Nå er Apple TV-appen og Apple TV+ tilgjengelig på LGs TV-modeller fra 2019

Nå er Apple TV-appen og Apple TV+ tilgjengelig på LGs TV-modeller fra 2019

Med Apple TV-appen blir det mulig for eiere av LGs TV-modeller fra 2019 å nyte Apple TV+, Apple TV-kanaler og mye annet i fantastisk Dolby Vision-format.

Under CES i begynnelsen av januar introduserte LG Electronics sine nye TV-modeller for 2020 med Apple TV-appen integrert. Nå lanserer selskapet appen på sine 2019-modeller i over 80 land, deriblant Norge. Apple TV-appen gir eiere av fjorårets TV-modeller muligheten til å abonnere på Apple TV+, som huser populære Apple Originals som The Morning Show, See, Servant og Little America.

Med Apple TV-appen kan eiere av LG-TVer også abonnere på Apple TV-kanaler; annonsefrie premium videotjenester som er tilgjengelig både off- og online. Appen gir i tillegg tilgang til Apples iTunes-videobilbiotek, hvor det er mulig å kjøpe eller leie både filmer fra et utvalg på over 100.000 titler. Et enkelt klikk med LG Magic Remote er alt som skal til.

LGs TVer tilbyr seerne markedes beste bilde- og lydopplevelse, som imøtekommer det stadig voksende tilbudet fra de beste globale innholdsleverandørene. Med et bredt utvalg av titler tilgjengelige i Dolby Vision-format er Apple TV-appen det ideelletillegget til LGs TVer. Selskapet var tidlig ute med å støtte Dolby-teknologi, og de nyeste TV-modellene fortsetter naturligvis å støtte Dolby Vision. Teknologien gir den mest oppslukende seeropplevelsen, med realistiske farger, større dybde og fantastisk lyd.

LGs TV-skjermer for 2019 har også støtte for Apple AirPlay 2, som gjør det mulig å dele eller spille innhold fra iPhone, iPad eller Mac direkte til sin LG TV. I tillegg kan du spille musikk på TVen og synkronisere med andre AirPlay 2-kompatible høyttalere hvor som helst i hjemmet. Apple HomeKit er også støttet, hvilket lar brukerne enkelt styre sin TV med hjem-appen på iPhone, iPad eller med stemmestyring via Siri. Dermed kan du slå på og av TVen, endre volum, bytte innganger og mye mer - uten å bruke fjernkontrollen.

Eiere av LG TVer kan allerede nå nyte Apple TV, AirPlay 2 og HomeKit på alle LGs OLED- og NanoCell TV-modeller fra 2019 (SM9X- og SM8X-serien). Senere denne måneden vil Apple TV-appen også rulles ut på utvalgte UHD-modeller (UM7X- og UM6X-serien). Apple TV-appen og Apple TV+ vil være tilgjengelig på LGs 2020-modeller ved lansering. Utover disse modellene kommer LGs TV-modeller fra 2018 til å oppdateres senere i år, via en systemoppdatering.

”LG fortsetter å tilby den beste opplevelsen for hjemmeunderholdning, gjennom tekniske innovasjoner som gir høykvalitets bilde og brukervennlighet”, uttaler Park Hyoung-sei, visedirektør for LG Home Entertainment Company. "Ved å integrere Apple TV-appen og Apple TV+ i enda flere TV-modeller, viser vi igjen vår besluttsomhet i å imøtekomme forbrukernes behov og tilføre verdi til produktene våre."

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 77 000 ansatte fordelt på 125 kontorer verden rundt. LG består av fem forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning & Energy Solution og Vehicle Components – og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. For mer informasjon og nyheter, besøk www.LGnewsroom.com.

Erik Svalberg

Nordisk produktspesialist Home Electronics +46 73 773 00 01

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.