LG PRESENTERER INNOVATIVE HVITEVARER SOM ØKER LIVSKVALITET OG BÆREKRAFT UNDER CES 2023

• Life’s Good – forgyller hverdagen og forbedrer livskvaliteten
  • LG SIGNATURE – oppdaterte hvitevarer i absolutt toppklasse
  • TinkQ UP – oppgraderbare hvitevarer
  • MoodUP – en nå enda mer stemningshevende serie kjøleskap
  • LG Styler ShoeCare – optimal oppfriskning av sko
  • Energieffektivitet og resirkulerte materialer – for en bedre verden

Stockholm, 5. januar, 2023 – LG Electronics (LG) presenterte i dag årets produktnyheter og konsepter innen hvitevarer under Consumer Electronics Show (CES) 2023. Blant nyhetene var blant annet andre generasjon LG SIGNATURE-hvitevarer i det ypperste premium-segmentet, oppdateringer til det stemningshevende kjøleskapet MoodUp og nye hvitevarerserier utviklet rundt minimalistiske designspråk og resirkulerte materialer.

Life's Good - forgyller hverdagen og forbedrer livskvaliteten
LGs velkjente slogan Life's Good setter tonen for selskapets tilstedeværelse under CES. Life's Good representerer bærekraftig innovasjon og brukervennlig smart elektronikk for hjemmet – uavhengig av hvor i livssyklusen et LG-produkt befinner seg.

LG SIGNATURE
Produkter som mer enn noe annet representerer Life's Good og LGs ambisjoner om å sette en gullkant på hverdagen, er LGs premiumserie LG SIGNATURE. I Las Vegas presenteres andre generasjon LG SIGNATURE-hvitevarer, som kombinerer teknikk i særklasse med et brukervennlig, tidløst, og minimalistisk design i absolutt toppklasse. Blant nyhetene finnes et helt nytt firedørs kjøle- og fryseskap, en vaskemaskin- og tørketrommel-duo, en frittstående ovn med to kammer med automatisk tid- og temperaturjustering og innebygde kameraer, samt en mikrobølgeovn. Også andre deler av LG SIGNATURE-segmentet vises frem, inkludert produkter innen lufttilførsel, luftrensing og den luksuriøse vinkjøleren Wine Cellar, som tidligere har vært tilgjengelig i Norden.

Minimalistisk designspråk og bærekraftfokus i ny serie med hvitevarer
Et tidløst, minimalistisk formspråk går også igjen i de mer hverdagslige hvitevarene som vises frem under CES, med fokus på bærekraft. Den nye komplette serien hvitevarer bygger på resirkulerte materialer, og krever færre deler samt mindre energi å produsere enn sine forgjengere.

Den nye hvitevarerserien inkluderer kjøleskap, vaskemaskin, tørketrommel, ovn og oppvaskmaskin – alle designet for å være enkle å bruke over tid. Disse kan også gratis oppgraderes med nye funksjoner og programmer gjennom LG ThinQ appen.

Oppgraderbare hvitevarer
Med kundeopplevelsen i fokus presenteres også initiativet LG ThinQ UP, en serie hvitevarer med valgbare software- og hardwareforbedringer over tid, for å maksimere produktenes levetid og nytteverdi. Konseptet har vært tilgjengelig i Sør-Korea under navnet Evolving with You og vil fra 2023 bli lansert i nøkkelmarkeder verden over, med start i USA.

Eksempler på funksjoner som legges til er Nighttime Brightness Control for kjøleskap, som automatisk dimmer belysningen etter mørkets inntog, for en behageligere nattlig tur til kjøkkenet. Hvitevarer som blant annet kjøleskap, vaskemaskiner, tørketromler, komfyrer og oppvaskmaskiner vil tilbys med ThinQ UP-støtte.

Oppdaterte kjøleskap med MoodUP
Når det kommer til det ultimate innen personaliserte kjøkken presenterte LG kjøleskapserien MoodUP under høstens IFA-messe, hvor dørene er kledd i LED-paneler med farger som kan styres etter eget ønske og smak. Fire ulike innstillinger, inkludert Season, Place, Mood og Pop representerer ulike animasjoner i varierende fargepaletter for å heve stemningen i både kjøkken og sinn.

Under CES introduseres drama og spenning til MoodUP-programmet i samarbeid med fargeinstituttet Pantone, hvorav «Pantone Color of the Year 2023», Viva Magenta, blir tilgjengelig i MoodUP-kjøleskapene. Oppdateringen tilbys gratis gjennom LG ThinQ appen, der mer enn 190 000 fargemuligheter nå kan aktiveres gjennom et enkelt knappetrykk.

LG Styler ShoeCare – optimal fornyelse av sko, uavhengig av materiale
LG Styler er også til stede under CES 2023, der Styler ShoeCare gir mest oppmerksomhet. Med sine ti ulike programmer tilpasset ulike typer skomateriale fornyer Styler ShoeCare opptil fire par sko om gangen med skånsom damp, og forlenger på denne måten levetiden.

Også andre deler av bærekrafts- og brukervennlighetstanken går igjen i LG Styler ShoeCare – produktet i seg selv kan oppgraderes over tid med hjelp av LG ThinQ appen, og er utviklet for å maksimere brukervennligheten.

For en bedre verden
En del av LGs tilstedeværelse under CES er også dedikert til bærekraftsinitiativer, i form av utstillingen «Better Life for All». Denne består av tre deler, «For The Planet», «For People» og «Our Commitment», som alle belyser ulike aspekter av LGs forpliktelse til en mer bærekraftig fremtid. «For The Planet» setter søkelys på hvordan elektronikkavfall får nytt liv i nye produkter, og arbeidet med bærekraftige emballasjer.

I «For People» står produktenes brukervennlighet gjennom funksjoner som stemmestyring og bevegelsessensorer i sentrum. Dette inkluderer også bruksanvisninger i lyd- og tegnspråkformat.

«Our Commitment» fletter sammen forbedringer innen bærekraft og brukervennlighet til en helhet under selskapets Better Life Plan 2030, året hvor LG blant annet skal ha redusert utslipp av drivhusgasser med 50 prosent sammenlignet med 2017.

– LG jobber globalt for å forbedre hverdagen til sine kunder, men få markeder er like krevende, utfordrende og bevisste på bærekraftsaspektet som den nordiske. Derfor synes vi det er ekstra gøy å kunne vise våre initiativ under CES, men også at vårt arbeid med bærekraft anerkjennes av eksterne organisasjoner som EcoVadis, som tildeler LG Electronics Inc. høyest mulige ranking innen bærekraft: platinum. Nå går vi inn i 2023 med et sterkere og mer bærekraftig produktsortiment enn noen gang, sier Daniel Lamborn, markedssjef Consumer Electronics, LG Electronics Nordic.

Det er foreløpig ikke fastsatt hvilke produkter som vil lanseres i Norden i 2023.

LG Home Appliance & Air Solution Company er en global leder innen husholdningsapparater, smarthjem-løsninger, luftløsninger og visjonære produkter med LG ThinQ AI. Selskapet skaper ulike løsninger med sin bransjeledende kjerneteknologi og er engasjert i å gjøre livet bedre og sunnere for konsumentene gjennom å utvikle veltenkte kjøkkenmaskiner, hvitevarer og HVAC- og luftrenseløsninger. Sammen gir disse produktene økt komfort, fantastisk ytelse, effektiv drift og overbevisende helsefordeler. For flere nyheter om LG, besøk www.LGnewsroom.com.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.