Country Director Marius Hayler fra Jaguar Land Rover sitt studio i Oslo i forbindelse med årets kick-off og forhandlerkåringer.

Kick-off med Jaguar Land Rover Norge og kåring av årets forhandler

Digitalt kick-off

-Dette er helt spesielt, sa Marius Hayler, Country Director for Jaguar Land Rover importøren da han åpnet det digitale kick-off møtet med alle forhandlerne fra et spesialdesignet studio i Oslo, torsdag 28. januar

-Vi hadde vår første samling med kåringer i fjor. Denne gangen fortjener alle heder etter et svært utfordrende år – ikke minst når jeg ser hvordan alle i hele nettverket har stått på - og så må vi altså møtes virtuelt, sa han.

-På den annen side, fortsatte han, har vi vist at vi klarer også det meget godt. Kommunikasjonen mellom oss og forhandlerne har faktisk bedret seg på tross av at den nesten utelukkende har foregått digitalt.

Et spennende 2021

-Selvfølgelig ser jeg frem til at vi alle kan møtes ansikt til ansikt igjen. At dette må skje fra et studio, isolert fra alle forhandlerne, ødelegger allikevel ikke gleden over å hedre alle i forhandlernettverket, og spesielt de som er utvalgt i sine kategorier.

Et viktig tema for årets kick-off samling var fabrikkens «Destination Zero» - en visjon om null utslipp, null ulykker og null trafikkproblemer. Dette gjenspeiles spesielt i elektrifiseringen av modellutvalget. Både Jaguar og Land Rover skal i år lansere en lang rekke nye plug-in hybrid modeller, i tillegg til helelektriske Jaguar XJ som skal vises for aller første gang til sommeren.

-Vi har aldri hatt et så spennende og bredt tilbud som er så godt tilpasset det norske markedet, var Haylers beskjed til nettverket.

Årets forhandler

I forbindelse med kåringene takket han nok en gang alle for en utrolig innsats i et annerledes år.

Forhandleren som i år gikk av med den gjeveste prisen «Årets forhandler», ble Sandven British Cars Bergen.

-Sandven har utmerket seg først og fremst ved å kunne omstille seg. De har vist at de klarer og tørr å tenke nytt og annerledes i et uforutsigbart år. De er også et eksempel på at nybilsalg ikke er alt, fokus på kundene og et stort engasjement for lokalsamfunnet har vært minst like viktig da vi valgte dem, sa Hayler.

De øvrige utmerkelsene og vinnerne var:

Årets forhandler Salg: Motorpool

Motorpool har vist en god evne gjennom året til å konvertere leads til salg. Dette viser seg videre i en god oppnåelse av sine salgsmål, og Motorpool har brukt finansiering som et viktig verktøy i å nå disse målene.

Årets forhandler Service: Sandven British Cars Bergen

Sandven stakk også av med prisen Årets Forhandler Service. De har gode interne prosesser, som sikrer en god kundeopplevelse gjennom effektivt og godt faglig utført arbeid. I tillegg søker de alltid å finne den beste løsning for hver enkelt kunde, i hver enkelt sak. Dette gjenspeiler seg også i den imøtekommende og effektive dialogen de har med importøren.

Årets forhandler Markedsføring: MotorpoolI

I året som har gått har Motorpool hatt en meget effektiv og helhetlig markedskommunikasjon, som samtidig ivaretar merkevarene. Videre har deres fokus på leadsgenererende markedsaktiviteter og konvertering av disse bidratt til at Motorpool har utmerket seg det siste året.

Importøren gav også en ekstra oppmerksomhet og stor takk til Arne Berg, bedriftsrådgiver i Arne Berg Consult AS og leder for Jaguar Land Rover forhandlerforening.

-Han har vært en viktig bidragsyter i et krevende år og har bidratt til en konstruktiv og styrket dialog mellom importøren og forhandlerne, sa Marius Hayler i sin takk.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.