Gå videre til innhold
Høstens trender hos Lagerhaus - fra naturnære og luksuriøse Elevated Earth til formsterke og lekne Shout Out

Pressemelding -

Innredningskjeden Lagerhaus presenterer høstens kolleksjoner med to spennende trendretninger - Elevated Earth og Shout Out. Disse trendene tilbyr kundene en unik opplevelse av farge, materiale, håndverk og prisgunstig design. Trendene skaper en rød tråd gjennom hele høsten og en vakker sammenheng mellom kolleksjonene.

Trendretningen Elevated Earth er inspirert av den material nære og luksuriøse siden av naturen. Trenden utforsker hvordan farger kommer til syne og hvordan ulike materialer kan brukes på best mulig måte for å skape den perfekte formen. I denne trenden finner vi blant annet de vakre lyktene Flinta i nyanser av brunt og mørkegrønt, som er to strålende eksempler på Elevated Earth.

En av høydepunktene er de håndlagde reaktive glasurene som gir hvert produkt en unik og vakker stil. Skålene og koppene Poem, samt det elegante kakefatet God, er eksempler på produkter der disse glasurene er brukt. Produktene skal inspirere til en stund med pause, avslapning og langsomhet. Innenfor trenden Elevated Earth er fokuset på glasurens oppførsel i ovnen, de unike forskjellene mellom ulike objekter og verdien av ujevnheter og avtrykk som oppstår gjennom håndverk.

Høstkolleksjonenes trendfarger henter inspirasjon fra designen på 60- og 70-tallet, der brun spiller en stor rolle for å skape en høstlig og koselig atmosfære. Beige får også sin plass og kombineres harmonisk med nyanser av blått, rødt og skittent lilla. I trendretningen har de USB-oppladbare lampene Glow fanget høstens farger og naturens innflytelse gjennom sin unike design inspirert av stein. Disse lampene er både stilfulle og funksjonelle og vil lyse opp hjemmet på en trendy og naturnær måte.

I tillegg til de naturnære materialene som finnes i Elevated Earth, byr også typografien på en luksuriøs og herlig tvist. For å skape en innbydende og beroligende atmosfære har høstens duftlys fanget kjernen av skogens luksus med sine velkomne dufter. Duftlysene Boheme Story, Happy Hour og Forest Energy har alle naturtro dufter som er fint innpakket med den nye typografien.

For å gjenspeile høstens vakre trendfarger finner vi blanke flater i gull og sølv. Disse luksuriøse metalliske nyansene gir en atmosfære av eleganse og stil. Et av høydepunktene er den gullfargede lampen Kick Globe, som i sin gylden glans blir en iøynefallende detalj i ethvert rom. I tillegg lanseres bestikket Hammered, hvis sølvfargede hamrede overflate gir en moderne og unik følelse til borddekkingen.

Trendretningen Shout Out henter inspirasjon fra midten av 2000-tallet, da frodige former og design dukket opp som et resultat av digitale teknikker, som muliggjorde et mer fleksibelt formspråk. Selv under pandemien har denne lekne og glade trenden blomstret, da de myke og organiske formene gir folk en følelse av ro og harmoni. Uregelmessighet og naturlige former spiller en betydelig rolle i Shout Out-trenden, og i kombinasjon med interiørdetaljer inspirert av skandinavisk design, funksjonalitet og stripete mønstre, vil Shout Out definitivt sette et smil om leppene og fylle hjemmet med glede.

Shout Out-trenden henter også inspirasjon fra naturen, der sopp blir en viktig motivasjon i ulike tolkninger. Soppen tar plass og er en leken inspirasjon i de forskjellige interiørdetaljene. Den populære lampen Stripe kommer tilbake til høsten i den nye fargen skittent lilla. I tillegg er mønsteret Fun-gi tilgjengelig på flere produkter, som notatblokker, kopper og potter.

Som en kontrast til soppenes lekne uttrykk presenteres også en skandinavisk design som bygger på enkelhet, form og funksjonalitet. Det skandinaviske formspråket kjennetegnes av tidløshet og klassisk design. Dette gjenspeiles i produkter som den populære oppbevaringsboksen Caddy og plastboksen Lager, laget av gjenvunnet plast. Disse produktene kommer i høstens trendfarger og er en hyllest til den skandinaviske estetikken som tilbyr en minimalistisk løsning for organisering og oppbevaring.

Som en forlengelse av den enkle skandinaviske estetikken har stripen blitt brukt som en grunnleggende, enkel og i ulike bredder. Stripemønsteret binder sammen høstens kolleksjoner og gir dem en harmonisk følelse. Stripens tilstedeværelse finnes i forskjellige produkter, som den praktiske lunsjvesken Good Lunch, den koselige puten og teppet View, samt te- og kaffekrukkene Rand.

Begge disse trendene, Elevated Earth og Shout Out, tilbyr unike og inspirerende produkter til hele hjemmet. Med en sterk forbindelse til naturen og det moderne formspråket streber Lagerhaus etter å skape verdi ved å fremheve håndverk, kvalitet og prisgunstig design.

Høstkolleksjonene er tilgjengelige i butikk og på nett i uke 29, 33 og 38.

Lagerhaus er en interiørkjede som tilbyr praktiske og prisgunstige ting med unik design, slik at du enkelt kan fornye hjemmeinteriøret.

Lagerhaus är varumärket som designar prisvärda hem- och festdetaljer med hög trendkänsla. Med färg, form och mönster vill Lagerhaus genom parollen Happy Places - Happy Moments bidra till ökad glädje i hemmet och vid livets alla festliga tillfällen. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Goodfellows Ventures och Familjen Yngvesson.

Pressekontakt Digital kommunikatör

Velkommen til Lagerhaus AB!