NYE F70 ER ET FRISKT TILSKUDD TIL LGs F-SERIE PRISVENNLIGE 4G-MOBILER

NYE F70 ER ET FRISKT TILSKUDD TIL LGs F-SERIE PRISVENNLIGE 4G-MOBILER

- 4G-mobiltelefonen LG F70 er den perfekte kombinasjonen av stor skjerm og kraftig batteri til konkurransedyktig pris.

OSLO, 25. februar 2014 – LG Electronics vil under årets Mobile World Congress, presentere den nye 4G-mobiltelefonen LG F70, det nyeste tilskuddet i en serie smarttelefoner i mellomklassen. LG F70 er oppfølgeren til den populære 4G-modellen LG Optimus F5 fra 2013, men kommer med en større skjerm, bedre batteri og en rekke smarte nye funksjoner som gjør den både enkel og morsom å bruke.

- I 2013 lanserte vi LG Optimus F5, vår første 4G smarttelefon til en folkelig pris. Nå er vi svært glade for å kunne presentere LG F70 som en verdig etterfølger i F-serien, sier Susanne Persson, nordisk produktspesialist for Mobile Communications i LG Electronics.

Med en stor 4,5-tommers skjerm, Android KitKat og et ordentlig kraftig batteri, kan du få stor glede av 4G-tilkoblingen og bruke telefonenlengrer uten å måtte lade den, sier hun.

LG F70 er den perfekte telefonen for brukere som ønsker en slank og stilig smarttelefon med 4G og stor skjerm, men som ikke har behov for å kjøpe de dyreste modellene på markedet. Med et kamera på fem megapiksler og en stor skjerm på 4,5 tommer, er den perfekt til å ta bilder, se på bildene, streame innhold eller surfe via raske 4G-nettverk. Modellen har også et kraftig batteri på 2440mAh, som gjør det mulig å bruke telefonen i lang tid, om du ringer mye, surfer via 4G eller ser på filmer.

Enklere og mer moro med smarte funksjoner
LG F70 er utstyrt med LGs nye KnockCode, hvor knockon-konseptet er videreutviklet fra LG G2, G Pad og G Flex. Med KnockCode kan brukeren både vekke telefonen fra dvale og låse opp telefonen samtidig ved å tappe på fire forskjellige steder på skjermen. Brukerne velger selv om de ønsker å bruke KnockOn eller KnockCode. Selvfølgelig har LG F70 alle de andre populære funksjonene for 2014 som Guestmode, QMemo, QuickRemote og Plug & Pop. Med Guestmode, kan du sette opp to forskjellige grafiske låsemønstre for telefonen. Det ene mønstret låser opp telefonen helt, mens det andre mønsteret kun gir begrenset tilgang. Du kan for eksempel la barna leke med mobiltelefonen uten risiko for at de surfer på upassende sider, eller la noen låne telefonen for å ringe, uten at de kan lese dine SMS eller e-poster.

Tilpasset grensesnitt for nye smarttelefon-brukere
LG F70 har også blitt utstyrt med et alternativt, tilpasset grensesnitt som gjør det enkelt for nye smarttelefon-brukere å administrere telefonen. Overgangen til smarttelefonen blir enklere å håndtere når den er utformet på en måte som mobilbrukere er kjent med fra eldre telefoner. Selvfølgelig kan brukerne velge mellom det moderne smarttelefon-grensesnittet og et enklere mobiltelefon-grensesnitt.

Samtidig som nedlastinger går mye raskere, spesielt med 4G LTE, øker behovet for plass til bilder, videoer og annet på telefonen. LG F70 kommer med 4 GB internminne som enkelt kan utvides med ytterligere 32 GB, via et Micro SD-kort som kjøpes separat.

Pris og tilgjengelighet
LG F70 vil være tilgjengelig i andre kvartal av 2014. Pris og eksakt tilgjengelighet blir annonsert nærmere lanseringen. *

Høyoppløselige bilder
For høyoppløselige produktbilder, gå til LGs bildearkiv og skriv «LG F70» i søkeruten til venstre.

Mer informasjon om nyhetene fra LG blir presentert på Mobile World Congress 2014, og blir lagt tilgjengelig på: www.lgnewsroom.com/mwc2014.

Tekniske spesifikasjoner*:

·  Prosessor: 1.2GHz Quad Core

·  Nettverk: HSPA+ 42Mbps (900/1900/2100), Cat.4 LTE (800/1800/2600)

·  Bildeskjerm: 4,5-tommer IPS WVGA (800 x 480)

·  Kamera: 5.0MP AF med LED-blixt (+ framåtriktad VGA-kamera)

·  Minne: 4GB eMMC (plus Micro SD upp till 32GB)/1GB RAM

·  Trådløst nett: A-GPS, Wi-Fi. Bluetooth 4.0, USB 2.0 High Speed, NFC, DLNA

·  Batteri: 2440mAh

·  Operativsystem: Android 4.4 KitKat

·  Farge: hvit eller svart

* Spesifikasjoner, egenskaper og tilgjengelighet kan bli endret i forbindelse med lanseringen.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobilkommunikasjon med over 87 000 ansatte fordelt på 113 kontor verden rundt. LG oppnådde en global omsetning på USD 44,2 milliarder for 2012. LG består av fire forretningsområder - Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solution- og er en av verdens største produsenter av flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap. Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Den nordiske omsetningen hadde en oppgang i 2012 til drøye 1,5 milliarder NOK. For mer informasjon besøk www.lg.com.

Om LG Electronics Mobile Communications
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design utvikler LG produkter som skaper en bedre livsstil for konsumenter verden over via en komplett smartphone-opplevelse. Som et ledende selskap innen 4G Long Term Evolution (LTE) fortsetter LG sitt engasjement for å skape banebrytende LTE-teknikk og møte konsumentenes behov gjennom differensierte LTE-produkter av høyeste kvalitet, som baseres på selskapets besittelse av LTE-patent og tekniske kunnskap.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.