Jaguar XF sedan under prøver på filmsettet til No Time To Die. © 2021 Danjaq, LLC og MGM. Med enerett.

Jaguar XF gjør sin debut i James Bond - No Time To Die

• Dynamisk debut: Jaguar XF gjør sin debut som den perfekte jaktbilen i den nye James Bond-filmen No Time To Die, som ble lansert i Storbritannia 30. september 2021
  • Se filmen fra bak kulissene på filmsettet til No Time To Die her: https://www.youtube.com/watch?v=eXqYjkLJMaQ

Jaguar XF viser sin eksepsjonelle ytelse og spennende kjøredynamikk i en spennende jaktsekvens i den nye James Bond-filmen No Time To Die.

To XF-sedaner er filmet i Matera i Sør-Italia og passerer de smale, svingete gatene i byen, og kjører over piazzaer og ned brosteinsbelagte trappetrinn i jakten på James Bond.

Chris Corbould, No Time To Die's special effects and action vehicle supervisor, sier: «Jaguar XF var et spennende valg for denne bilsekvensen med høy intensitet. Vi prøver alltid å presse grensene til yttergrensene i våre stunt, og dette gjelder også for bilene. Det er ingen kompromisser med denne bestemte scenen. Det var bare noen centimeter til overs i de trange smugene og ingen feilmarginer; XF viser sin ytelse og kjøredynamikk.»

«Jaguar XF er en bil som er designet for å takle enhver kjøretur med en enestående balanse mellom luksus, komfort og raffinement» sier Anna Gallagher, Jaguar Brand Director. Hun legger til: «Enten det er en fartsfylt jakt gjennom svingete gater og piazzaer i Sør-Italia, hvor bilen ble filmet i No Time To Die-biljakten, eller de travle gatene i London så er XF virkelig en bil for enhver anledning.»

No Time To Die er regissert av Cary Joji Fukunaga med Daniel Craig i hovedrollen for femte og siste gang som Ian Fleming’s James Bond 007. Filmen hadde kinopremiere 30. september 2021 i Storbritannia gjennom Universal Pictures International og lanseres 8. oktober 2021 i USA gjennom Metro Goldwyn Mayer (MGM) via United Artists Releasing.

Se filmen fra kulissene på filmsettet til nyeste James Bond filmen No Time to Die her: https://www.youtube.com/watch?v=eXqYjkLJMaQ

Jaguar-kanaler: PR & sosiale medier

- Facebook: https://www.facebook.com/pages/Jaguar-Norge/1663970270497124

- Instagram: https://www.instagram.com/jaguarnorge/

- YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCENJ3iV0XHt0EbJna5dyoLw / http://www.youtube.com/JaguarCars

- Twitter: http://twitter.com/Jaguar; @Jaguar

Medianettsted (int.): www.media.jaguar.com

Offisielle James Bond-kanaler:

Nettsted: https://www.007.com/

Instagram: https://www.instagram.com/007/

Facebook: https://www.facebook.com/JamesBond007/

Twitter: https://twitter.com/007

Merknader til redaktøren

Bildene er fra Jaguars globale modellutvalg. Spesifikasjoner, ekstrautstyr og tilgjengelighet kan variere fra marked til marked, og denne versjonen kan derfor endres og skreddersys etter behov.

Om Jaguar

Jaguar har laget vakre og elegante luksusbiler siden 1935, drevet av sin lidenskap om å gjøre livet mer ekstraordinært for sine kunder. Dagens Jaguar-modeller i verdensklasse består av sedanene XE og XF og XF Sportbrake, sportsbilen F-TYPE, F-PACE performance-SUV, E-PACE kompakt performance-SUV og I-PACE helelektrisk performance-SUV. Fra 2025 vil Jaguar fremstå som et helelektrisk luksusmerke med en ny og vakker portefølje bestående av emosjonelt engasjerende design og banebrytende neste generasjons teknologier. Reisen mot elektrifisering er allerede i gang med en rekke milde og ladbare hybrider og helelektriske modeller som er tilgjengelig i dag.

Synopsis:

I No Time To Die har James Bond forlatt aktiv tjeneste og nyter et rolig liv på Jamaica. Gleden av et tilbaketrukket liv er kortvarig når hans gamle venn Felix Leiter fra CIA dukker opp for å be om hjelp. Oppdraget går ut på å redde en kidnappet forsker, men dette viser seg å være langt mer utfordrende, og fører Bond på sporet av en mystisk skurk bevæpnet med ny og farlig teknologi.

Om EON Productions

EON Productions Limited og Danjaq LLC er heleid og kontrollert av Broccoli/Wilson-familien. Danjaq er den amerikanske delen av selskapet som er medeier, sammen med Metro Goldwyn Mayer Studios, i opphavsrettighetene til de eksisterende James Bond-filmene, og kontrollerer rettighetene til å produsere fremtidige James Bond-filmer. EON Productions, et datterselskap av Danjaq, er det britiskbaserte produksjonselskapet som har laget James Bond-filmer siden 1962, og som sammen med Danjaq kontrollerer alle rettigheter på verdensbasis. Les mer påwww.007.com.

Om Metro Goldwyn Mayer

Metro-Goldwyn-Mayer Studios (MGM) er et ledende underholdningsselskap som er fokusert på produksjon og global distribusjon av film- og TV-innhold på alle plattformer. Selskapet eier et av verdens største arkiver med førsteklasses film- og TV-innhold, samt EPIX-nettverket for betalings-TV, som er tilgjengelig i hele USA via kabel, satellitt, telekom og digitale distributører. I tillegg har MGM investeringer i en rekke andre TV-kanaler, digitale plattformer, interaktive satsinger og produserer førsteklasses kortfilmer for distribusjon. Les mer på www.mgm.com.

Om Universal Pictures International

Universal Pictures International (UPI) er den internasjonale markedsførings- og distribusjonsavdelingen til Universal Pictures. I Storbritannia, Irland, Spania, Italia, Tyskland, Østerrike, Sveits, Nederland, Frankrike, Russland, Sør-Korea, Australia, New Zealand, Mexico og Kina (inkludert Hongkong), markedsfører og distribuerer UPI filmer direkte gjennom egne kontorer, og oppretter lokale kampanjer og distribusjonsstrategier. I andre deler av verden samarbeider UPI med Warner Bros, med Paramount gjennom United International Pictures (UIP), og med Sony, enten direkte eller via UIP, om filmdistribusjon. Universal Pictures er en del av NBCUniversal, et av verdens ledende medie- og underholdningsselskaper innen utvikling, produksjon og markedsføring av underholdning, nyheter og informasjon til et globalt publikum. NBCUniversal er et datterselskap av Comcast Corporation.

Om United Artists

United Artists Releasing, et samarbeid mellom Metro Goldwyn Mayer (MGM) og Annapurna Pictures (Annapurna), er en amerikansk film- og teaterprodusent. Dette samarbeidet er bygd på arven etter det ikoniske filmstudioet til United Artists, der filmskapere støttes med gjennomtenkte tilnærminger til markedsføring, PR og distribusjon. United Artists Releasing tilbyr innholdsskapere et alternativt distribusjonsalternativ utenfor studiosystemet som støtter filmer fra Annapurna og MGM, i tillegg til filmer fra tredjeparts filmskapere.

Om Jaguar Land Rover: Vi gjenskaper fremtidens moderne luksus gjennom design