Ny limited edition fra Jaguar: F-PACE SVR Edition 1988 by SV BESPOKE

Ny limited edition fra Jaguar: F-PACE SVR Edition 1988 by SV BESPOKE

• Vi presenterer Edition 1988: F-PACE SVR Limited Edition er inspirert av Jaguars racingsuksess, bygget av SV Bespoke-eksperter
  • Høy ytelse: F-PACE SVR V8 Supercharged med 550 hk er flaggskipet i Jaguars SUV-utvalg og tilbyr nå forbedret kjøredynamikk
  • Bespoke finish: Edition 1988 leveres med unik Midnight Amethyst lakk, alufelger i Champagne Gold og eksklusive detaljer i Sunset Gold
  • Begrenset antall: Kun 394 eksemplarer av F-PACE SVR Edition 1988 vil bli bygget
  • Tilgjengelig for bestilling: Jaguar F-PACE SVR Edition 1988 er tilgjengelig nå og er priset fra £ 101 550, inkl. frakt og leveringsomkostninger, i Storbritannia. Les mer på: www.jaguar.com/SVO

Eksklusive F-PACE SVR Edition 1988 er den første Limited Edition-versjonen av Jaguars flaggskip-SUV, bygget av SV Bespoke-eksperter. Kun 394 eksemplarer er tilgjengelig på verdensbasis.

Dette er en spesifikasjon som er inspirert av Jaguars stolte racingtradisjoner, og inkluderer spesialutviklet Midnight Amethyst lakk og gulldetaljer, 22” smidde alufelger i Champagne Gold Satin , eksteriør- og interiørdetaljer i Sunset Gold Satin samt «One of 394»
SV Bespoke-grafikk.

Edition 1988-navnet er en hyllest til Jaguar XJR-9, racing suksessen og vinnerbilen av World Sports-Prototype Championship i 1988.

Mark Turner, Commercial Director of Special Vehicle Operations hos Jaguar, sier: «Siden lanseringen i 2019 har Jaguar F-PACE SVR etablert seg som en karakteristisk og dynamisk performance-SUV. Disse kvalitetene, sammen med
SV Bespoke-eksperter og eksklusive detaljer, gir F-PACE Edition 1988 et enestående designuttrykk. Og med et svært begrenset antall tilgjengelig er vi sikre på at den raskt vil bli en av de mest ettertraktede F-PACE SVR-modellene noensinne.»

Midnight Amethyst Gloss lakk er en ny farge som er eksklusiv for kunder av Jaguar F-PACE SVR Edition 1988.

Richard Woolley, Special Vehicle Operations Creative Director hos Jaguar, sier: F-PACE SVR Edition 1988 er inspirert av Jaguars legendariske racerbiler. Midnight Amethyst Gloss lakken virker svart ved første øyekast, men ametyst-undertonene åpenbarer seg i sollyset, noe som fremhever det dynamiske eksteriøret på SVR. For å oppnå denne dramatiske Ultra Metallic Gloss-effekten, testet vi mer enn 40 varianter for å skape den ønskede fargedybden.»

Edition 1988 har også en unik Jaguar-logo og -motiv i Sunset Gold Satin på bakluken og en laseretset Edition 1988-logo på skjermene foran.

I tillegg til F-PACE SVR Black Pack-detaljene på Edition 1988, har bilen også speildeksler, bremsekalipere, navkopper og R-innskrift på SVR-logoen i Gloss Black.

Det raffinerte og luksuriøse interiøret i F-PACE SVR Edition 1988 inkluderer blant annet skinninteriør i Semi-Aniline Ebony og eksklusive detaljer i Sunset Gold Satin på dashbordet, eikene på rattet, girvelgerne og performance-klimaseter foran.

I tillegg kommer Jaguar-logo og hornring på rattet i Satin Black finish, mens SV Bespoke og Edition 1988 logoer på de opplyste innstegslistene og dashbordet kompletterer pakken.

Mark Wilkes, Director of Vehicle Personalisation hos Jaguar, sier: «Edition 1988 startet med at våre SV Bespoke- Jaguar Design-team lot seg inspirere av de ikoniske og seirende racerbilene fra Jaguar. Resultatet ble en flott kombinasjon av farger og detaljer som feirer Jaguars sportslige suksess samtidig som F-PACE SVR får et mer elegant og eksklusivt designuttrykk.»

F-PACE SVR er Jaguars premium performance-SUV. Denne Limited Edition-versjonen er utstyrt med en 5,0 liters V8 Supercharged bensinmotor med 550 hk, akselererer fra 0–100 km/t på 4,0 sekunder og har en toppfart på 286 km/t.

