Defender-familien vokser med nye utstyrsvarianter, inkludert luksuriøse Defender 130 Outbound

• Omfavn det umulige: Defender-merket vokser med en rekke nye utstyrsvarianter som gir Defender-kunder flere valgmuligheter
  • Luksuriøs eventyrer: Nye Defender 130 Outbound er den perfekte følgesvennen på ekstreme eventyr med fem seter og god plass til alt du trenger
  • Oppgraderte drivlinjer: Defender 130 er nå tilgjengelig med en Supercharged V8-motor med 500 hk for første gang, og kombinerer komforten og raffinementet fra 8-seteren med kraftig V8-ytelse: 0–100 km/t på kun 5,7 sekunder1
  • County Exterior Pack: Ny designpakke for Defender 1102er inspirert av Defenders tradisjoner og tilbyr kresne kunder enda flere muligheter for personlig design
  • Tilgjengelig nå: Defender 130 Outbound og V8 kan bestilles nå, i tillegg til resten av Defender-familien: https://www.landrover.no/modell/defender/oversikt

Gaydon, Storbritannia – onsdag 26. april 2023: Nye Defender 130 Outbound lanseres sammen med Defender 130 V8 med 500 hk og en ny heritage-inspirert County Exterior Pack for Defender 1102. De nye tilskuddene til Defender-merket gir Defender-kunder flere valgmuligheter samtidig som de tilbys skreddersydde terrengegenskaper og overlegen komfort.

Mark Cameron, Managing Director hos Defender, sier: «Defender 130 Outbound er et utrolig attraktivt tilskudd til Defender-familien for våre mest eventyrlystne kunder som elsker å utforske naturen. I tillegg får de større lasteplass med en 5-seters konfigurasjon. Bilens unike designforbedringer og romslige interiør gir en overbevisende kombinasjon av kjøreegenskaper og praktiske funksjoner. 4x4-familien tilbyr noe for alle med lanseringen av V8-drivlinjen for Defender 130, mens nye County Exterior Pack feirer Defender-tradisjonene med en moderne vri på klassisk design.»

Defender 130 Outbound: den ultimate luksuriøse eventyreren

Nye Defender 130 Outbound omfavner det umulige med en kombinasjon av luksuriøst interiør og enestående terrengegenskaper. Bilen er kun tilgjengelig som 5-seter, noe som gir enda større potensial for eventyr i naturen, slik at alle med en aktiv og eventyrlysten livsstil kan ta med seg alt de trenger på reisen.

Nye Defender 130 Outbound er utviklet for kunder som vet at det alltid er mulig å oppnå mer. Bilen gir deg muligheten til å utforske alle typer terreng med overlegen komfort – med et praktisk interiør som er utformet for alle eventyr i naturen.

130 Outbound er på mange måter den ultimate Defender, med 5-seters konfigurasjon og opptil 2.516 liter3(1.329 liter3 ved bruk av baksetene), for luksuriøse eventyr i naturen for kunder som ønsker størst mulig allsidighet og praktiske funksjoner. Det nesten flate bagasjeromsgulvet (med en lengde på 1,267 meter bak andre seterad) har plass til alt fra våtdrakter og camping- og klatreutstyr.

Oppgradert eksteriørdesign betyr at Defender 130 Outbound skiller seg ut uansett hvor den kjører. Støtfangerne og grillinnsatsen gir bilen et subtilt og målrettet uttrykk med Shadow Atlas Matt finish, mens luftinntakene på sidene leveres i Anthracite. Outbound-designet kan kompletteres med 20" felger i Gloss Black eller 22" felger i Shadow Atlas Matt.

Bilen kan fås i Fuji White, Santorini Black, Carpathian Grey og Eiger Grey, mens de karosserifargede signaturpanelene bak og D-stolpedetaljene kompletterer eksteriørdetaljene. Satin beskyttelsesfilm er tilgjengelig4 for kunder som ønsker enestående ripebestandighet i terrenget.

Innvendig kan kundene velge luksuriøst Windsor skinn eller slitesterkt Resist-stoff, med taktile materialvalg som tilpasset livsstilen. Alt leveres i Ebony med Ebony Morzine taktrekk, Robustec trefinér og Defenders signatur cross-car beam i Satin Black Powder Coat Brushed finish.

