Nye designelementer, SV Bespoke-lakk og oppdatert teknologi gir flere valgmuligheter og økt velvære for Range Rover Velar-kunder

Eleganse og velvære: flere valgmuligheter med Range Rover Velar

• Limited Edition: Nye Range Rover Velar Auric Edition kombinerer unike designelementer, inkludert Gloss Sparkle Silver 20” alufelger og eksklusive eksteriørdetaljer i Auric Atlas
  • Luksuriøse valgmuligheter: Range Rover Velar-kunder kan nå spesifisere lakkfarger fra SV Bespoke, inkludert Premium Palette-fargespekter og den eksklusive Match To Sample-tjenesten
  • Cabin Air Purification Plus: Land Rovers forbedrede ionisering av luften i kupeen med PM2.5-filter styrer nå CO2-nivåene2-nivåene for økt velvære*, mens den nye Purify Cycle-funksjonen lar brukerne planlegge en rengjøringssyklus før bildørene åpnes
  • Trådløse oppdateringer: Trådløs Apple CarPlay® er snart tilgjengelig via trådløse programvareoppdateringer (SOTA) for økt funksjonalitet og brukerkomfort**. Trådløs Android Auto™ vil bli gjort tilgjengelig samtidig**
  • Sikkerhet og brukervennlighet: Adaptiv cruisekontroll med Steering Assist og ryggekamera er en del av den omfattende pakken med førerassistansefunksjoner på Range Rover Velar
  • Elektrifisert effektivitet: Raffinerte dieselmotorer og Ingenium mild hybrid bensinmotorer er tilgjengelig, mens P400e ladbar hybrid tilbyr en helelektrisk rekkevidde på 53 kmΔ og CO2-utslipp fra 49 g/kmΔ
  • Tilgjengelig for bestilling nå: Range Rover Velar er priset fra £ 45 925 i Storbritannia. Nye Range Rover Velar Auric Edition er priset fra € 70 085 i Tyskland. Bygg din Velar på: www.landrover.no

Land Rover har forbedret den unike appellen til Range Rover Velar med en rekke oppdateringer, inkludert lanseringen av den sofistikerte Range Rover Velar Auric Edition.

Limited Edition-modellen har fått navnet sitt fra latinske «Aurum», som betyr gull – et hint til de elegante Auric Atlas-detaljene – og som fremhever det moderne og sofistikerte designet på Range Rover Velar

Range Rover Velar-kunder som ønsker et enda mer personlig og eksklusivt design kan nå velge mellom 14 særpregede lakkfarger fra SV Bespoke Premium Palette eller Match To Sample-tjenesten. Spesialutviklede fargenyanser, som Tourmaline Brown, er tilgjengelig i en rekke finisher som Satin Matte og Ultra Metallic.

Amy Frascella, Director Colour & Materials hos Land Rover, sier: «De nyanserte detaljene på den nye Range Rover Velar Auric Edition, i kombinasjon med de flotte fargene Charente Grey, Santorini Black eller Ostuni Pearl White, forsterker det moderne, luksuriøse utseendet til den prisbelønte Range Rover Velar. Kunder som er ute etter noe helt spesielt og enda mer personlig, kan velge blant våre Land Rover SV Bespoke-lakkfarger med unike tekniske fargenyanser og finish.»

Ny teknologi som lanseres for 2021 fokuserer på passasjerkomfort og velvære med lanseringen av Cabin Air Purification Plus for Land Rover. Det nye og forbedrede systemet bygger på den eksisterende ioniseringen av luften i kupeen med PM2.5-filtrering, og går enda lenger for å sikre at passasjerene kan puste ren luft i kupeen. I tillegg kommer Cabin CO2 Sensing og muligheten til å rense kupeen for å starte kjøreturen med renere luft*.

Land Rover lanserer også en rekke nye førerassistansefunksjoner og trådløse programvareoppdateringer for Range Rover Velar, som gjør kjøreopplevelsen enda bedre.

Range Rover Velar Auric Edition

Den nye Range Rover Velar Auric Edition, basert på Velar R-Dynamic S, har en unik spesifikasjon som gir Limited Edition en helt egen personlighet.

Eksklusive eksteriørdetaljer i Auric Atlas på grill, logoer, panser, dører og luftinntak foran kompletterer det elegante eksteriørdesignet. Kundene kan velge mellom tre karosserifarger: Charente Grey, som er eksklusivt for Auric Edition, i tillegg til Ostuni Pearl White og Santorini Black. Særpregede 20” Mercurial Gloss Sparkle Silver alufelger og Privacy Glass kompletterer eksteriørforbedringene med 22” Pincer-felger og kontrasttak som ekstrautstyr.

