Kjøp Årets Bil i Europa 2019 online

Kjøp Årets Bil i Europa 2019 online

Som første land i Europa tilbyr Jaguar norske kunder muligheten for å kjøpe og finansiere nye Jaguar I-PACE direkte på net – helt i tråd med nordmenns ønsker.

Nordmenn elsker å handle på net. Bare fra 2017 til 2018 økte netthandelen med 17 % til svimlende 144,8 mrd. kroner – og tendensen ser ut til å fortsette. I toppen ligger kjøp av reiser, som utgjør 65 % av det som brukes på netthandel, men også klær og dagligvarer ligger høyt på listen over hyppige nettkjøp.

Men når det gjelder kjøp av ny Jaguar, har kundene vært nødt til å oppsøke en fysisk forhandler. Dette endres nå. Som eneste land i Europa kan kunder i Norge nå kjøpe sin Jaguar I-PACE på nettet.

Via hjemmesiden https://ipace.jaguar.no/  velger du bare farge, utstyr og eventuelt ekstrautstyr og sender en forespørsel om finansiering, så er den nye bilen bestilt.

«Norge er et stort land, og selv om vi har åtte forhandlere, kan det være langt til nærmeste Jaguar forhandler. Samtidig har vi fått det betydelig travlere, ettersom lanseringen av Jaguar I-PACE i fjor har bidratt til å tidoble salget vårt. Derfor er det naturlig at vi utvider valgmuligheterne for kjøp av bil – uten du trenger å kjøre langt eller vente på å bli betjent» sier marketingsjef An Ho hos Jaguar Land Rover, som med introduksjonen av e-handel fokuserer på akkurat det som gjør det attraktivt for forbrukerne.

Ifølge den årlige e-handelsanalysen fra DIBS handler 25 % av alle forbrukere på nettet, fordi de sparer tid. 13 % gjør det fordi nettbutikken alltid er åpen, og ytterligere 13 % begrunner valget med at de synes det er enkelt å sammenligne produkter når de handler på nettet. Den nye nettsiden til Jaguar løser alle disse tre utfordringene.

An Ho understreker imidlertid at Jaguar-forhandlerne fortsetter som før – det kommer faktisk flere forhandlere, samtidig som det nå blir mulig å kjøpe Jaguar på nett

«Netthandel er et alternativ til den tradisjonelle måten å kjøpe bil på. Vi utvider fortsatt antall Jaguar Land Rover-forhandlere – sist med Nardo Bil, som åpner ny forretning i Ålesund og Kverneland Bil Haugesund. E-handel er bare et behageligalternativ som kan benyttes hele døgnet», sier An Ho.

Løsningen er svært enkel.

Via https://ipace.jaguar.no kan du spesifisere din I-PACE slik du ønsker den, bli kredittgodkjent og bestemme deg for hvor stor egenkapital du vil stille med. For å gjøre det enda enklere er de ti mest etterspurte ekstrautstyrspakkene valgt ut, noe som gjør det enkelt å sette sammen bilen uten å måtte gjennomgå mange sider.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.