Pressemelding -

KAPTEIN KNURR PÅ VEI TIL GAMLE BERGEN: sommerens store familieforestilling utendørs i Bergen er tilbake! Premiere 28. juli

Suksessforestillingen ”Kaptein Knurr og Mareminemysteriet” har blitt en sommertradisjon i Bergen, og har blitt spilt årlig i perioden 2009 til 2014. I fjor hadde produksjonen en pause, og i år er både skurker, hekser og blåfolk på plass igjen, klare for tidenes beste versjon av forestillingen.

Kaptein Knurr spilles i perioden 28. juli – 13. august i museumsparken i Gamle Bergen. Forestillingsstart er kl 21.00 hver kveld. Etter hvert som kveldsmørket senker seg kan barn og voksne fryde seg over Baldrians kamp mot Kaptein Knurr og hans jakt på Poseidons perle. I veien står både en heks, og ikke minst kapteinens to gode hjelpere Lodin med Leppo og Luske-Ludvig.

Tore Christian Sævold har tatt turen til hjembyen for å spille hovedrollen som Kaptein Knurr i årets forestilling. Sævold har også regien på forestillingen for andre gang. Han har spilt i flere store oppsetninger på DNS, samt i en rekke norske spillefilmer.

Hermine Svortevik Oen, 9 år, skal spille rollen som havhuldregutten Baldrian. Hun følger i fotsporene til blant annet Sanders Helmers-Olsen (nå popartist i gruppen Main Level), som hadde rollen de første årene. Hermine er den yngste skuespilleren noensinne til denne krevende barnerollen.

Kaptein Knurr-produksjonen innebærer bygging og tilrettelegging av publikumsfasiliteter til 500 personer. I tillegg forvandles sceneområdet til en stor grotte med omfattende scenografiske løsninger, store mengder pyroeffekter og mange skumle og morsomme spesialeffekter – alt selvsagt utendørs. Med det ”vakre” Bergensværet vi har hatt så langt denne sommeren har dette vært en utfordring, men alt er i rute til premieren, og selvsagt er vi glade for at vi nå har masse fine sommerdager til gode til spilleperioden!

Prøvene pågår for fullt i Gamle Bergen, og presse er hjertelig velkommen til å møte skuespillerne den kommende uken – bare ta kontakt for å finne ut hvilken tid som passer.

Kontaktinformasjon for avtaler og koordinering:

Øyvind Storheim, produsent: Tlf 922 54 192, oyvind@kulturoperatorene.no

• Musikk

• kaptein knurr
  • gamle bergen
  • famile
  • teater
  • bergen
  • kulturoperatørene
  • musikal
  • barn
  • tore christian sævold