Jaguar F-PACE Plug-in Hybrid med 20 % lengre rekkevidde og bedre spesifikasjoner på alle modeller

• Lengre rekkevidde: En oppgradert batteripakke gir P400e Plug-in Hybrid en rekkevidde på opptil 65 km (WLTP TEL)1– en økning på mer enn 20 prosent
  • Bedre spesifikasjoner: Alle modeller har nå TFT digitalt førerdisplay som standard, 19” felger som standard, mens R-Dynamic HSE-modellene har Ebony taktrekk i semsket skinn som standard
  • Sømløs tilkobling: Pivi Pro infotainmentsystem er nå standard, inkludert integrert Alexa stemmestyring2,3 og what3words2 navigasjon samt trådløs Apple CarPlay®2 og trådløs Android Auto™2
  • Enhanced Black Pack: Gloss Black finish på speildeksler, grill og ramme, lister rundt sidevinduene og logo bak er nå standard på alle modeller fra R-Dynamic SE og oppover, inkludert flaggskipet SVR med 550 hk
  • Kuratert kundetilbud: Den forenklede modellserien omfatter nå R-Dynamic S,
    R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, 400 SPORT og SVR, noe som gjør det enklere for kundene å velge sin ideelle F-PACE
  • Tilgjengelig for bestilling nå: Konfigurer din på jaguar.no

Onsdag 14. desember 2022, Gaydon, Storbritannia – Jaguar F-PACE er nå mer spennende enn noensinne med bedre spesifikasjoner, forenklet modellutvalg, lengre rekkevidde for P400e Plug-in Hybrid og oppgradert infotainment.

I 2024 fortsetter P400e å lede an i F-PACEs valg av elektrifiserte drivlinjer, med en større litiumionbatteripakke som består av ni moduler i stedet for åtte, noe som øker energilagringskapasiteten til 19,2 kWh. Dette øker rekkevidden fra 53 km opptil 65 km – en økning på mer enn 20 %. Oppgraderingen reduserer også CO2-utslippene og drivstofforbruket, som nå er fra kun 37 g/km og opptil 1,6 liter/100 km (WLTP TEL) 1.

P400e-drivlinjen med totalt 404 hk og 640 Nm dreiemoment gir en akselerasjon fra 0–100 km/t på kun 5,3 sekunder. Denne kombinasjonen av forbedret effektivitet og eksepsjonell ytelse er nå tilgjengelig i flere markeder enn noensinne, inkludert Japan og Singapore. P400e står allerede for mer enn én av ti F-PACE-salg globalt og i land som Nederland, der elbiler er svært populært, forventes denne andelen å nå opptil 98 %.

Alle F-PACE-kunder over hele verden drar nytte av et forenklet og mer fokusert modellutvalg. Biler R-Dynamic tilbys ikke lenger, noe som strømlinjeformer kundetilbudet og gir forbedrede spesifikasjoner.

Philip Koehn, Managing Director hos Jaguar, sier: «Etter hvert som vi gjør fremskritt for å gjøre Jaguar til et helelektrisk luksusmerke innen 2025, har vi utviklet våre eksisterende produkter ved å tilby bedre og mer attraktive spesifikasjoner. Den første modellen som gjennomgikk denne endringen var F-TYPE, mens vi nå beveger oss mot 2023 og feirer 75 år med Jaguar sportsbiler. Vi fortsetter nå med F-PACE, en SUV med overlegen balanse mellom kjøreegenskaper, raffinement og luksus.

«
Ved å øke rekkevidden til P400e Plug-in Hybrid med mer enn 20 %, blir den en enda mer attraktiv kombinasjon av ytelse, effektivitet og nullutslipp, noe vi er svært stolte av.»

Modellene R-Dynamic S, SE og HSE er utstyrt med 19-, 20- og 21” felger som leveres med Diamond Turned eller Black finish (alle tilgjengelig som selvtettende dekk), mens 400 SPORT nå har 22” smidde felger Style 1020 i Gloss Silver med Diamond Turned finish og kontrastinnsatser (på utvalgte markeder). Navkoppene er nå svarte og sølvfargede i stedet for de tidligere røde og sølvfargede.

Den dynamiske tilstedeværelsen til F-PACE er ytterligere forbedret med Black Pack – som nå er standard på alle modeller fra R-Dynamic SE til SVR – og som nå er utstyrt med speildeksler, grill og ramme, lister rundt sidevinduene, luftinntak på sidene, bakskjerm og logo bak i Gloss Black finish. En annen subtil endring er R-Dynamic-logoen på grillen som nå er endret fra rød og grønn til moderne svart og grå.

Det luksuriøse, romslige interiøret er utstyrt med mer teknologi enn noensinne. R-Dynamic S har et nytt TFT digitalt førerdisplay med to urskiver og valget mellom media eller navigasjon i midtpanelet, mens trådløs lading er standard fra R-Dynamic SE. Alle F-PACE-modellene har det raske og intuitive Pivi Pro infotainmentsystemet med sømløs tilkobling via trådløs Apple CarPlay®, trådløs Android Auto™, integrert Alexa stemmestyring og what3words-navigasjon. Pivi Pro – sammen med andre systemer i hele bilen – er alltid oppdatert takket være trådløse programvareoppdateringer.

