Jaguar Land Rover åpner tre nye globale teknologihuber for utvikling av autonome biler

• Jaguar Land Rover åpner teknologihuber i Tyskland, Italia og Spania som vil utvikle neste generasjons autonome teknologier
  • Det er opprettet nesten 100 nye arbeidsplasser som vil videreutvikle førerassistansesystemer og kunstig intelligens (AI) for fremtidens autonome biler
  • Disse kommer i tillegg til JLRs seks teknologihuber i USA, Ungarn, Irland, Storbritannia, Kina og India
  • Og dette markerer neste fase i Jaguar Land Rovers digitale transformasjon og globale digitale rekrutteringsprosess
  • De nye teknologihubene er en del av det strategiske samarbeidet med NVIDIA og vil styrke Jaguar Land Rovers globale tilstedeværelse

Gaydon, Storbritannia, tirsdag 21. februar 2023: Jaguar Land Rover utvider sin digitale tilstedeværelse med tre nye teknologihuber i Europa, noe som vil skape rundt 100 nye arbeidsplasser.

Teknologihubene vil utvikle autonome kjøresystemer for neste generasjons moderne luksusbiler fra Jaguar Land Rover, og kommer i tillegg til de seks eksisterende globale teknologihubene.

De nye teknologihubene ligger i München i Tyskland, Bologna i Italia og Madrid i Spania, som er nøye utvalgt på grunn av sin tilgjengelighet av digitale tekniske ferdigheter.

München er et av Europas topprangerte teknologihuber*, mens Madrid og Bologna er to betydelige og voksende teknologihuber i Europa**.

Disse kommer i tillegg til de eksisterende teknologihubene til JLR i Portland i USA, Budapest i Ungarn, Shannon i Irland, Shanghai i Kina, Bangalore i India og Manchester i Storbritannia. Totalt sysselsetter disse hubene mer enn 1.100 ingeniører og er en del av JLRs globale arbeidsstyrke på totalt 9 000 ingeniører.

Sammen vil Jaguar Land Rovers ni globale teknologihuber levere tjenester og data til Advanced Product Creation Centre i Gaydon i Storbritannia, for neste generasjons moderne luksusbiler fra Jaguar Land Rover der det overordnede målet er å skape enda bedre og mer tilkoblede kundeopplevelser.

Thomas Müller, Product Engineering Director hos Jaguar Land Rover, sier: «Vi jakter talenter over hele verden som vil utvikle nye autonome teknologier for våre fremtidige produkter, og levere moderne og luksuriøse kundeopplevelser.

«Programvare og jakten på talenter er viktig for oss slik at vi kan levere bedre og mer tilkoblede kundeopplevelser, og de globale teknologihubene sørger for sømløst hybridarbeid på tvers av landegrensene.»

De tre nye teknologihubene markerer fremdriften til Jaguar Land Rovers flerårige samarbeid med NVIDIA, markedslederen innen kunstig intelligens (AI) og akselerert databehandling. JLR-ingeniører og NVIDIA jobber utrettelig med utvikling og levering av neste generasjons autonome kjøresystemer, digitale systemer og kundeopplevelser.

Teamene i de nye teknologihubene er eksperter på autonome teknologier, blant annet systemer og funksjoner, programvare, verifisering og validering og maskinvare.

Jobbsøkere kan lese mer om Jaguar Land Rovers digitale og tekniske muligheter HER.

Alle stillinger er basert på hybridarbeid.

Medianettsted (Int.): www.media.landrover.com

Merknader til redaktøren

Gjennom sin Reimagine-strategi ligger Jaguar Land Rover i forkant av de stadige endringene i bilindustrien med fokus på elektrifisering, digitale tjenester og data. Selskapet fokuserer på datakapasitet/-muligheter, noe som er viktig for digital transformasjon og levering av moderne, luksuriøse og tilkoblede kundeopplevelser.

Jaguar Land Rovers Reimagine-strategi leverer en bærekraftig visjon av moderne luksus gjennom design.

Vi transformerer virksomheten til netto nullutslipp i hele forsyningskjeden, produkter og operasjoner innen 2039. Vi har satt opp et veikart som vil redusere utslippene på tvers av egen virksomhet og verdikjeder innen 2030 gjennom godkjente, forskningsbaserte mål. Elektrifisering er sentralt i denne strategien og innen slutten av tiåret vil våre modeller Range Rover, Discovery, Defender alle tilby minst én helelektrisk modell, mens Jaguar vil være helelektrisk.

Vi er et britisk selskap med to designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker, et motorproduksjonssenter og et senter for batterimontering i Storbritannia. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike , og Slovakia, samt syv teknologisentre over hele verden.

Jaguar Land Rover er et heleid datterselskap av Tata Motors Limited, en del av Tata Sons.

*https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/latest/opinions/italy-marks-sound-progress-digital-skills-according-2021-data-eurostat

**https://sifted.eu/articles/italian-tech-scene-data/#:~:text=A%20late%20bloomer%20among%20Europe's,unicorn%20after%20the%20dotcom%20boom.

Om NVIDIA

NVIDIAs (NASDAQ: NVDA) oppfinnelse av GPU-en i 1999 satte i gang veksten i PC-spillmarkedet, og selskapet har omdefinert moderne datagrafikk, høytytende databehandling og kunstig intelligens. Selskapets banebrytende arbeid innen akselerert databehandling og kunstig intelligens bidrar til å omforme industrier verdt trillioner av dollar, blant annet innen transport, helsevesen og produksjon, og fremmer veksten i mange andre industrier. Les mer på https://nvidianews.nvidia.com/.