Nye Range Rover Evoque: Karismatisk, kompakt luksus-SUV som går foran med et godt eksempel

• Raffinert design: Den originale, kompakte luksus-SUV-en gjør inntrykk med sine optimaliserte proporsjoner og skarpe linjer
  • Range Rover DNA: Vakre linjer, flytende tak, kontinuerlig livlinje, innfellbare dørhåndtak og grillen er en del av Range Rovers DNA
  • Utsøkte detaljer: Nye juvellignende Pixel LED hovedlys med signatur kjørelys1 vekker oppsikt med sofistikerte detaljer
  • Fascinerende unik: Det minimalistiske eksteriøret i Evoque strekker seg til den rolige og innbydende kupeen med ny 11,4" buet Pivi Pro2 berøringsskjerm i glass og de fineste materialene
  • Skinnfri luksus: Range Rover Evoque er den eneste SUV-en i sin klasse som er tilgjengelig med Kvadrat 4 ullblanding* – et luksuriøst, taktilt og moderne skinnalternativ
  • Plug-in hybrid: Elektrisk rekkevidde opptil 62km5 betyr at gjennomsnittlig dagligdags kjøring kan gjøres utelukkende i el-modus*
  • Evoque Autobiography: Autobiography er et eksempel på raffinementet til Evoque, med detaljer i Satin Burnished Copper, eksklusiv finish og høye spesifikasjoner

Nye Range Rover Evoque – den originale kompakte luksus-SUV-en – går foran med et godt eksempel med vakre linjer og utsøkt finish. Range Rover-DNA-et er lett gjenkjennelig med minimalistisk design, sofistikerte detaljer og spesiallaget interiør.

Eksteriøret defineres av Range Rovers minimalisme, vakre linjer og flotte detaljer – inkludert nye Pixel LED hovedlys1 med den nyeste signaturgrafikken foran og bak. Det nye interiøret setter teknologien i sentrum med en ny 11,4" Pivi Pro2 buet berøringsskjerm i glass midt på dashbordet.

Prof Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, JLR, sier: «Den unike personligheten til Range Rover Evoque har satt varig preg på billandskapet, mens bilens sofistikerte design og tidløse modernitet spiller på følelsesmessige strenger.»

Nye Range Rover Evoque-kunder kan velge mellom S, Dynamic SE og Dynamic HSE-modeller, mens flaggskipet Autobiography tilbyr den mest komplette kombinasjonen av spesifikasjoner. Dynamic-modellene vekker oppmerksomhet med et selvsikkert uttrykk og detaljer i Satin Burnished Copper. Autobiography tar raffinement til et helt nytt nivå med detaljer i Satin Burnished Copper.

Innvendig er Autobiography utstyrt med taktilt Windsor skinn, inkludert taktrekk i semsket skinn, utsøkt trefinér og oppgraderte spesifikasjoner, samt klimaseter foran med massasjefunksjon og et avansert Meridian Surround Sound System.

Kundene kan uttrykke sin egen personlighet med en omfattende fargepalett, inkludert de nye fargene Arroios Grey, Tribeca Blue og Corinthian Bronze. Et nytt kontrasttak i Corinthian Bronze er også tilgjengelig, og valget mellom fem nye alufelger gir bilen et sofistikert uttrykk.

Eksteriørdesign

Nye Range Rover Evoque bygger på originalens ikoniske uttrykk med en målrettet videreutvikling av den distinktive silhuetten. Range Rover Evoque-familien bygger på en visjon om moderne og tidløst design.

Professor Gerry McGovern OBE, Chief Creative Officer, JLR, sier: «Da Range Rover Evoque ble lansert i 2010 var dette en modell som var ulikt alt annet vi har opplevd tidligere. Dette var den originale, kompakte luksus-SUV-en, og den nyeste modellen fortsetter denne enestående reisen. Denne ikoniske bilen kombinerer raffinement og moro, noe som gjør at folk snur seg og smiler.»

Den distinkte profilen og coupé-lignende silhuetten til Evoque er preget av den flytende taklinjen og den høye livlinjen, med et umiskjennelig Range Rover-DNA – fra innfellbare dørhåndtak til flytende taklinje. Proporsjonene forsterkes av muskuløse skuldre og kraftige hjulbuer som, sammen med 21” felger3, danner et sterkt og dynamisk uttrykk, mens den nye grillen gjør bilen mer sofistikert.

