Bamford London-klokke inspirert av Defender

Bamford London-klokke inspirert av Defender

• Bamford London og Land Rover samarbeider om å lage LR001 Limited Edition-klokker
  • LR001 er en klokke med minimalistisk design av høy kvalitet inspirert av Defender
  • Bærekraftig automatisk klokke med lang levetid og titankasse
  • Kun 100 eksemplarer er tilgjengelig på verdensbasis
  • Kjøp hos Bamford London (veil. pris £ 1.350 inkl. mva) her: www.bamfordlondon.com

Gaydon, Warwickshire; 14. november 2022 – Bamford London og Land Rover samarbeider om design og presisjon i utviklingen av limited edition klokken LR001.

LR001 er ment for eventyrlystne sjeler – akkurat som den enestående SUV-en som inspirerte til klokkedesignet. Kun 100 eksemplarer av denne klokken fra Land Rover og Bamford London er tilgjengelig over hele verden.

LR001 gjenspeiler designspråket til Defender og kombinerer minimalistisk design med høy kvalitet. Klokken har en 40 mm titankasse og førsteklasses Sellita SW200-1b automatisk bevegelse, med en flott ruthenium antrasitt-finish som legemliggjør bærekraften gjennom hele levetiden.

Det visuelt engasjerende designet er innkapslet i grå titan med en nedtonet grå urskive som fremhever den tekniske presisjonen. En diskret grønn farge under den utskårne urskiven er synlig i svakt lys. Klokken har også en diskret «LR001»-tekst i Bamfords karakteristiske aquablå farge klokken seks på urskiven.

Fire elastiske, biobaserte 18 mm reimer er tilgjengelig i svart, marineblå, lysebrun og mørkebrun. Disse reimene er et bærekraftig alternativ til tradisjonelt skinn. De svarte, lysebrune og mørkebrune variantene er laget av bærekraftig imitert skinn utvunnet av mais, mens marineblått er laget av Cordoba, et vevd, resirkulert nylonbelegg som er både hydrofobisk og slitesterkt.

George Bamford, grunnlegger og administrerende direktør hos Bamford London, sier: «Jeg er stolt av å kunne offentliggjøre dette samarbeidet som er inspirert av en av verdens mest ikoniske biler – Defender. LR001 har et elegant designuttrykk med grå urskive og titankasse. Jeg har hatt et langvarig samarbeid med Land Rover, og er stolt over å jobbe med designteamet under lanseringen av vår første klokke.»

Massimo Frascella, Jaguar Land Rover Design Director, sier: «LR001 er skapt med tanke på bærekraft, lang levetid og Defenders minimalistiske karakter, med et elegant designuttrykk.»

LR001-klokken er tilgjengelig hos Bamford London med en veil. pris i Storbritannia på £ 1.350 (inkl. mva). Les mer på: www.bamfordlondon.com.

Red. anm.

Teknisk informasjon:

• TYPE: Automatisk klokke med titankasse
  • BEVEGELSE: Sellita SW200-1b, 26 juveler, 28 800 Vph, 41 timers strømreserve, flott ruthenium antrasitt-finish. Premium (topp) regulering/justering. Glucydur-balanse. Incabloc støtbeskyttelse.
  • FUNKSJON: Selvopptrekkende mekanisme med kulelager: timer, minutt og sekunder
  • URKASSE: Titan
  • URKASSE DIAMETER: 40 mm
  • URKASSE TYKKELSE: 13,25 mm
  • URKASSEMATERIALE BAKSIDE: Titan
  • VANNBESTANDIGHET: 100 m / 10 ATM
  • LUG BREDDE: 18 mm

Om Land Rover

Siden 1948 har Land Rover produsert autentiske firehjulstrekkere som representerer «enestående kjøreegenskaper i alle terreng» på tvers av hele modellutvalget. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar og Range Rover Evoque definerer hver for seg verdens SUV-sektorer, hvorav 80 % av denne modellserien eksporteres til over 100 land.

Om Bamford London

Bamford London er verdens ultimate hub for luksusprodukter med personlig design. Bamford London tilbyr et fantastisk utvalg av klokker og omhyggelig utformet, førsteklasses tilbehør som er utviklet med tanke på livsstilen din og redefinerer luksus som et personlig designuttrykk. Personlig design er avgjørende for virksomheten og er fundamentet i alt de gjør – samtidig som de alltid leverer service av høy kvalitet. Bamford Mayfair var den første klokken som ble lansert til kunder, og var inspirert av George Bamford, grunnleggeren av Bamford Watch Department for å tilfredsstille kundenes ønsker. George og teamet fortsetter å drive innovasjon med modellene Bamford London GMT, Bamford Mayfair Sport og Bamford B347. Se alle produktene på nettstedet www.bamfordlondon.com