Gå videre til innhold
Camfil og Lindab tar sats sammen under VVS-dagene og byr både på verdensnyheter og VM i Shuffleboard!

Pressemelding -

Da Camfil og Lindab oppdaget at de hadde stand ved siden av hverandre oppsto ideen om å forsøke å skape litt ekstra liv under VVS-dagene. På Camfil/Lindab standen i messehallen (D02-04 og D01-09) vil det rigges opp en Shuffleboard-arena. Her legges det opp til kvalifiseringsrunder for VM (VentilasjonsMesterskap) i løpet av onsdag og torsdag. De som ønsker å delta kommer innom arenaen og registrerer seg. Ventilasjonsbransjen oppfordres til å stille med bedriftslag à to personer pr. lag.

VM-sluttspillet gjennomføres på Camfil og Lindabs festaften torsdag kveld. Har du ikke fått innbydelse til festaften, ta turen innom arenaen og spill deg til et «wildcard»!

«Det er moro med litt ekstra liv og å kunne være med på å skape litt konkurranse mellom bedriftene», sier markedssjef Mads Redigh Karlsen (Lindab AS) og regionsjef Erlend Klæboe (Camfil AS). Det viktigste med VVS-dagene er allikevel å få vist frem nyhetene våre til bransjen.

På Lindabs stand (D01-09) vil det bli stort fokus på inneklimaløsninger. Blant annet presenteres det nyheter innen brann og løsninger for hotell og kontor. Lindab vil også vise den seneste innovasjonen innen ventilasjonsløsninger, et instrument som måler mengde, hastighet og temperatur nøyaktig uten at det gir trykktap i kanalanlegget. Lindabs UltraLink bygger på ultralydteknologi som gir helt andre muligheter enn tidligere. Det store fokuset på energibesparing har ført til at ventilasjonssystemer med lavt trykk har blitt vanligere. Dette har skapt et behov for måleinstrument og metoder som har høy grad av nøyaktighet også ved lave lufttrykk.

På Lindabs stand vil også Jeven være representert med storkjøkkenventilasjon. Den store nyheten du kan få utførlig informasjon om under VVS-dagene er UV-TurboSwing, et fettfilter med en helt ny teknikk for fettavskilling.

Camfil - verdens ledende leverandør av renluftløsninger ønsker under VVS-dagene å synligjøre sin bredde, sitt varesortiment og kompetanse. Camfil skal være ventilasjonsbransjens første valg innen alle segment, det være seg løsninger til komfort, sykehus, smittevern, gassturbiner, logistikksenter, datasenter, næringsmiddel- og/eller farmasøytisk industri. Ønsker du å se løsninger eller søker informasjon/kunnskap rundt renluftsløsninger - ta turen innom stand D02-04. Husk at våre produkter og tjenester bidrar til bedre helse, mindre energiforbruk og høyere produktivitet. (D02-04!)

Lindab er et internasjonalt konsern som utvikler, produserer, markedsfører og distribuerer produkter og systemløsninger for forenklet bygging og for et bedre innendørs klima.

Virksomheten jobber innenfor tre produktområder; Ventilasjon, byggkomponenter og byggsystemer. Produktene kjennetegnes av høy kvalitet, enkel montering, energieffektivitet, miljøhensyn og at de leveres med en høy servicegrad. Alt i alt gir dette økt verdiskapning for våre kunder.

I Norge har vi 9 lokale avdelinger, og disse ligger i Oslo, Drammen, Kristiansand, Sandnes, Bergen, Ålesund, Trondheim, Harstad og Tromsø. Vårt hovedkontor ligger på Kalbakken i Oslo.

For mer informasjon se www.lindab.no eller www.lindabgroup.com

Endre M Nybråten

Pressekontakt Kommunikasjonssjef +47 9963 1552

Vi forenkler byggingen

Konsernet omsatte for 7 849 MSEK i 2016, og er etablert i 32 land med ca 5100 ansatte. Hovedmarkedet er næringsbygg, som står for 80 % av omsetningen, mens boligbygg står for 20 % av omsetningen. I 2016 utgjorde det Nordiske markedet 47 %, CEE/CIS (Sentral- og Øst Europa) 17 %, Vest Europa 33 % og øvrige markeder stod for 3 % av den totale omsetningen.

Aksjen er notert på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Mid Cap, under ticker symbol LIAB.

Produktområder:
Ventilasjon
Kanalsystem med tilbehør, samt inneklimaløsninger for ventilasjon, varme og kjøling for et kontrollert inneklima.

Byggkomponenter:
Produkter og systemer i tynnplater for takrennesystemer, profiler for tak- og veggbekledning, samt stålprofiler for vegg, tak- og bjelkelagskonstruksjoner.

Byggsystemer:
Komplette, monteringsferdige stålbyggsystem. Løsningen omfatter hele det ytre skallet med hovedstrukturen, vegg, tak og tilbehør.