Omfattende tekniske oppgraderinger som er utviklet av ekspertene hos Special Vehicle Operations sikrer at F-PACE SVR leverer en performance-fokusert kjøreopplevelse samtidig som det er en flott bil til hverdagsbruk.

Et luksuriøst interiør med skyvbart panoramatak, Head-Up Display og de nyeste tilkoblingsteknologiene, inkludert trådløs lading av enheter og Amazon Alexa-integrasjon1, fremhever F-PACE SVR Edition 1988 som en raffinert og toppmoderne SUV med enestående ytelse.

Pivi Pro infotainmentsystemet har nå what3words2, der destinasjoner deles opp i kvadrater på 3x3 meter, hvorav hver kvadrat har fått tildelt en kombinasjon av tre ord for nøyaktig navigasjon. Du taster for eksempel inn ordene «snug.times.tests» for å komme frem til Jaguar Heritage Trust hvor 1988 Le Mans 24 timers vinnende Jaguar XJR-9 står utstilt i dag.

Jaguar F-PACE SVR Edition 1988 vil presenteres sammen med den 1988 Le Mans-vinnende XJR-9 på Special Vehicle Operations-området under 24-timersløpet på Le Mans, 8.–12. juni, og gjør sin dynamiske debut under Goodwood Festival of Speed 23.–26. juni.

SVR Edition 1988 er flaggskipet i F-PACE-utvalget, som inkluderer modellene S, SE, HSE, R-Dynamic Black, 300 SPORT, 400 SPORT og SVR. F-PACE-modellene er tilgjengelig med bensin-, diesel- og Plug-in Hybrid-motorer (på utvalgte markeder). Den nye modellen er nå tilgjengelig for bestilling og er priset fra £ 101 550 i Storbritannia. Les mer på: www.jaguar.com/SVO

1 Innebygde funksjoner skal kun betjenes av førere når dette er trygt. Førere skal sørge for å ha full kontroll over bilen til enhver tid. Amazon Alexa er kun tilgjengelig på utvalgte markeder. Amazon, Alexa, Amazon Music, Audible og alle relaterte varemerker er varemerker som tilhører Amazon.com, Inc. eller deres datterselskaper. Visse Alexa-funksjoner er avhengig av smarthusteknologi.

2what3words er tilgjengelig på F-PACE SVR globalt med unntak av Japan og Sør-Korea.

Jaguar-kanaler: PR & sosiale medier

- Facebook: https://www.facebook.com/pages/Jaguar-Norge/1663970270497124

- Instagram: https://www.instagram.com/jaguarnorge/

- YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCENJ3iV0XHt0EbJna5dyoLw / http://www.youtube.com/JaguarCars

Medianettsted (int.): www.media.jaguar.com

Red. anm.

Viktig melding
Jaguar Land Rover forsøker hele tiden å forbedre spesifikasjoner, design og produksjon av sine biler, deler og tilbehør og endringer skjer kontinuerlig. Selv om det legges ned en stor innsats i produksjonen av oppdaterte produkter og spesifikasjoner, kan ikke dette dokumentet anses som en feilfri veiledning for Jaguar Land Rovers produkter og tjenester, og utgjør heller ikke et salgstilbud for en bestemt bil, del eller tilbehør. Alle tall er produsentens estimater.

Om Jaguar

Jaguar har laget vakre og elegante luksusbiler siden 1935, drevet av sin lidenskap om å gjøre livet mer ekstraordinært for sine kunder. Dagens Jaguar-modeller i verdensklasse består av sedanene XE og XF og XF Sportbrake, sportsbilen F-TYPE, F-PACE performance-SUV, E-PACE kompakt performance-SUV og I-PACE helelektrisk performance-SUV. Fra 2025 vil Jaguar fremstå som et helelektrisk luksusmerke med en ny og vakker portefølje bestående av emosjonelt engasjerende design og banebrytende neste generasjons teknologier. Reisen mot elektrifisering er allerede i gang med en rekke milde og ladbare hybrider og helelektriske modeller som er tilgjengelig i dag.

Om Special Vehicle Operations

Special Vehicle Operations er et spesialistteam bestående av designere, ingeniører og mekanikere som er dedikert til å forbedre ytelse og luksus på SVR-spesifiserte Jaguar-biler. Teamet samarbeider med:

• SV Bespoke – SV Bespoke-teamet utfører unike og spesielle oppdrag, leverer Limited Edition-versjoner, SV Bespoke Premium Palette og SV Bespoke Match-To-Sample lakkfinish
  • Vehicle Personalisation– I tillegg til SV Bespoke, er Vehicle Personalisation-teamet også ansvarlig for tilbehør til Jaguar-biler
  • Classic – Den offisielle kilden til autentiske biler, eksperttjenester, originaldeler og uforglemmelige opplevelser for klassiske Jaguar-entusiaster over hele verden