Med 400 hestekrefter, lavere drivskostnader, og CO2-utslipp på kun 74g per kilometer, er modellen, satt i helelktrisk modus, verdens første Defender med mulighet for utslippsfri kjøring.

Verdens første Defender med mulighet for utslippsfri kjøring

Defender 21MY Plug-In Hybrid: Nye Defender P400e er den mest drivstoffseffektive Defenderen noensinne, og gjør 0-100 på kun 5,6 sekunder, med en helelektrisk rekkevidde på 43 km.

Land Rover Defender fortsetter å utvikle seg med en rekke nye drivlinjer og designforbedringer, og blant dem er nye Defender Plug-In Hybrid. Ved hjelp av avanserte terrengteknologier, er den populære modellen gjenskapt for eventyr, uansett livsstil. Nå kommer også 2021 modellen av klassikeren som en avansert Plug- In Hybrid modell, og kombinerer en 2,0-liters firesylindret bensinmotor med en 105kW elektrisk motor.

Nye Defender PHEV er like god på veien, som utenfor.

Defender 21MY kommer også med et større utvalg av lakkvalg, med farger som Yulong White, Silicon Silver og Carpathian Grey, tilgjengelig i kombinasjon med et utvalg av kontrastfarger til taket. Premium LED-frontlykter, Meridian Sound System, Head-Up Display, og tåkelys kommer også som tilleggsalternativer i den nye 21-modellen av Land Rover Defender.

PHEV-versjonen er kun tilgjengelig som 110 modell, og leverer en blanding av ytelse og komfort, med de samme uovertruffne off-road evnene som tidligere. I tillegg til de imponerende utslippstallene, gjør Defender P400e 0-100 på 5,6 sekunder, med en toppfart på 209 km/t.

Standard på alle Defender P400e-modeller er 20-tommers felger, elektronisk luftfjæring og ladeport. Modellen leveres med to ladekabler, Mode 2 for hjemmelading og Mode 3 for lading på offentlige ladeplasser/veggboks. Bilen kan lades til 80% på rundt to timer med Mode 3 ladekabel."

Verdens første Defender med ladeport.

Spesifikt for PHEV-varianten er den regenerative bremsingen, som er en viktig komponent for å kunne oppnå en god helelktrisk kjøreopplevelse, og ønsket rekkevidde.

PHEV-drivlinjen gjør også overlegne terrengegenskaper mulig, ved hjelp av den elektriske motoren og den kraftige bensinmotoren, slik at du kan møte naturen helt uten lyd. De avanserte systemene gjør også Defender Plug-In Hybrid til en av de tøffeste og mest holdbare Defender-modellene. Off-road funksjonene fungerer like godt i helelektrisk modus, og bilen har samme taueevne som de andre modellene, med opptil 3000 kg.

Land Rover Defender PHEV har forventet levering i januar 2021.

At Jaguar Land Rover, we are driven by a desire to deliver class-leading vehicles, which will provide experiences our customers will love, for life. Our products are in demand around the globe. In 2018 Jaguar Land Rover sold 592,708 vehicles in 128 countries.

We support around 260,000 people through our retailer network, suppliers and local businesses. At heart we are a British company, with two major design and engineering sites, three vehicle manufacturing facilities and an engine manufacturing centre in the UK. We also have plants in China, Brazil, India, Austria and Slovakia.

Our innovation is continuous: we will spend in the region of £4 billion this year on new product creation and capital expenditure.

From 2020 all new Jaguar Land Rover vehicles will be electrified, giving our customers even more choice. We will introduce a portfolio of electrified products across our model range, embracing fully electric, plug-in hybrid and mild hybrid vehicles as well as continuing to offer the latest diesel and petrol engines.