AGAs nye fylleanlegg for CO2-flasker i Maardu, Estland.

AGA åpner nytt fylleanlegg for CO2-flasker i Estland

- Vårt nye fylleanlegg i Estland innebærer at vi sikrer både produkttilgang og leveringsdyktighet på kullsyreflasker til våre forhandlere og kunder - samtidig som vi får en fantastisk plattform for å videreutvikle nye, holdbare og miljømessig positive initiativ, sier Morten Roness, Head of Consumer Sales i AGA.

Karbondioksidfyllingen ble tidligere håndtert i Tyskland og at den nå har blitt flyttet til Estland har innebåret et tyvetalls nye arbeidsplasser ved AGAs nye anlegg i Maardu. Den sentrale lokaliseringen innebærer kortere transportavstander sammenlignet med tidligere, hvilket i sin tur gir en lavere miljøpåvirkning.

Om AGAs kullsyreprodukter

AGA har i dag et antall kullsyreprodukter på det norske markedet: kullsyremaskinene Aarke, AQVIA Exclusive, AQVIA Balance og Happy, PET-flasker samt konsentrat og essenser for smakstilsetning av kullsyret vann.

AGA har de eksklusive salgs- og distribusjonsrettighetene for Aarke i Norge, øvrige Norden og Baltikum.

Mer informasjon:

www.myaga.no

For mer informasjon, vennligst kontakt:

MortenRoness
Head of Consumer Sales, AGA AS

Unni Bekkevold

Pressekontakt Communications Manager Norway +47 912 44 006

Velkommen til Linde Gas AS!

Linde er et ledende globalt industrigass- og ingeniørselskap, som i 2021 hadde en omsetning på 31 milliarder USD (26 milliarder EURO). Vår misjon er å gjøre verden mer produktiv hver dag ved å tilby løsninger, teknologi og tjenester av høy kvalitet som hjelper våre kunder til bedre resultater, og samtidig bidrar til bærekraft og beskyttelse av planeten vår.

Selskapet betjener en rekke bransjer, herunder luftfart, kjemisk industri, næringsmiddelindustri, elektronikk, energi, helsevesen, verkstedindustri og stål og metall. Lindes industrigasser benyttes innen en rekke bruksområder, fra livreddende medisinsk oksygen og høyrene spesialgasser i elektronikkproduksjon til hydrogen for rent brensel og mye mer. Linde leverer også avanserte gassprosessløsninger, som bidrar til vekst, effektivitetsforbedringer og utslippsreduksjoner.

For mer informasjon om selskapet og dets produkter og tjenester, vennligst besøk www.linde-gas.no eller www.linde.com

Linde Gas AS
Postboks 13 Nydalen