LG blir første hjemmeelektronikkfirma i Norge med helgeåpen kundeservice

LG blir første hjemmeelektronikkfirma i Norge med helgeåpen kundeservice

– LG utvider åpningstidene når forbrukerne trenger det mest – helgeåpen telefontjeneste gir gratis råd og tips om LGs produkter både før, under og etter kjøpet.

LG Electronics utvider nå åpningstidene på kundeserviceavdelingen. Fra og med april kan forbrukerne ringe LG på telefonnummer 800 187 40 også i helgene, og stille spørsmål om produktene, få hjelp med installasjon og bruk og melde fra om eventuelle feil. Det betyr at LG blir det første hjemmeelektronikkfirmaet i Norge med kundeservice som kan nås i helgene. Fra og med mai blir tilgjengeligheten utvidet ytterligere, da vil kundeservice holde åpent to timer lenger på hverdagene.

De nye åpningstidene hos LGs kundeserviceavdeling

• hverdager: 8–19 (tidligere 9–18; gjelder fra og med mai)
    • helgene: 10–15 (tidligere stengt i helgene; gjelder fra og med april)

– Hvis kundene får en positiv opplevelse av kundeservice og behandlingen av garantisaker, får de enda bedre inntrykk av LG som firma. Nå utvider vi åpningstidene som svar på kundenes ønsker, og sørger for at vi blir enda mer tilgjengelige, sier Isa Tirpan, som er nordisk servicedirektør hos LG Electronics. Mange bruker helgene når de skal handle hjemmeelektronikk, og da trenger de gode råd på telefonen i forbindelse med kjøpet, eller hjelp med installasjonen når de kommer hjem med det nye produktet.

LGs kundeserviceavdeling består av kompetente medarbeidere og spesialister som gjerne gir råd og hjelp om produkter og garantiservice. Per i dag arbeider det cirka 30 personer på LGs telefonsenter i Arlandastad i Sverige. Sammen tar de imot cirka 150 000 samtaler i året fra hele Norden. LGs kundeservice er åpen for alle forbrukere i Norge som har spørsmål i forbindelse med kjøp av LG-produkter, og for dem som har kjøpt produkter og nå ønsker råd i forbindelse med installasjonen eller vil varsle om feil.

Hjemmeservice med egne LG-biler
Kundeserviceavdelingen samarbeider tett med LGs serviceteam. Teamet står for hjemmeservice og reparasjoner av tv-er og hvitevarer i Oslo og Bergen og henting i andre deler av landet. LGs 18 servicebiler er i flittig bruk, og i 2010 besøkte bilene noe sånt som 14 000 husholdninger i Norden og reparerte alt fra tv-apparater (fra 26 tommer og oppover) til kjøleskap, vaskemaskiner, innebygde komfyrer og oppvaskmaskiner hjemme hos kundene.

Fakta om LGs kundeservice og tekniske tjenester

• Kundeservice i egen regi med spesialister på alle LGs produktområder.
    • Gratis rådgivning før, under og etter kjøpet.
    • Garantireparasjoner hos tilknyttede spesialistverksteder.
    • Romslige åpningstider – nå også i helgene.
    • Dyktige serviceteknikere rykker ut på hverdager i LGs egne servicebiler og utfører hjemmereparasjoner av tv-er og hvitevarer i Oslo og Bergen.
    • Hentetjeneste ved reparasjoner i andre deler av landet.
    • Ti års garanti på den lineære kompressoren i LGs kjøleskap og på direct drive-motoren i LGs vaskemaskiner.

Bilder kan lastes ned her:

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:
Susanne Persson
Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Tlf: +46 (0)8 566 415 23
Mobil: +46 (0)709 694 606
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.