LG ThinQ® AI

LG LEGGER GRUNNLAGET FOR MORGENDAGENS TV MED THINQ® OG α (ALPHA) PROSESSOR

SEOUL, 3. januar 2018 — Under CES 2018, vil LG Electronics (LG) ta underholdning i hjemmet til et nytt nivå med introduksjonen av ThinQ® kunstig intelligens (AI) og en avansert bildeprosessor i sine nyeste OLED- og SUPER UHD TV-er. ThinQ tillater implementering av hundrevis av stemmeforespørsler ved bruk av selskapets egne åpne smart-plattform og tredjeparts AI-tjenester.

Med AI-funksjonalitet innebygd i sine TV-er, kan LGs kunder snakke direkte til fjern-kontrollen for å nyte alle de praktiske funksjonene i dagens avanserte lydassistent-teknologi. LGs ThinkQ TV-er fungerer også som smarte hubber til hjemmet, og tilbyr tilgang til andre smarte hjemmeprodukter som robotstøvsugere, klimaanlegg, luftrensere, smarte lys og høyttalere, og andre enheter som kan kobles til TV-en via Wi-Fi eller Bluetooth,

Med LGs nyeste α (Alpha) 9-prosessor, som driver selskapets markedsledende OLED TV-er, vil seerne oppleve en ytterligere forbedring av det som av mange allerede anses å være den beste billedkvaliteten. LG Nano CellTM SUPER UHD TV-er bruker Full-Array Local Dimming (FALD) bakgrunnsbelysning for å gi dypere svarthet og forsterkede farger, i tillegg til nyanserte skyggedetaljer som gir levende bilder.

Intelligens forvandler den moderne livsstil

LGs ThinQ tilbyr en forbedret interaktiv opplevelse i selskapets nyeste smart-TV-portefølje, inkludert OLED- og SUPER UHD TV-ene, ved å bruke Natural Language Processing (NLP) for å levere intelligent stemmeaktivert kontroll og tilkobling basert på LGs egne læringsteknologi; DeepThinQ. Med en svært strømlinjeformet installasjons-prosess, kan seere enkelt og raskt koble til spillkonsoller og eksterne lydplanker. Brukere kan søke etter informasjon, bilder eller videoer med bestemt innhold ved å gjøre en ver-bal forespørsel gjennom fjernsynets fjernkontroll, eksempelvis «vis meg alle filmene denne skuespilleren har spilt i» eller «vis meg yoga-videoer».

LGs TV-er med ThinQ AI støtter tjenester basert på Electronic Program Guide (EPG) for å levere informasjon i sanntid eller bytte til en kanal som tilbyr innholdet som er forespurt. Instruer TV-en til å «søke etter albumet til denne filmen» eller «slå av TV-en når dette programmet er over» uten å måtte repetere navnet på programmet eller angi et bestemt tidspunkt.

Bildekvalitet nær perfeksjon

LGs nyeste α (Alpha) 9 intelligente prosessor gir ekte bilder med rike farger, skarphet og dybde. Et sentralt innovativt element ved α (Alpha) 9 er firetrinnsprosessen med støyreduksjon som inneholder dobbelt så mange trinn i forhold til tradisjonelle teknikker. Denne algoritmen tillater mer finesse i støyreduksjon, og forbedrer klarheten i bilder som påvirkes av distraherende faktorer i tillegg til å tillate mer effektiv gjengivelse av jevne graderinger.

Prosessoren forbedrer også fargeytelsen takket være de avanserte avbildingsfunksjonene som gjør fargene likere originalen enn noensinne. Den forbedrede fargekorrigeringsalgo-ritmen tillater mer naturlige farger ved å utvide referansefargekoordinatene til syv gang-er mer enn tidligere. α (Alpha) 9 støtter high frame rate (HFR) for å produsere jevnere og klarere bilder på 120 bilder per sekund for bedre gjengivelse av hurtiggående innhold som sports- og actionfilmer. Som et resultat av den nye bildeprosessoren, kan 2018 LG OLED TV-er vise alt av innhold med maksimal kvalitet for en virkelig spektakulær opp-levelse.

Maksimering av Nano Cell med FALD bakgrunnsbelysning og α (Alpha) 7

I 2017 tok LG et betydelig steg mot sin svært ambisiøse visjon om å produsere det ulti-mate LCD TV-bildet gjennom sine Nano Cell SUPER UHD TV-er. Ved å kombinere Nano Cell, FALD bakgrunnsbelysning og α (Alpha) 7-prosessoren, tilbyr LGs 2018 SU-PER UHD TV en rekke teknologiske fordeler inkludert dypere svarthet, forsterket bildegjengivelse, forbedrede skyggedetaljer og nøyaktig farge fra brede synsvinkler.

Årets SUPER UHD TV med FALD tillater tettere bakgrunnsbelysningssoner hele skjermen gjennom, i motsetning til kantbelysning der baklysene er plassert på kantene bak TV-panelet. LGs teknologi forbedrer svartnivåene og bildedimensjonene ved å kontrollere individuelle LED-lys hver for seg. Dette forbedrer skyggedetaljer og reduserer tap av lys, og resulterer i økt kontrast og enestående billedkvalitet.

Beste 4K Cinema HDR-opplevelse

2018 OLED- og SUPER UHD TV fra LG har 4K Cinema HDR som introduserer en ekte filmopplevelse inn i hjemmet, uavhengig av formatet. LGs 2018 OLED- og SUPER UHD TV-er støtter Advanced HDR by Technicolor som støtter de fleste store HDR-formater, fra den overlegne visningsutnyttelsen til Dolby VisionTM til HRD10 og HLG (Hybrid Log-Gamma). LGs 2018 OLED- og SUPER UHD TV-er behandler HDR-bilder dynamisk ramme for ramme ved bruk av LGs proprietære algoritme, Enhanced Dynamic Tone-kartlegging. Både 2018 OLED TV-er og SUPER UHD TV-er kommer med Dolby Atmos objektbaserte surroundlyd for å få den beste mulige audiovisuelle opplevelsen.

− LG er kontinuerlig ute etter å innovere innen Home Entertainment, og LG ThinQ sammen med α (Alpha) 9-prosessoren vil levere en TV-opplevelse som er uovertruffen i bransjen, sier Brian Kwon, president for LGs Home Entertainment Company.

− I LG ønsker vi å forbedre forbrukernes livsstil og bekvemmelighet, noe våre 2018 TV-er bekrefter.

Besøkende til CES kan oppleve fremtidens TV-er fra LG på stand #11100 i Central Hall i Las Vegas Convention Center.

Om LG Electronics Home Entertainment Company

LG Home Entertainment Company (HE) er en fremtredende global produsent av flatskjermer og audio- og videoprodukter for hjemmebruk så vel som for profesjonelle brukere. Selskapet åpnet opp for en ny innovativ epoke i TV-markedet da de skapte teknologier som OLED TV og implementerte et intuitivt operatørsystem som lar forbrukere oppleve alle fordelene med smart-TV teknologi. LG er dypt engasjert i å forbedre forbrukeres liv med innovative home entertainment produkter ledet av prisvinnende 4K OLED TVer, ULDRA HD TVer og webOS TVer. For mer informasjon, besøk www.LG.com.

Pressekontakt:

LG Electronics, Inc.

Juah Kim

juah.kim@lge.com

www.LGnewsroom.com

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.