2024 F-PACE-modellene består av: R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE, 400 SPORT og SVR (på utvalgte markeder). F-PACE SVR er Jaguars premium performance-SUV. Denne Limited Edition-versjonen er utstyrt med en 5,0 liters V8 Supercharged bensinmotor med 550 hk, akselererer fra 0–100 km/t på 4,0 sekunder og har en toppfart på 286 km/t.

Det globale drivlinjeutvalget består av en Plug-in Hybrid bensin med 404 hk, en bensin med 250 hk, mild hybrid diesel med 163 hk og 204 hk, mild hybrid V6 diesel med 300 hk, mild hybrid V6 bensin med 400 hk og en V8 bensin med 550 hk (på utvalgte markeder), som alle
er produsert hos Jaguar Land Rovers motorproduksjonssenter i Wolverhampton i Storbritannia.

Alle F-PACE-modellene er utstyrt med intelligent firehjulsdrift og 8-trinns automat i tillegg til luksus og raffinement, noe som gir en ideell balanse mellom ytelse, smidighet og responsvillighet som førerne forventer av en Jaguar.

1 Alle tall for utslipp, drivstofføkonomi og rekkevidde for elbiler er EU-WLTP (TEL)-kombinert

OBS! Rekkevidde er basert på produksjonsmodeller med standard kjørerute. Reell rekkevidde varierer etter type bil og batteriets tilstand, kjørerute, miljø og kjørestil. Oppgitte tall er et resultat av produsentens tester i samsvar med EUs lovgivning. Kun ment for sammenligning. Reelle tall kan variere. CO2-utslipp, drivstofføkonomi, energiforbruk og rekkevidde kan variere avhengig av faktorer som kjørestil, miljøforhold, last, hva slags felger og tilbehør bilen er utstyrt med.

2 Innebygde funksjoner skal kun betjenes av førere når dette er trygt. Føreren skal sørge for å ha full kontroll over bilen til enhver tid. Amazon Alexa er kun tilgjengelig i utvalgte markeder.

3Amazon, Alexa, Amazon Music, Audible og alle relaterte varemerker er varemerker som tilhører Amazon.com, Inc. eller deres datterselskaper. Visse Alexa-funksjoner er avhengig av smarthusteknologi.

Amazon oppdaterer alltid antall strømmeleverandører som støttes. Følgende leverandører er sertifisert for bruk: Spotify, TuneIn, Deezer, Amazon Music, Audible, Kindle, iHeartRadio og Pandora.

Krever 12 måneders abonnement. Kun tilgjengelig i spesifikke markeder. Bilen må ha Pivi Pro infotainmentsystem og gyldig Online Pack-abonnement, og programvaren må oppdateres til OS3.0 eller nyere for å aktivere Alexa. Eksisterende biler kan kreve flere oppdateringer for å komme til OS3.0, og for noen eiere kan dette kreve et forhandlerbesøk. Kjøretøyprogramvaren må oppdateres og aktiveres for å aktivere Alexa. Brukeren må ha en gyldig Amazon-konto.

Jaguar-kanaler: PR & sosiale medier

- Facebook: https://www.facebook.com/pages/Jaguar-Norge/1663970270497124

- Instagram: https://www.instagram.com/jaguarnorge/

- YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCENJ3iV0XHt0EbJna5dyoLw / http://www.youtube.com/JaguarCars

Medianettsted (int.): www.media.jaguar.com

Red. anm.

Bildene er fra Jaguars globale modellutvalg. Spesifikasjoner, ekstrautstyr og tilgjengelighet kan variere fra marked til marked, og denne versjonen kan derfor endres og tilpasses ved behov.

OBS! Det er for tiden global mangel på halvledere. Som en ledende bilprodusent som tar i bruk toppmoderne teknologi, er Jaguar for tiden påvirket av denne mangelen, noe som kan føre til at enkelte funksjoner og/eller egenskaper kun vil være tilgjengelig på utvalgte markeder. Vi jobber derimot tett med leverandørene for å løse problemene og minimere innvirkningen på kundebestillinger.

Viktig merknad
Jaguar Land Rover forsøker hele tiden å forbedre spesifikasjoner, design og produksjon av sine biler, deler og tilbehør. Selv om det legges ned en stor innsats i produksjonen av oppdaterte produkter og spesifikasjoner, kan ikke dette dokumentet anses som en feilfri veiledning for Jaguar Land Rovers produkter og tjenester, og utgjør heller ikke et salgstilbud for en bestemt bil, del eller tilbehør. Alle tall er produsentens estimater.

Om Jaguar

Jaguar har laget vakre og elegante luksusbiler siden 1935, drevet av sin lidenskap om å gjøre livet mer ekstraordinært for sine kunder. Dagens Jaguar-modeller i verdensklasse består av sedanene XE og XF og XF Sportbrake, sportsbilen F-TYPE, F-PACE performance-SUV, E-PACE kompakt performance-SUV og I-PACE helelektrisk performance-SUV. Fra 2025 vil Jaguar fremstå som et helelektrisk luksusmerke med en ny og vakker portefølje bestående av emosjonelt engasjerende design og banebrytende neste generasjons teknologier. Reisen mot elektrifisering er allerede i gang med en rekke milde og ladbare hybrider og helelektriske modeller som er tilgjengelig i dag.