Praktiske interiørdetaljer beskytter bilen under lasting og lossing. Slitesterke gummimatter kan legges ned for å beskytte støtfangeren når du laster store gjenstander eller tungt utstyr som sykler eller kofferter. Ekstra oppbevaringsrom både skjuler og sikrer mindre gjenstander, mens ekstra festepunkter og et nytt bagasjenett betyr at utendørsutstyret kan sikres under kjøring – klart til bruk ved ankomst.

Defenders velprøvde Intelligent All-Wheel Drive System og Terrain Response 2® leverer enestående 4x4-egenskaper, mens elektronisk luftfjæring og Adaptive Dynamics er standard. Avansert offroad-teknologi sikrer uanstrengt og trygg kjøring i alle typer terreng med elektronisk luftfjæring som tillater opptil 430 mm artikulering og opptil 900 mm vadedybde.

Defender 130 Outbound kan slepe opptil 3.000 kg5 – noe som betyr at kunder enkelt kan slepe ulike tilhengere med alt fra vannscootere og båter, til campingvogner. Luftfjæringen gjør inn- og utstigningen enklere med brytere i bakluken som hever og senker hekken.

Defender 130 Outbound er tilgjengelig med P400 bensin og D300 diesel Ingenium. Begge er utstyrt med mild hybridteknologi (MHEV) for optimal ytelse og effektivitet.

Defender 130 V8

Defender 130-modellene er også tilgjengelig med en 5,0 liters Supercharged V8-motor, noe som gir en spennende kombinasjon av ytelse, raffinement og kjøreegenskaper. Med 500 hk og et dreiemoment på 610 Nm akselererer Defender 130 fra 0–100 km/t på kun 5,7 sekunder1. Lanseringen betyr at du kan velge mellom tre motorer i 8-seters toppmodellen, mens rekkesekserne Ingenium P400 og D300 også er tilgjengelig.

Defender 130 V8 har et elegant og praktisk eksteriør. Bilen er kun tilgjengelig i Carpathian Grey eller Santorini Black, og inkluderer fire utvendig monterte eksosrør (kun tilgjengelig på V8), skyvbart panoramatak med svart kontrasttak, V8-logo, Matrix LED hovedlys med signatur kjørelys, tonede baklys, Privacy Glass og 22" alufelger i Satin Dark Grey.

Interiøret er luksuriøst og dynamisk med klimaseter foran med 14-veis elektrisk justering og førerminne i Ebony Windsor skinn med Dinamica® semsket skinn og Robustec-stoff. De kompletteres med et oppvarmet ratt i semsket skinn, Ebony Morzine taktrekk og cross car beam i Satin Black. Defender 130 V8 er også utstyrt med 4-soners klimakontroll, tredje seterad med oppvarmede seter og klimaseter på andre seterad, samt Meridian Sound System, frontruteprojeksjon, interaktivt førerdisplay og Cabin Air Purification Plus.

Det prisbelønte Pivi Pro infotainmentsystemet har en 11,4" berøringsskjerm i glass med trådløse programvareoppdateringer, noe som betyr at den alltid er oppdatert. Trådløs Apple CarPlay™ 6 og trådløs Android Auto® kommer som standardutstyr. Og what3words geokodingsteknologi er integrert for nøyaktig destinasjonssøk selv på de mest avsidesliggende steder. Trådløs lading gir rask og kabelfri lading, mens Alexa Voice AI7 gir intuitiv kontroll over viktige funksjoner i bilen.

County Exterior Pack for Defender 1102

Kunder som ønsker å sette et mer personlig preg på Defender 1102 kan spesifisere nye County Exterior Pack. Denne utstyrspakken er inspirert av den originale Defender County, med unike eksteriørelementer og en moderne tolkning som feirer 4x4s legendariske tradisjoner.

County Exterior Pack er tilgjengelig for 1102 på modellene S, SE og HSE. County-grafikk på dører og langs sidene er det mest iøynefallende tilbehøret, mens de opplyste innstegslistene med unik County-grafikk ønsker fører og passasjerer velkommen. Iøynefallende 20" alufelger er tilgjengelig i to utførelser, inkludert Gloss White, for å komplettere eksteriørpakkens signaturdesign.

