Defender OCTA: en ny hverdagshelt med høy ytelse

Defender OCTA: en ny hverdagshelt med høy ytelse

• Det ikoniske britiske merket Defender lansere en ny høyytelses hverdagshelt 3. juli 2024.
  • Nye Defender OCTA vil være den kraftigste Defender noensinne, med en twin-turbo V8.
  • 6D Dynamics luftfjæring med pitch- kontroll gir enestående ytelse uansett terreng og underlag.
  • En ny diamantinspirert signaturgrafikk vil pryde alle fremtidige Defender-modeller.
  • Potensielle kunder vil bli invitert til eksklusive forhåndsvisninger som en del av en ny global Defender Elements-arrangement serie.
  • Kontakt din lokale forhandler på landrover.no hvis du er interessert i å bestille Defender OCTA.

3. mai 2024, Oslo, Norge Det mest historiske britiske merket Defender skal introdusere en ny hverdagshelt med ekstrem ytelse 3. juli 2024: Nye Defender OCTA.

Den nye flaggskipmodellen vil være den tøffeste, mest kapable og mest luksuriøse i serien og representerer et nytt kapittel for merket.

Mark Cameron, administrerende direktør i Defender : "Defender har vært synonymt med legendariske terrengegenskaper som dateres tilbake til serie 1 fra 1948. Den nye Defender OCTA vil ta dette til et nytt nivå, med en dramatisk holdning, innovativ teknologi og enestående detaljer. Med forbløffende ytelse og en dristig ny holdning, vil den gjøre det mulig for kundene våre å mestre episke eventyr i økt luksus."

Defender OCTA vil ha en twin-turbo V8 med mild hybridteknologi og klasseledende 6D Dynamics luftfjæring, som muliggjør ekstrem ytelse i alle miljøer. Fjæringssystemet er tilgjengelig for første gang i en Defender og vil gi modellen uovertruffen kapasitet, komfort og sikkerhet, uansett underlag.

Fjæringssystemet kombinerer hydraulisk koblede dempere, justerbare fjærer og stigningskontroll . Dette gjør at Defender OCTA kan opprettholde nesten perfekt veigrep under akselerasjon, bremsing og svinger, samtidig som individuelle hjulbevegelser og vinkler maksimeres i de mest krevende miljøene.

Navnet OCTA ble inspirert av den åttekantede formen til en diamant og gjenspeiler modellens luksuriøse kvaliteter – en diamant er det hardeste naturmaterialet på jorden og er kjent for sin sjeldenhet.

En sirklet diamant symboliserer den nye flaggskipmodellen til Defender og kan finnes på en rekke interiør- og eksteriørkomponenter. Blant annet er en skinnende svart diamant innkapslet i hvert maskinbearbeidet og sandblåste signatur-sidelokk i titan. Titan er valgt for sin robusthet og motstand mot naturlige elementer.

Mark Cameron: "Defender OCTA-navnet og signaturgrafikken er representative for modellens styrke, spenst og appell – inspirert av modellens diamantlignende seighet og luksuskvaliteter. Den nye signaturgrafikken er spesielt viktig ettersom det er første gang den dukker opp på en Defender – og vil identifisere alle Defender-modeller i fremtiden."

Defender OCTA gjennomgår det mest omfattende testprogrammet i Defenders historie, inkludert snø og is i Sverige til ørkenen i Dubai, asfalt ved Nürburgring og klippene i Moab .

I forkant av lanseringen 3. juli, vil potensielle kunder bli invitert til eksklusive forhåndsvisninger som en del av en ny global Defender Elements-arrangement serie.

Om Defender

Defender omfavner det umulige. Hvert medlem av Defender-familien er målrettet designet, svært attraktiv og svært holdbar. En moderne hverdagshelt som verner om fortiden, men som samtidig retter blikket mot fremtiden.

Defender er tilgjengelig i 90, 110 og 130 modeller, med opptil åtte seter, og hver modell har sin egen unike karakter.

Som en del av vår visjon om moderne luksus, er Defender 110 tilgjengelig som en plug -in hybrid.

Defender Hard Top har et profesjonelt utseende og er tilgjengelig i 90- og 110-modellene.

Defender har vært et fyrtårn for frihet siden 1948 og støtter humanitært arbeid sammen med internasjonale organisasjoner som Røde Kors, Røde Halvmåne og Tusk Trust.

Defender-merket støttes av Land Rover – et merke bygget på 75 års ingeniørekspertise og verdensledende offroad egenskaper.

Defender er designet og produsert i Storbritannia og selges i 121 land. Defender er en del av merkevaregruppen JLR sammen med Range Rover, Discovery og Jaguar.

Viktig melding

JLR streber hele tiden etter å forbedre spesifikasjonene, design og produksjon av modellene , deler og tilbehør og modifikasjoner pågår. Selv om det gjøres alt for å presentere aktuell informasjon, bør dette dokumentet ikke betraktes som en ufeilbarlig kilde til gjeldende spesifikasjoner eller tilgjengelighet, og det utgjør heller ikke et tilbud om å selge noen spesiell modell, del eller tilbehør. Alle tall er produsentens estimater.

Jaguar Land Rovers Reimagine-strategi leverer en bærekraftig visjon for moderne luksus gjennom design.

Vi transformerer virksomheten til netto nullutslipp i hele forsyningskjeden, produkter og operasjoner innen 2039. Vi har satt opp et veikart som vil redusere utslippene på tvers av egen virksomhet og verdikjeder innen 2030 gjennom godkjente, forskningsbaserte mål. Elektrifisering er sentralt i denne strategien og innen slutten av tiåret vil våre modeller Range Rover, Discovery, Defender tilby minst én helelektrisk modell, mens Jaguar vil være helelektrisk.

Vi er et britisk selskap med to designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker, et motorproduksjonssenter og et senter for batterimontering i Storbritannia. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike og Slovakia, samt syv teknologisentre over hele verden.

Jaguar Land Rover er et heleid datterselskap av Tata Motors Limited, en del av Tata Sons.