Superslanke Pixel LED hovedlys1 gir flotte frontdetaljer, og komplementeres av signatur kjørelys og ny, sofistikert grafikk med subtile animasjoner når bilen låses eller låses opp.

Disse hovedlysene er standard på Dynamic HSE og Autobiography1, med tre ganger så mange LED-lys som Matrix LED hovedlys og inkluderer Adaptive Driving Beam-teknologi. Hvert hovedlys har fire pikselmoduler med 67 presist styrte LED-lys i hver som tilpasser seg forholdene og veien foran, med en svært effektiv lysstråle.

Den skulpturerte estetikken fremheves av nye, skarpe blinklys, mens den superrøde LED-belysningen bak skaper en selvsikker signatur, med svarte detaljer som formidler en følelse av visuell bredde.

Unik, nedre støtfanger foran og bak i Graphite Atlas gir Evoque Dynamic et mer selvsikkert uttrykk. Det flotte uttrykket står i kontrast til de nye detaljene i Satin Burnished Copper, med luftinntak på panseret, luftinntak på sidene og luftinntak i Gloss Black. Temaet kompletteres med Graphite Atlas-motiv på panser og bakluke.

Flaggskipet Evoque Autobiography er selve definisjonen på Range Rovers raffinement og luksuriøse detaljer. Flaggskipmodellen har distinkte, elegante eksteriørdesigndetaljer og et luksuriøst interiør.

Unike detaljer som Extended Satin Burnished Copper og – for første gang – Range Rover-innskrift i kobber, gjør bilen enda mer sofistikert.

Interiørdesign

Range Rover Evoque har et minimalistisk og sofistikert interiør som skaper et avslappende miljø for passasjerene. Den horisontale arkitekturen øker romfølelsen. Og den skrånende midtkonsollen bidrar til et mer elegant interiør. Neste generasjons luksus-SUV er en del av Range Rovers DNA, med en unik blanding av elegante overflater og moderne materialer.

Det rene og fascinerende interiøret kombinerer avansert teknologi med enestående design og de beste materialene med ny 11,4" buet berøringsskjerm i glass og det nyeste Pivi Pro2infotainmentsystemet. Det rene designet tilbyr avansert berøringsskjermteknologi med enkle kontroller og praktisk bruk.

Interiøret er også mer praktisk enn noensinne med en stor midtkonsoll som gir mer plass til hverdagsting enn noensinne, takket være det nyutviklede dashbordet. Plasseringen av den nye Pivi Pro2 betyr også bedre plass i midtkonsollen foran, med ekstra plass til småting og en trådløs lader, mens oppbevaringsrommene i dørene har plass til 1,5 liters vannflasker.

Paul Hanstock, Interior Design Manager, Range Rover, sier: «Det elegante interiøret i Range Rover Evoque gir en følelse av romslighet, med utsøkt finish og den nyeste teknologien. Målet var å opprettholde Evoques ledende posisjon innen moderne design, noe vi synes vi har oppnådd.»

Flotte farger og autentiske materialer

Nye Range Rover Evoque-kunder kan velge mellom en rekke karosserifarger som en del av en utvidet fargepalett og et imponerende utvalg av interiørdetaljer og materialer.

Fargepaletten er oppdatert med nye karosserifarger, inkludert Arroios Grey, Tribeca Blue og Corinthian Bronze, mens kontrasttakene inkluderer Narvik Black og Corinthian Bronze for et mer personlig design enn tidligere modeller.

Vi tilbyr også et bredt utvalg av alufelger med totalt ni ulike utførelser. Alufelgene er tilgjengelig i størrelser på opptil 21"3, eksklusivt på Evoque Autobiography med sofistikert Gloss Dark Grey og Diamond Turned kontrastfinish.

Amy Frascella, Materiality Design Director, JLR, sier: «For oss er materialer selve essensen av luksus, kvalitet og bærekraft. Vi fokuserer på å gi kundene raffinerte, kuraterte farge- og materialtilbud både for interiør og eksteriør. Nye materialer er designet og utviklet med tanke på ulike tekniske egenskaper for mer moderne uttrykk og følelse, noe som bringer kontinuitet til Range Rover-merket i samsvar med vår Materiality-strategi.»

