Marius Myre Eng tar over som konstituert Country Director for Jaguar Land Rover Norge

Ny sjef for Jaguar Land Rover Norge

Marius Myre Eng tar over som konstituert Country Director i Jaguar Land Rover Norge, etter at Marius Hayler har takket ja til nye utfordringer utenfor JLR/Nic. Christiansen Gruppen.

Etter å ha arbeidet i organisasjonen siden 2017, sist som regionssjef, ble Myre Eng ansatt som salgssjef høsten 2020.

Han har bred bakgrunn fra bl.a. Bilia, Møller Bil og BMW Financial Services. Som salgssjef i Jaguar Land Rover Norge har han jobbet tett med forhandlerne og fabrikken i forbindelse med de mange introduksjonene den siste tiden.

-Men dette er bare starten, sier han. Det kommer mange spennende nyheter fremover. Både på Jaguar og Land Rover skal vi i år lansere flere nye Plug-In hybrid modeller, i tillegg til at vi gleder oss enormt til å få vise helelektriske Jaguar XJ en gang i løpet av sommeren. Jeg ser også frem til å få jobbe med enda flere forretningsområder og ansatte i organisasjonen, både internt hos oss og i forhandlernettverket.

Lars Beck, CEO hos importøren i Danmark, JLR/Nic. Christiansen Gruppen sier:

-Vi er veldig glade for at Marius Myre Eng har takket ja til stillingen som Interim Country Director, inntil vi får en ny permanent løsning på plass.

Han takker også Hayler for innsatsen og resultatene som er blitt skapt.

-I hans tid som Country Director for Jaguar Land Rover Norge, har Marius Hayler i en vanskelig periode preget av Corona, ledet Jaguar Land Rover Norge utmerket godt med en stødig hånd, sier Beck.

Marius Hayler fratrer sin stilling 28. februar.

Jaguar Land Rover er Storbritannias største bilprodusent, og bygd rundt to ikoniske britiske bilmerker. Land Rover er verdensledende produsent av premium kjøretøy med firehjulsdrift, og Jaguar er en av verdens fremste luksusmerker, i tillegg til å være det første bilmerket med en premium helelektrisk performance-SUV, Jaguar I-PACE.

Hos Jaguar Land Rover drives vi av et ønske om å levere klasseledende biler som gir opplevelser folk vil elske resten av livet. Våre produkter er etterspurt over hele verden, og i 2020 solgte vi 425 974 biler i 127 land.

Vi er et britisk selskap med to betydelige designsentre og tekniske anlegg, tre bilfabrikker og et motorproduksjonssenter i Storbritannia. Snart åpner vi også et senter for batterimontering. Vi har også bilfabrikker i Kina, Brasil, India, Østerrike og Slovakia. Tre av våre syv teknologisentre ligger i Storbritannia (Manchester, Warwick (NAIC) og London)) med flere anlegg i Shannon i Irland, Portland i USA, Budapest i Ungarn og Changshu i Kina.

Vi har en voksende portefølje med elektrifiserte produkter i vårt modellutvalg, inkludert elbiler, ladbare hybrider og milde hybridbiler. Vi tilbyr også de nyeste diesel- og bensinmotorene for å gi kundene flere alternativer å velge mellom.

Vi er sikre på at vår omfattende strategi, levering av markedsledende biler og innovative tilnærming til teknologi og mobilitet vil fortsette frem mot «Destination Zero», vårt mål om fremtidig mobilitet med nullutslipp, null ulykker og null kødannelser.