Range Rover lanserer personlig design med den nye SV Bespoke-tjenesten for Autobiography- og SV-modeller

Range Rover tilbyr ny SV Bespoke-tjeneste for et mer luksuriøst og raffinert personlig design

• Mer personlig design: SV Bespoke-tjenesten gir kunder av Range Rover Autobiography og SV et utvidet utvalg av materialer, fargekombinasjoner og utførelser
  • Individuell eleganse: Med opptil 391 interiørfarger og 230 lakkfarger i SV Bespoke-paletten, samt en Match to Sample-tjeneste, kan kundene få en helt unik Range Rover
  • Skreddersydd: SV Bespoke-tjenesten representerer det ypperste innen personlig design med unike broderier og detaljer
  • Utvidet rekkevidde: Nye plug-in hybrider med 460 hk og 550 hk har en rekkevidde på opptil 121 km og CO2-utslipp på 16 g/km for raskere, mer avslappende og effektiv kjøring2
  • V8 motor: V8-versjonen er utstyrt med mild hybridteknologi for bedre effektivitet, mens Range Rover SV nå er tilgjengelig i en ny og kraftig versjon med 615 hk
  • Avanserte innovasjoner: Dynamic Response Pro3 er en elektronisk krengningskontroll som tar stabilitet til et helt nytt nivå, mens Terrain Response® lanserer Adaptive Off-Road Cruise Control med Country Road Assist-teknologi

Gaydon, Storbritannia – onsdag 17. mai 2023: Range Rover setter en ny standard for moderne luksus med lanseringen av en SV Bespoke-tjeneste som gir kundene enda mer personlig design og raffinement.

Tjenesten er tilgjengelig på modellene Autobiography og SV, mens en rekke forbedringer på tvers av modellutvalget opprettholder Range Rovers status som verdens mest attraktive luksus-SUV. Range Rover er den originale luksus-SUV-en som har ledet an utviklingen i mer enn 50 år med en kombinasjon av komfort, raffinement og enestående kjøreegenskaper.

Andre oppdateringer av Range Rover inkluderer nyeste generasjon Pivi Pro1infotainment, mens de nye ladbare hybridene er kraftigere enn noensinne. Range Rover SV med lang akselavstand fås nå som Plug-in hybrid for første gang, mens flaggskipet V8 er utstyrt med en effektiv mild hybridteknologi. En ny 615 hk-variant lanseres på den eksklusive Range Rover SV for optimal kraft.

Geraldine Ingham, Managing Director hos Range Rover, sier: «Range Rover er synonymt med eksklusivitet og luksus. Med den nye SV Bespoke-tjenesten inviterer vi våre mest kravstore kunder til å bygge sin egen unike bil der de velger ønsket utførelse og mottar veiledning av vårt Design-team. Ved å kombinere personlig design med enestående raffinement og kjøreegenskaper fortsetter Range Rover å levere det ultimate innen moderne luksus.»

SV BESPOKE

SV Bespoke-tjenesten representerer det ypperste innen personlig design, og er tilgjengelig på Range Rover Autobiography og Range Rover SV. For å oppnå de perfekte spesifikasjonene kan kundene bygge sin unike Range Rover i SV Bespoke Commissioning Suite i Storbritannia, besøke utvalgte globale forhandlere eller fullføre bestillingen på nettet via en eksklusiv virtuell tjeneste.

SV Bespoke gir tilgang til en rekke materialer og interiør- og eksteriørdetaljer. Kundene følger en unik og omfattende 7-trinns produksjonsprosess der de kan velge farger, temaer, eksklusivt SV-utstyr, materialer, trefinér og lister for et unikt personlig design. Alle ferdige biler er like unike som skaperen, mens utvalgte designkombinasjoner fra Range Rover Design-teamet er tilgjengelig for å gjøre kundedrømmer til virkelighet.

Innvendig er det opptil 391 materialfarger tilgjengelig, mens SV Bespoke-paletten består av mer enn 230 lakkfarger i Satin og Gloss Finish. SV Bespoke Match to Sample-lakktjenesten kan gjenskape alle karosserifarger kunden måtte ønske, med tilnærmet ubegrensede muligheter for personlig design.

Det detaljerte håndverket som er tilgjengelig fra ekspertene hos SV Bespoke, slik som Range Rover-motiv på panser og bakluke, er tilgjengelig i en rekke edle metaller, inkludert 24 karat gull.

UTVALG AV DRIVLINJER

Range Rovers omfattende utvalg av drivlinjer er nå enda større. De kraftige og effektive plug-in hybridmotorene har en ny 160 kW elmotor som, kombinert med den 3,0 liters Ingenium bensinmotoren, yter 550 hk og 460 hk på henholdsvis P550e og P460e – opp fra 510 hk og 440 hk.

Den forbedrede teknologien gir bedre akselerasjon i elbilmodus, slik at førere kan akselerere fra 0–100 km/t på 5,0 sekunder med helelektrisk kraft. Med begge strømkildene kan P550e akselerere fra 0–100 km/t på 5,0 sekunder, sammenlignet med 5,5 sekunder på forgjengeren.

De er tilgjengelig sammen med eksisterende Ingenium bensin- og diesel rekkeseksere med mild hybridteknologi med CO2-utslipp på 16 g/km, en rekkevidde på opptil 121 km – opp fra 113 km – og leverer en forventet rekkevidde på opptil 94 km2.

Plug-in hybrid er for første gang tilgjengelig på Range Rover SV med lang akselavstand. Kundene kan velge mellom en 4-seters plug-in hybrid med lang akselavstand, kombinert med SV Signature Suite, noe som representerer kremen av Range Rover-luksus.