Range Rover Evoque er den eneste SUV-en i sin klasse som er tilgjengelig med KvadratTM 4 ullblanding* – et luksuriøst, taktilt og moderne skinnalternativ. Skinnfri Kvadrat 4 ullblanding og Ebony Ultrafabrics™ seter med detaljer i polyuretanstoff gir bilen et moderne uttrykk. Ullblandingen gir et inspirerende og skreddersydd interiør som er 58 % lettere enn skinn.

Det innovative stoffet har gjennomgått strenge holdbarhetstester i Range Rovers materiallaboratorium for å sikre at det holder i hele bilens levetid, blant annet med en slitasjetest på 60 000 sykluser – noe som tilsvarer 10 års bruk – sammen med UV-testing som simulerer tre års eksponering for sterkt sollys i løpet av bare én måned.

Polyuretanstoffet er også produsert på en ansvarlig måte, der 99 % av løsemidlene gjenvinnes og resirkuleres i produksjonsprosessen, mens avløpsvannet fanges opp og gjenbrukes. Dette gjenspeiles også andre steder i kupeen. Matter av Econyl-nylon, med resirkulert innhold fra kasserte fiskegarn samt forbruker- og industriavfall, gir 90 % lavere utslipp under produksjon sammenlignet med materialer produsert utelukkende av olje.

Kvadrat 4-seter er tilgjengelig i Ebony på Evoque Dynamic HSE og Autobiography. Kvadrat 4-materialet har unike avkjølende og varmende egenskaper og forsterker den luksuriøse, taktile opplevelsen. Mikrolister på de skinnfrie setene fremhever detaljene, mens perforeringsmønsteret kompletteres av et nytt meshdesign på høyttalerne for et elegant, enhetlig uttrykk.

Modellene Range Rover Evoque Dynamic HSE og Autobiography har mykt og vakkert Windsor skinn med nytt Diamond Herringbone-perforeringsmønster. Modellene S og Dynamic SE tilbyr Grained Taurus skinn for en mer tradisjonell luksusfølelse.

Den sofistikerte kupeen i Evoque fremheves av ny Moonlight Chrome-finish på rattet, midtkonsollen og andre detaljer, mens utvalget av trefinér inkluderer Dark eller Light Anodised Aluminium eller Shadow Grey Ash – avhengig av modell. De nye interiørdetaljene fremhever den sofistikerte luksusfølelsen til Range Rover Evoque.

Nye Range Rover Evoque er nå tilgjengelig for bestilling. Konfigurer din her: https://www.landrover.no/modell/range-rover-evoque/oversikt

1Ekstrautstyr og tilgjengelighet varierer avhengig av marked. Ta kontakt med din forhandler for tilgjengelighet.

2Pivi Pro-funksjoner, ekstrautstyr og tilgjengelighet varierer avhengig av marked. Ta kontakt med din forhandler for tilgjengelighet og vilkår. Enkelte funksjoner krever et SIM-kort med abonnement og internettilkobling. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon. Tilkobling til mobilnett kan ikke garanteres alle steder.

3Ikke tilgjengelig på Plug-in hybrid.

4Kun tilgjengelig som ekstrautstyr på modellene HSE og Autobiography. Skinnfrie seter i Ebony perforert Ultrafabrics™ og Kvadrat™ ullblanding.

5Oppgitte tall er et resultat av produsentens tester i samsvar med EUs WLTP-lovgivning på modeller med fulladet batteri. Kun ment for sammenligning. Reelle tall kan variere. CO2-utslipp, drivstofføkonomi, energiforbruk og rekkevidde kan variere avhengig av faktorer som kjørestil, miljøforhold, last, hva slags felger og tilbehør bilen er utstyrt med, faktisk kjørerute og batteritilstand. Oppgitte tall gjelder for EU6-markedene i Europa. Andre sertifiseringer og tall for drivstofføkonomi og rekkevidde publisert på www.landrover.com Alle tall for utslipp, drivstofføkonomi og rekkevidde for elbiler er EU-WLTP (TEL)-kombinert.

*Målt opp mot utvalgte konkurrenter per 3. mars 2023.

Medianettsted (Int.): www.media.landrover.com

Land Rover-kanaler: