Den perfekte balanse mellom sofistikert design, og intelligent teknologi. Nye Range Rover Velar kommer nå som plug-in hybrid.

V for Velar

Range Rover familien utvides med nye Range Rover Velar 21MY, som følger i fotsporene til den populære forgjengeren, og forbedres med oppdatert teknologi og design. Modellen lanseres nå som plug-in hybrid, med en helelektrisk rekkevidde på opptil 53 km. 50 år etter introduksjonen av den aller første Range Roveren, er nå hele Range Rover familien elektrifisert.

Den mellomstore luksus-SUVen, har siden lansering i 2017, fylt gapet mellom populære Range Rover Evoque og Range Rover Sport, og tilbudt kunder over hele Norge den perfekte balansen mellom design og teknologi. Nå, med mulighet for helelektrisk kjøring, er modellen enda mer relevant, effektiv og bærekraftig, og et nytt og bedre valg for norske kunder.

Den nye 2,0- liter firesylindrede P400e plug in hybrid modellen, kommer med 404hk fra en 300hk bensinmotor, og en 105kW elektrisk motor. 0-100km/t tar nå bare 5,4 sekunder, og batteriet kan lades til 80% på 30 minutter med en DC lader.

Modellen kommer med integrerte digitale skjermer, utstyrt med Land Rovers infotainment-system Pivi Pro. Det intelligente og intuitive systemet, forvandler hele den teknologiske opplevelsen av Velar. Pivi Pro er designet for brukervennlighet, med ny grafikk og raskere respons, for økt sikkerhet i bilen. Færre tastevalg gjør at du som fører ikke lenger trenger å ta fokuset vekk fra veien når du skal benytte deg av for eksempel navigasjonssystemet. Med tilgang til programvareoppdateringer «over-the-air» trenger du heller ikke besøke en forhandler for de nyeste oppdateringene.

Nye Range Rover Velar lanseres med en rekke avanserte førerassistansesystemer og kameraer, for en tryggere og mer behagelig kjøretur. Med Active Road Noise Cancellation, fjernes vei,- og dekkstøy, med en minimumsreduksjon på 4 desibel. Systemet er til og med i stand til å justere lydnivået på musikken som spilles inne i bilen basert på antall passasjerer og plasseringen inne i bilen. Teknologien gjenkjenner plassering utfra setebeltebruk, og spiller musikk der det faktisk sitter noen. Å streame musikk har heller aldri vært enklere. For aller første gang er Spotify inkludert i det nye infotainment-systemet, og du kan koble til flere telefoner samtidig ved hjelp av Bluetooth.

Range Rover Velar 21MY gir mulighet for enda flere kundevalg, som kontrasttak og 20-tommers felger. Den særegne spesialutgavemodellen R-Dynamic SE er også tilgjengelig i Lantau Bronze, en helt ny metall-lakkfarge. Modellen kan også leveres med nye Hakuba Silver, Santorini Black og Eiger Grey.

Modellen har forventet levering i Norge i februar 2021.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.