PRADA og LG presenterer eksklusivt partnerskap

PRADA og LG presenterer eksklusivt partnerskap

Resultatet av samarbeidet blir en tredje PRADA-telefon fra LG Electronics, en lekker og stilren smarttelefon som lanseres tidlig i 2012.

PRADA og LG Electronics presenterer i dag et eksklusivt partnerskap innen smarttelefoner. Selskapene bygger på tidligere samarbeid, og utvikler nå PRADA Phone by LG 3.0. Smarttelefonen lanseres tidlig i 2012.

Samarbeidet mellom PRADA og LG Electronics startet i 2006 og har så langt resultert i to premiumtelefoner, som ble lansert i henholdsvis 2007 og 2008. PRADA Phone by LG 1.0 var verdens første mobiltelefon med berøringsskjerm og 2.0 introduserte en ny og innovativ mobilopplevelse gjennom den unike Link-teknologien, som raskt og enkelt ga tilgang til innkommende samtaler, SMS, samtalehistorikk og lignende.

Mer informasjon om PRADA Phone by LG 3.0 vil annonseres den 15. desember 2011.

Høyoppløselige bilder finnes her:

For mer informasjon, se den fullstendige engelske pressemeldingen under.

For øvrig informasjon, vennligst kontakt:

Susanne Persson
Box 83, 164 94 Kista, Sverige
Mobil: +46 (0)70 969 46 06
E-post: susanne.persson@lge.com

PRADA AND LG SIGN EXCLUSIVE
AGREEMENT CEMENTING PARTNERSHIP

PRADA Phone by LG 3.0 to be launched in 2012

SEOUL,Nov. 24,2011 – PRADA and LG Electronics (LG) today renewed their exclusive mobile phone partnership at a signing ceremony in Seoul,Korea. Building on this partnership’s previous success,the two companies will develop the PRADA phone by LG 3.0,for launch in early 2012.

Under this partnership,LG will be PRADA’s exclusive mobile phone partner. The collaboration,which began in 2006 and resulted in two premium phones being introduced in 2007 and 2008,focuses on key elements within the smartphone,including software and user interface down to its design and packaging.

“The partnership between Prada and LG has always been characterised by an innovative approach and uncompromised quality of style,design and breakthrough technology,” said Mr. Patrizio Bertelli,CEO of PRADA Group. “These values are common to both our brands,which have always anticipated,and often set,the trends in many fields. We were therefore delighted to cooperate again with LG in the development of the latest creation of the mobile communication industry.”

“Our working relationship with PRADA is unique in its longevity and success,something no other phone company and fashion brand have been able to replicate,” said Dr. Jong-seok Park,President and CEO of LG Electronics Mobile Communications Company. “Having successfully launched two PRADA phones by LG,we look forward to collaborating further to develop premium handsets representing the most sophisticated style.”

The PRADA phone by LG 1.0,a pioneer in the fashion-house mobile phone space,was an unqualified success,selling over one million units. This premium handset combined high-end technology with a design embodying superior style. As evidence of its place in design history,the PRADA phone by LG 1.0 is part of the permanent collection in New York City’s Museum of Modern Art (MoMA) and the Museum of Contemporary Art (MOCA) in Shanghai.

The PRADA phones by LG were revolutionary in the technology they offered to users. The PRADA phone by LG 1.0 was the world’s first touchscreen mobile phone,and the 2.0 provided an innovative mobile experience through its unique watch with Link technology,which allowed for easy access to caller ID,SMS text messages,call history,call block and two-way alarm notification.

[Photos]

1. Teaser Image of PRADA phone by LG 3.0
2. PRADA and LG today renewed their exclusive mobile phone partnership at a signing ceremony in Seoul, Korea. (left) Paul Bae, Executive Vice President and the head of LG MC Product Planning Division, (right) Stefano Cantino, Group Communication & External Relations Director of PRADA Group.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelektronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon med over 93 000 ansatte i mer enn 120 selskaper verden rundt. Den globale omsetningen i 2010 utgjorde USD 48,2 milliarder. LG Electronics er verdens største produsenter av skjermer til flat-tv, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, klimaanlegg, vaskemaskiner og kjøleskap.

Siden oktober 1999 har LG Electronics også vært representert i Norden. Selskapet er delt inn i fem forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, IT Solutions og Air Conditioning & Energy Solutions. Den nordiske omsetningen var rundt 2,3 milliarder NOK i 2010. For mer informasjon besøk www.lg.com.

LG Electronics Mobile Communications Company
LG Electronics Mobile Communications Company er et globalt ledende selskap innenfor mobil kommunikasjon. Gjennom sin fremstående teknologi og innovative design skaper selskapet produkter som tilbyr kunder over hele verden en optimert mobil opplevelse. I tillegg driver LG utviklingen av konvergerende teknologi og mobile dataprodukter. LGs ambisjon er å beholde sin ledende rolle innenfor mobil kommunikasjon gjennom tiltalende design og smart teknologi.

Amelia Saeroum Lee

Pressekontakt PR-kontakt

LG Electronics er en av verdens største leverandører og en innovatør innenfor hjemmeelek-tronikk, hvitevarer og mobil kommunikasjon. Gjennom 117 selskap verden rundt, omsatte LG globalt for 49 milliarder USD i 2011. LG består av fire forretningsområder; Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en av verdens største produsenter av flat-TV, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og kjøleskap.