V8-motoren bruker mild hybridteknologi for første gang. Mild hybridsystemet leverer økt effektivitet ved å lagre energi som fanges opp ved bremsing, og bedre respons ettersom den lagrede energien deretter brukes ved akselerasjon. I kombinasjon med andre fordeler ved systemet, inkludert jevnere drift av start/stopp-funksjonen, gir disse egenskapene også redusert CO2-utslipp.

En V8 mild hybrid bensinmotor med Twin Turbo er også tilgjengelig på Range Rover SV med økt motoreffekt på 615 hk og 750 Nm, for smidig og kraftig ytelse.

INTEGRERT TEKNOLOGI

Range Rovers luksuriøse interiør kombinerer enkel tilkobling og intuitiv teknologi med nyeste generasjons Pivi Pro1infotainmentsystem. Systemet har et sylskarpt og intuitivt grensesnitt som lar brukerne kontrollere viktige funksjoner via den elegante 13,1" flytende berøringsskjermen i glass4.

Nye sidepaneler med brukervennlige glidebrytere for volum og klimakontroll gir umiddelbar og presis betjening av viktige menyfunksjoner, og ca. 80 % av oppgavene kan utføres med to trykk på startskjermen. Og haptisk tilbakemelding reduserer førerens behov for å ta øynene bort fra veien for å bekrefte valget.

Integrerte Amazon Alexa Voice AI4 og Land Rover stemmestyringssystemer lar førerne følge med på veien samtidig som de foretar endringer i kupémiljøet. Avanserte, trådløse programvareoppdateringer betyr at nye Range Rover hele tiden utvikles, forbedres og holdes oppdatert.

Ny Country Road Assist-teknologi er for første gang tilgjengelig i en Range Rover, noe som både forbedrer passasjer- og førerkomforten ved bruk av adaptiv cruisekontroll. Det intelligente systemet bruker navigasjonsdata for å tilpasse kjørehastigheten automatisk, ta hensyn til svinger på veien og endringer i fartsgrensen, samt uanstrengt akselerasjon eller nedbremsing.

Etter sin debut i Range Rover Sport tar Dynamic Response Pro3 kjørestabilitet til nye høyder. Den elektroniske krengningskontrollteknologien reduserer krengning i svinger for en mer avslappet og engasjerende kjøring, ved hjelp av aktuatorer som kan levere opptil 1400 Nm dreiemoment til hver aksel.

De overlegne terrengegenskapene til Range Rover er også forbedret med Adaptive Off-Road Cruise Control. Dette systemet er en del av det avanserte Terrain Response 2®-systemet som lar førerne navigere i vanskelig terreng ved å opprettholde jevn fremdrift etter terrengforholdene. Føreren kan velge en av fire komfortinnstillinger, og systemet justerer kjørehastigheten tilsvarende slik at føreren kan konsentrere seg om styringen i vanskelig terreng.

Det omfattende utvalget av Range Rover-modeller er tilgjengelig nå. Konfigurer din her: https://www.landrover.no/modell/nye-range-rover/oversikt

1 Pivi Pro-funksjoner, ekstrautstyr og tilgjengelighet varierer fra marked til marked. Ta kontakt med din-forhandler for tilgjengelighet og vilkår. Enkelte funksjoner krever et SIM-kort med abonnement og internettilkobling. Ta kontakt med din forhandler for mer informasjon. Tilkobling til mobilnett kan ikke garanteres alle steder.

2 Oppgitte tall er et resultat av produsentens tester i samsvar med EUs WLTP-lovgivning på modeller med fulladet batteri. Kun ment for sammenligning. Reelle tall kan variere. CO2-utslipp, drivstofføkonomi, energiforbruk og rekkevidde kan variere avhengig av faktorer som kjørestil, miljøforhold, last, hva slags felger og tilbehør bilen er utstyrt med, faktisk kjørerute og batteritilstand. Oppgitte tall gjelder for EU6-markedene i Europa. Andre sertifiseringer og tall for drivstofføkonomi og rekkevidde publisert på www.landrover.com Alle tall for utslipp, drivstofføkonomi og rekkevidde for elbiler er EU-WLTP (TEL)-kombinert.

3 Dynamic Response Pro er standard på P530 og P550e drivlinjer. Dette er ekstrautstyr på D250, D300 og D350, P360, P400 og P460e og er alltid koblet til Electronic Active Differential med Torque Vectoring by Braking.

4 Amazon Alexa Voice AI er kun tilgjengelig i enkelte markeder. Innebygde funksjoner skal kun betjenes av førere når dette er trygt. Førere skal sørge for å ha full kontroll over bilen til enhver tid. Amazon, Alexa og alle relaterte logoer er varemerker som tilhører Amazon.com, Inc. eller deres datterselskaper. Visse Alexa-funksjoner er avhengig av smarthusteknologi. Bruk av Amazon Alexa krever en Amazon-konto.

Ytterligere informasjon:

TikTok: https://www.tiktok.com/@rangerover

Om Land Rover
Siden 1948 har Land Rover produsert autentiske firehjulstrekkere som representerer «enestående kjøreegenskaper i alle terreng» på tvers av hele modellutvalget. Defender, Discovery, Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar og Range Rover Evoque definerer hver for seg verdens SUV-sektorer, hvorav 80 % av denne modellserien eksporteres til mer enn 100 land.

Viktig merknad
Jaguar Land Rover forsøker hele tiden å forbedre spesifikasjoner, design og produksjon av sine biler, deler og tilbehør. Selv om det legges ned en stor innsats i produksjonen av oppdaterte produkter og spesifikasjoner, kan ikke dette dokumentet anses som en feilfri veiledning for Land Rovers produkter og tjenester, og utgjør heller ikke et salgstilbud for en bestemt bil, del eller tilbehør. Alle tall er produsentens estimater.