Kundene kan spesifisere interiør fra hele utvalget av luksuriøse og vakre interiørdetaljer, inkludert Windsor skinn eller bærekraftige Kvadrat premium tekstiler, for et raffinert og innbydende kjøremiljø.

Den nye Limited Edition har også en lang rekke avanserte teknologier, inkludert Land Rovers konfigurerbare, interaktive førerdisplay. Dette kompletterer det intuitive Pivi Pro-infotainmentsystemet og reduserer distraksjoner ved å vise bil- og navigasjonsinformasjon til føreren.

Range Rover Velar Auric Edition er tilgjengelig med fullt motorutvalg, inkludert P400e ladbar hybrid med en rekkevidde opptil 53 kmΔ og CO2 -utslipp fra kun 49 g/kmΔ.

Avansert sikkerhet og velvære

Cabin Air Purification Plus for Land Rover brukes for første gang i en Range Rover Velar og gir bedre luftkvalitet for alle passasjerer. Det nye systemet bygger på den eksisterende ioniseringen av luften i kupeen med PM2.5-filtrering, og optimaliserer luftkvaliteten ved å blåse inn frisk uteluft automatisk når sensorene registrerer at CO2-nivåene faller under akseptable nivåer*. Dette for å unngå lavere luftkvalitet ved luftresirkulering i lengre perioder, for eksempel i forurensede områder eller når det er mange passasjerer i bilen. Høye konsentrasjoner av CO2 kan forårsake døsighet, noe som reduserer førerens årvåkenhet, og funksjonen er derfor ment å gi både velvære og sikkerhetsfordeler.

En annen ny luftkvalitetsfunksjon for 2021 er Purify Cycle-funksjonen, som lar brukerne planlegge en luftrensesyklus i bilen. Dette kan gjøres via klimakontrollsystemets vifter og resirkuleringsfunksjon, som utgjør en del av forvarming/forkjøling av kupeen. Føreren kan enkelt stille inn avreisetidspunkt med Land Rover Remote App eller via infotainmentsystemet for å planlegge automatisk klimakontroll og rensesyklus for å sikre at luften i kupeen er ren og forfriskende før kjøreturen.

Range Rover Velar er oppgradert med et utvidet utvalg av avanserte førerassistansesystemer (ADAS), inkludert ryggekamera som standard og adaptiv cruisekontroll med Steering Assist.

Adaptiv cruisekontroll med Steering Assist* gir bedre førerkomfort gjennom moderate inngrep for å holde bilen midt i kjørefeltet via styring, akselerasjon og bremsing, samtidig som systemet opprettholder forhåndsinnstilt avstand til bilen foran. Denne funksjonen er standard på HSE-modellene og er tilgjengelig som en del av Driver Assist Pack.

SV Bespoke-lakk

Range Rover Velar-kunder kan nå også velge blant de sofistikerte, tekniske karosserifargene fra Land Rover SV Bespoke, inkludert Premium Palette-fargeutvalget og Match To Sample-tjenesten.

SV Bespoke Premium Palette-fargene inkluderer Tourmaline Brown, Amethyst Grey-Purple og Petrolix Blue, for å gi kundene en helt unik bil. Lakkfargene er spesialutviklet for å forbedre det modernistiske designet til den prisbelønte, mellomstore luksus-SUV-en og gir en dramatisk fargedybde.

SV Bespoke Match To Sample-tjenesten lar kundene blande sin egen unike farge for å gjøre bilen enda mer særpreget og personlig.

SV Bespoke lakkfarger utvikles på SV Technical Centre med toppmoderne teknologi og lav miljøpåvirkning. Hvert år sparer anlegget 2,6 millioner liter vann ved å bruke tørr, resirkulert pappfilterteknologi, mens de smarte ovnene sparer nok strøm til å varme opp mer enn 65 000 boliger.

Den nye lakkfargen Ostuni Pearl White vil erstatte Yulong White i hele Range Rover Velar-utvalget og elegante Lantau Bronze vil være tilgjengelig i hele modellutvalget.

Infotainment og tilkobling

Velar har et minimalistisk design med vakkert integrerte digitale skjermer som er utstyrt med Land Rovers toppmoderne infotainmentsystem – Pivi og Pivi Pro. Det intelligente og intuitive systemet, som tilbys som Pivi ProΔΔ fra S-versjonen og oppover, forvandler den digitale opplevelsen i Velar. Pivi er konstruert med tanke på brukervennlighet, med et enkelt grensesnitt som reduserer antall interaksjoner for å øke sikkerheten under kjøring. Skarp grafikk og superrask respons er mulig med en ny elektrisk arkitektur som sikrer at skjermene og navigasjonssystemet er klar på sekunder, takket være en dedikert strømkilde. Kundene får tilgang til trådløse programvareoppdateringer (SOTA), noe som reduserer behovet for å besøke en forhandler.

Flere SOTA-oppdateringer vil være tilgjengelig for Range Rover Velar i 2021, blant annet trådløs Apple CarPlay®**. Trådløs Android Auto™ vil også bli gjort tilgjengelig samtidig**.

Range Rover Velar er priset fra £ 45 925 i Storbritannia. Range Rover Velar Auric Edition er i salg nå og er priset fra € 70 085 i Tyskland.

* Alle tall for utslipp, drivstofføkonomi og rekkevidde for elbiler er EU-WLTP (TEL)-kombinert

OBS! Rekkevidde er basert på produksjonsmodeller med standard kjørerute. Reell rekkevidde varierer etter type bil og batteriets tilstand, kjørerute, miljø og kjørestil. De oppgitte tallene er et resultat av produsentens tester i samsvar med EUs lovgivning. Kun ment for sammenligning. Reelle tall kan variere. CO2-utslipp, drivstofføkonomi, energiforbruk og rekkevidde kan variere avhengig av faktorer som kjørestil, miljøforhold, last, hva slags felger og tilbehør bilen er utstyrt med.

** Trådløs Apple CarPlay® og Android Auto™ vil lanseres som en del av en trådløs programvareoppdatering på alle Range Rover Velar-modeller som forventes senere i år. På dette tidspunktet vil funksjonene også være tilgjengelig via en SOTA-oppdatering for alle Range Rover Velar-modeller utstyrt med Pivi og Pivi Pro. Programvareutvikling og utgivelser er gjenstand for endringer innen planlegging og programmering, og datoer kan derfor bli endret.
Δ Kan brukes ved temperaturer opptil 25 °C

ΔΔ Pivi Pro er tilgjengelig som standard på S-, SE- og HSE-modellene

Adaptiv cruisekontroll med Steering Assist er tilgjengelig som en del av Driver Assist Pack og standard på HSE

Land Rover-kanaler:

Facebook: https://www.facebook.com/LandRoverNorway/

Instagram: https://www.instagram.com/landrovernorge/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC-KxY-X5NFTC5siGbktsOnQ

Twitter: http://twitter.com/LandRover

Medianettsted (Int.): www.media.landrover.com

Merknader til redaktøren

Om Land Rover

Siden 1948 har Land Rover produsert autentiske firehjulstrekkere som representerer den «sanne kapasitetsbredden» over hele modellutvalget. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar og Range Rover Evoque definerer hver for seg verdens SUV-sektorer, hvorav 80 % av denne modellserien eksporteres til over 100 land.

Viktig melding
Jaguar Land Rover forsøker hele tiden å forbedre spesifikasjoner, design og produksjon av sine biler, deler og tilbehør. Selv om det legges ned en stor innsats i produksjonen av oppdaterte produkter og spesifikasjoner, kan ikke dette dokumentet anses som en feilfri veiledning for Land Rovers produkter og tjenester, og utgjør heller ikke et salgstilbud for en bestemt bil, del eller tilbehør. Alle tall er produsentens estimater.

Om Jaguar Land Rover: Vi gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom design  Jaguar Land Rover gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom sine to særpregede britiske bilmerker. Vårt nåværende modellutvalg omfatter helelektriske hybridbiler, ladbare hybrider og milde hybrider, samt de nyeste diesel- og bensinmotorene. Våre klasseledende Jaguarer og Land Rovere er etterspurt over hele verden, og i 2020 solgte vi 425 974 biler i 127 land. Land Rover er verdensledende innen luksus-SUV segmentet med de tre familiemedlemmene Range Rover, Discovery og Defender. Jaguar er en av verdens fremste luksusmerker, i tillegg til å være det første bilmerket med en premium helelektrisk performance-SUV – Jaguar I-PACE. Vi er et britisk selskap med to store designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker, et motorproduksjonssenter og et senter for batterimontering i Storbritannia. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike og Slovakia. Tre av våre syv teknologisentre ligger i Storbritannia (Manchester, Warwick (NAIC) og London)) med flere anlegg i Shannon i Irland, Portland i USA, Budapest i Ungarn og Shanghai i Kina. Sentralt i vår Reimagine-strategi er elektrifiseringen av både Land Rover- og Jaguar-merkene, med to særpregede personligheter. Alle Jaguarer og Land Rovere vil være tilgjengelig i helelektrisk form innen utgangen av tiåret. Dette markerer starten på selskapets reise for å bli en netto nullutslippsvirksomhet på tvers av forsyningskjeden, produkter og operasjoner innen 2039. Som heleid datterselskap av Tata Motors siden 2008, har Jaguar Land Rover uovertruffen tilgang til ledende globale aktører innen teknologi og bærekraft i hele Tata Group.