AGA åpner nytt fylleanlegg for CO2-flasker i Estland

- Vårt nye fylleanlegg i Estland innebærer at vi sikrer både produkttilgang og leveringsdyktighet på kullsyreflasker til våre forhandlere og kunder - samtidig som vi får en fantastisk plattform for å videreutvikle nye, holdbare og miljømessig positive initiativ, sier Morten Roness, Head of Consumer Sales i AGA.

Karbondioksidfyllingen ble tidligere håndtert i Tyskland og at den nå har blitt flyttet til Estland har innebåret et tyvetalls nye arbeidsplasser ved AGAs nye anlegg i Maardu. Den sentrale lokaliseringen innebærer kortere transportavstander sammenlignet med tidligere, hvilket i sin tur gir en lavere miljøpåvirkning.

Om AGAs kullsyreprodukter

AGA har i dag et antall kullsyreprodukter på det norske markedet: kullsyremaskinene Aarke, AQVIA Exclusive, AQVIA Balance og Happy, PET-flasker samt konsentrat og essenser for smakstilsetning av kullsyret vann.

AGA har de eksklusive salgs- og distribusjonsrettighetene for Aarke i Norge, øvrige Norden og Baltikum.

Mer informasjon:

www.myaga.no

For mer informasjon, vennligst kontakt:

MortenRoness
Head of Consumer Sales, AGA AS