Terje Tolleshaug ny salgssjef for byggevarehandel i Lindab AS

Terje Tolleshaug ny salgssjef for byggevarehandel i Lindab AS

Lindab har ambisjoner om å vokse som leverandør til Byggevarehandelen og oppretter en egen organisasjon som skal dekke behovet til denne kundegruppen på en god måte. Terje Tolleshaug (50) er ansatt som salgssjef. Han skal bidra til at organisasjonen utvikles og at sortimentet tilpasses best mulig for å kunne gi kundene merverdi både i form av service og produkter.

«Vi er svært fornøyd med at Terje Tolleshaug har takket ja til å lede Lindabs satsing mot byggevarehandelen. Han skal utvikle organisasjonen, spisse sortimentet og kommunikasjonen mot forhandlerleddet, slik at Lindab blir bransjens foretrukne leverandør», sier Lindabs administrerende direktør John Georg Storvik.

Terje Tolleshaug har jobbet i Lindab siden 2012, først og fremst med prosjektsalg. Før det kom Tolleshaug fra Isola hvor han hadde 12 år i stilling som distriktssjef med salg til byggevarekjeder samt proffmarkedet. Terje har jobbet med salg i hele sin yrkeskarrière.

«Jeg er allerede godt i gang og har blant annet jobbet med lansering av nye produkter som vi tror blir godt mottatt», sier Tolleshaug. «Vi går også spennende tider i møte med bygging av et supermoderne sentrallager lokalisert ved vår fabrikk i syd Sverige. Jeg gleder meg til vi kan tilby enda bedre løsninger for vareforsyning til denne kundegruppen og som nevnt flere produktlanseringer som vil gjøre oss til en attraktiv samarbeidspartner», avslutter Terje Tolleshaug.

Lindab er et internasjonalt konsern som utvikler, produserer, markedsfører og distribuerer produkter og systemløsninger for forenklet bygging og for et bedre innendørs klima.

Virksomheten jobber innenfor tre produktområder; Ventilasjon, byggkomponenter og byggsystemer. Produktene kjennetegnes av høy kvalitet, enkel montering, energieffektivitet, miljøhensyn og at de leveres med en høy servicegrad. Alt i alt gir dette økt verdiskapning for våre kunder.

I Norge har vi 9 lokale avdelinger, og disse ligger i Oslo, Drammen, Kristiansand, Sandnes, Bergen, Ålesund, Trondheim, Harstad og Tromsø. Vårt hovedkontor ligger på Kalbakken i Oslo.

For mer informasjon se www.lindab.no eller www.lindabgroup.com

Terje Tolleshaug

Pressekontakt Salgssjef Byggpartner Prosjektsalg 414 17 576

Vi forenkler byggingen

Konsernet omsatte for 7 849 MSEK i 2016, og er etablert i 32 land med ca 5100 ansatte. Hovedmarkedet er næringsbygg, som står for 80 % av omsetningen, mens boligbygg står for 20 % av omsetningen. I 2016 utgjorde det Nordiske markedet 47 %, CEE/CIS (Sentral- og Øst Europa) 17 %, Vest Europa 33 % og øvrige markeder stod for 3 % av den totale omsetningen.

Aksjen er notert på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Mid Cap, under ticker symbol LIAB.

Produktområder:
Ventilasjon
Kanalsystem med tilbehør, samt inneklimaløsninger for ventilasjon, varme og kjøling for et kontrollert inneklima.

Byggkomponenter:
Produkter og systemer i tynnplater for takrennesystemer, profiler for tak- og veggbekledning, samt stålprofiler for vegg, tak- og bjelkelagskonstruksjoner.

Byggsystemer:
Komplette, monteringsferdige stålbyggsystem. Løsningen omfatter hele det ytre skallet med hovedstrukturen, vegg, tak og tilbehør.