Leica IRP3

Løsninger for bore- og pelemaskiner fra Leica Geosystems

Leica iRP3 er en fleksibel og rask 3D-maskinstyringsløsning som veileder operatøren presist og sikkert til riktig punkt og dybde ved peling i byggeprosjekter.

iRP3 kan kobles til alle andre arbeidsoperasjoner i byggeprosjektet for sømløs integrering og dataoverføring.

Én løsning, full kontroll

Alt-i-ett-maskinstyringsplattformen fra Leica Geosystems inneholder nå iCON riggløsninger. iRP3 støtter filformatene IREDES, KOF og LandXML, og integreres sømløst med produkter i iCON-porteføljen, for eksempel Leica ConX for deling av prosjektdata, overvåking av prosjektfremdrift og dokumentering av utført arbeid.

Brukervennlig

iRP3 veileder pelingsoperatøren til nøyaktig posisjon og dybde, og bidrar til å unngå dobbeltarbeid og menneskelige feil med en visuell fremstilling av fremdriften i prosjektet i et intuitivt brukergrensesnitt. 3D fargekodede pelingsmønstre kan deles for prosjektovervåking og bruk i hjelpegrensesnittet med adaptiv bullseye-zoom, og intuitive meny- og navigeringssystemer hjelper operatøren å arbeide raskere og mer nøyaktig.

Fleksibilitet

iRP3 har flere konfigurasjonsmuligheter for maksimal fleksibilitet. Antenner kan monteres i tårnet eller på maskinen for maksimal nøyaktighet og hastighet. Operatøren kan nå arbeide i områder uten GNSS-tilgang, for eksempel i byområder, med dobbel totalstasjonsposisjonering. Leica iRP3 kan integreres med produsentens egen sensorkonfigurasjon og grensesnitt via produsentens eget system for registrering av prosessdata, slik at informasjon om utført arbeid kan eksporteres direkte til produsentens eget rapporteringssystem for utført arbeid.

Kvalitet og sikkerhet

Med den nye, digitale iRP3-løsningen blir pelingsmønstrene ikke lenger stukket ut manuelt, slik at presisjonen og sikkerheten blir bedre. Sikkerheten på arbeidsplassen forbedres fordi det er færre arbeidere rundt maskinen, og operatøren kan jobbe uten å forlate førerhuset på maskinen. iRP3 gir også høyere sikkerhet ved arbeid på vannet.

Kontakt oss gjerne for en prat om borerigger og maskinstyring!

Lea Kristoffersen

Pressekontakt Nordic Marketing Manager Regional Marketing & Communications, Heavy Construction Solutions +45 44 54 02 15

Totalleverandør til bygge- og anleggsbransjen for presisjon og målstyring.

Leica Geosystems AS har salgskontorer i Oslo, Stavanger, Bergen og Trondheim. Kjerneområdet er landmåling og maskinstyring.
I mer enn 200 år har vi levert produkter med høy kvalitet og nyskapende løsninger. Det startet med etableringen av Kern & Co i Sveits i 1819.
Våre markedsområder for måleteknologi er særlig innen landmåling, prosjektplanlegging, bygge- og anleggsvirksomhet og transport.
Leica Geosystems AS er et selskap i Hexagon-gruppen (Nasdag Stockholm: HEXA). Vi er tilstede med 21.000 ansatte i mer enn 50 land og har en netto omsetning på 3,9 mia EUR.