Tilgjengelige fargekombinasjoner inkluderer:

• Karosseri i Fuji White med nytt kontrasttak og bakluke i Tasman Blue, samt grafikk, dekaler og innstegslister i Tasman Blue
  • Karosseri i Santorini Black med nytt kontrasttak og bakluke i Tasman Blue, samt grafikk, dekaler og innstegslister i Tasman Blue
  • Karosseri i Tasman Blue med kontrasttak og bakluke i White, samt grafikk, dekaler og innstegslister i Fuji White

I tillegg er en rekke farge- og materialkombinasjoner tilgjengelig, inkludert Resist-seter, Grained skinn og Windsor skinn i Ebony, mens Acorn med Lunar interiør også er tilgjengelig på biler i Fuji White og Santorini Black.

Interiørdetaljene inkluderer taktil Robustec trefinér, mens Cross Car Beam i Light Grey eller White er inspirert av County Exterior Pack.

Ytterligere forbedringer

Praktisk bagasjeromsinnredning8 er standard på alle Defender 90-modeller og Defender 130 8-seter. Denne nye funksjonaliteten gir et nesten flatt gulv i bagasjerommet og sikrer at du ikke kaster bort plass og får tilgang til D-ringene. Det nye tilbehøret er også tilgjengelig for eksisterende Defender 90 og Defender 130 8-seter via den lokale forhandleren8.

For Defender 90 er inn- og utstigningen for andre seterad ytterligere forbedret med et nytt fallskjermhåndtak, rask nedfelling og skyvefunksjon for passasjersete foran og introduksjonen av 40:20:40 baksetekonfigurasjon med midtmontert armlene.

Defender 130 Outbound (fra kr. 2.079.900), Defender 130 V8 (pris ikke klar per 26.04.23) og Defender 110 med County Exterior Pack2 (fra kr. 1.485.900) kan bestilles nå. Priser er inkl frakt og levering.

1 Med 22” felger

2 County Pack er kun tilgjengelig på Defender 90 i det kinesiske markedet

3 Flytende volum

4 Ikke tilgjengelig på Fuji White

5 3 719 kg for NAS

6 Apple CarPlay er et varemerke som tilhører Apple Inc. Apple Inc brukervilkår kan gjelde. Android Auto er et varemerke som tilhører Google LLC. Tjenestene fra Apple CarPlay avhenger av tilgjengelighet i ditt land. Gå til https://www.apple.com/uk/ios/feature-availability/#apple-carplay Tjenestene fra Android Auto avhenger av tilgjengelighet i ditt land. Les mer på https://www.android.com/intl/en_uk/auto/

7 Innebygde funksjoner skal kun betjenes av førere når dette er trygt. Førere skal sørge for å ha full kontroll over bilen til enhver tid. Amazon Alexa Voice AI er kun tilgjengelig i enkelte markeder. Amazon, Alexa og alle relaterte logoer er varemerker som tilhører Amazon.com, Inc. eller deres datterselskaper. Visse Alexa-funksjoner er avhengig av smarthusteknologi. Bruk av Amazon Alexa krever en Amazon-konto

8Tilgjengelige i slutten av 2023

Ytterligere Informasjon:

TikTok: https://www.tiktok.com/@rangerover

Om Land Rover

Siden 1948 har Land Rover produsert autentiske firehjulstrekkere som representerer «enestående kjøreegenskaper i alle terreng» på tvers av hele modellutvalget. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar og Range Rover Evoque definerer hver for seg verdens SUV-sektorer, hvorav 80 % av denne modellserien eksporteres til over 100 land.

Viktig merknad
Jaguar Land Rover forsøker hele tiden å forbedre spesifikasjoner, design og produksjon av sine biler, deler og tilbehør. Selv om det legges ned en stor innsats i produksjonen av oppdaterte produkter og spesifikasjoner, kan ikke dette dokumentet anses som en feilfri veiledning for Land Rovers produkter og tjenester, og utgjør heller ikke et salgstilbud for en bestemt bil, del eller tilbehør. Alle tall er produsentens estimater.