LG lanserer Multi V III – et avansert VRF-system for pålitelig og energieffektiv oppvarming

LG Electronics presenterer nye Multi V III, et kommersielt VRF-system beregnet på store innstallasjoner i for eksempel kontorbygg og butikker. Den stadig økende etterspørselen etter energieffektiv teknikk vil gjøre den tredje generasjonen av Multi V til LGs flaggskip på det nordiske markedet.

Med nye Multi V III vil man kunne sikre pålitelig oppvarming også i svært kalde områder, og samtidig senke driftskostnader og redusere miljøbelastingen.

Multi V III er LGs hittil mest avanserte VRF-system og lanseringen er en viktig del i LG Air Condition & Energy Solutions (AE) langsiktige plan om å oppnå et globalt salg på 60 milliarder kroner  (USD 10 milliarder) innen 2014. Multi V III forventes å ta en betydelig markedsandel i Norden.

Svært høy COP-verdi

– LG har et sterkt fokus på å utvikle og tilby energieffektive produkter, og med nye Multi V III imøtekommer vi alle VRF-behov på det nordiske markedet. Løsningen gir oss en sterk posisjon og gjør LG til en ledende leverandør av smarte og effektive VRF-systemer, sier Azita Hedayati, Nordic Sales Director AE i LG Electronics.

De tre viktigste kundefordelene med Multi V III er at den gir bedre energieffektivitet, høyere kapasitet, samt lengre rørdesign. Energieffektiviteten har en COP-verdi (coefficient of performance) på hele 4,6 – en av de høyeste i bransjen. Dette har blitt muliggjort takket være LGs unike V-Scroll-inverteringskompressor og HiPORTM-teknikk (High Pressure Oil Return).

Multi V III er effektiv og enkel å innstallere og bruke. En enhet har kapasitet for 1000 meter med rør, samt 20 HP per enhet og maksimalt 80 HP med fire tilkoplede enheter. Multi V III har et kontinuerlig varmesystem som holder en behagelig temperatur, og taper ikke varme på grunn av avfrosting.

Multi V III vil være tilgjengelig på det nordiske markedet i løpet av februar 2011.

Bilder kan lastes ned her:

Hvis dere ønsker mer informasjon, vennligst kontakt:

For produktinformasjon:

Stefan Lögdberg

Nordic Technical Manager AE

Box 83, SE-164 94 Kista

Tlf: +46 8 566 415 61

E-mail: stefan.logdberg@lge.com

For øvrig informasjon:

Susanne Persson

Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Tlf: +46 (0)8 566 415 23
Mobil: +46 (0)709 694 606
E-post: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 80 000 ansatte i mer enn 115 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48, 2 milliarder. LG Electronics består av fire forretningsenheter; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance samt Air Condition & Energy Solutions. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg og vaskemaskiner.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Air Conditioning Company er et globalt ledende selskap på markedet for klimaanlegg. Selskapet lager produkter for både stordrift og hjemmebruk og tilbyr også forretningsløsninger som hjemmenettverk (HomNet) og løsninger for eiendommer (Building Management Solutions - BMS). LG tilbyr et bredt utvalg, fra forbrukerprodukter til industrianlegg og spesialiserte klimaanlegg, inklusive produkter for oppvarming, ventilasjon og klimaanlegg. Gjennom konstante forbedringer innenfor produksjon, forskning og utvikling samt markedsføring har LG slått sin egen salgsrekord hvert år siden 2000. Dermed har selskapet sikret sin posisjon som nummer én på verdensmarkedet for klimaanlegg til hjemmebruk.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.