LG lanserer ultraraske OLED-gamingskjermer med responstid på 0,03 ms

LG lanserer ultraraske OLED-gamingskjermer med responstid på 0,03 ms

De raskeste OLED UltraGear-skjermene – med 240 Hz oppdateringsfrekvens

OSLO, 13. mars 2023 – LG Electronics (LG) lanserer i dag to OLED-gamingskjermer i UltraGear-serien. De nye modellene 27GR95QE og 45GR95QE er henholdsvis 27 og 45 tommer store og retter seg mot gamere som ikke vil ofre egenskaper som god fargetilførsel og kontrast for å nyte høy oppdateringsfrekvens og lav input lag.

LG jobber kontinuerlig med å forbedre sin OLED-teknologi. Selskapets erfaring fra ti år som verdensledende innen OLED på TV-markedet, kommer nå også gamere til gode. De nye modellene 27GR95QE og 45GR95QE har en responstid på 0,03 millisekunder (grå til grå), noe som gjør hvert enkelt bilde skarpere enn hva som er mulig å oppnå med konkurrerende paneltyper. Responstiden pares med en oppdateringsfrekvens på 240 Hz og LGs latensminimerende maskinvare-arkitektur, i tillegg til funksjonen Dynamic Action Sync, som minimerer input lag, altså tiden fra bildeskjermen får signalene til det at det vises på skjermpanelet.

De to nye modellene har identiske spesifikasjoner unntatt når det kommer til panelstørrelse og utforming. 27GR95QE er en 27-tommers flatskjerm med oppløsningen QHD (2.560 × 1.440 piksler). 45GR95QE er en 45-tommers buet skjerm med en radius på 800R og en oppløsning på 3.440 × 1.440 piksler. Den skarpe radiusen til 45GR95QE gir større innlevelse ved å fylle ut det perifere synet.

OLED-teknologiens tradisjonelle fordeler forsvinner heller ikke tapt når skjermpanelene presses til høyere frekvenser enn tidligere. Ettersom hver OLED-piksel er sin egen lyskilde, oppnår panelene nesten uendelig kontrast: 1.500.000:1. OLED gir også fargegjengivelse i verdensklasse. UltraGear 27GR95QE og 45GR95QE kan skilte med 98,5 prosent reproduksjon av DCI-P3-fargerommet.

Med innebygde 10-bits-paneler støtter den nye skjermduoen også HDR10-innhold, med maksimal lysstyrke på opptil 1.000 cd/m2. For konvensjonelt SDR-materiale er lysstyrken opptil 200 cd/m2. Paneloverflaten er utstyrt med et lavreflekterende filter, spesielt utviklet for gamingkjermer.

Både 27GR95QE og 45GR95QE støtter adaptiv bildesynkronisering i form av NVIDIA G-Sync Compatible og AMD FreeSync Premium. På tilkoblingssiden er det dobbel HDMI 2.1, én DisplayPort 1.4, én USB 3.0-hub med doble kontakter og én fire-pinners hodetelefonkontakt med DTS:HeadphoneX-støtte.

LG UltraGear 27GR95QE og CES Innovation Award-vinneren for 2023, 45GR95QE, er tilgjengelige i Norden fra 28. mars for henholdsvis 13.490 kr og 21.490 kr.

Om LG Electronics Home Entertainment

LG Home Entertainment er bransjeledende innen TV- og lydløsninger og en globalt anerkjent aktør for innovasjon og lederskap innen OLED-TV-er. I 2023 feirer LG 10 år som markedsleder innen OLED-TV-er med mer brukervennlige og bærekraftige løsninger for hjemmeunderholdning enn noen gang før.

LG er forpliktet til å forbedre forbrukernes liv gjennom innovative produktlinjer som OLED og QNED Mini LED med Quantum Dot NanoCell-teknologi samt lydløsninger med bærekraftig design. LGs bærekraftsarbeid er gjennomgodt eksternt av EcoVadis. I deres evaluering for 2023 har LG fått gull.

For flere nyheter fra LG, besøk LGnewsroom.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.