Gå videre til innhold
Mottagerne av prisen var fra venstre: Marianne Klemo, Jenny Kristine Risbakken og Espen Stene. Yngve Logan og Maria Tverborgvik var ikke til stede da bildet ble tatt.

Linde i Norge tildelt pris for lav ulykkesfrekvens

Linde Gas AS i Norge har blitt tildelt den prestisjetunge EIGA-prisen “Trafikksikkerhet”. Prisen ble gitt for laveste ulykkesfrekvens for flasketransportblant de europeiske gasselskapene (<2 000 000 km) i 2019.

EIGA Awards, som deles ut av European Industrial Gases Association (EIGA), er en av de viktigste prisutdelingene i gassbransjen. Trafikksikkerhetsprisen har som mål å øke oppmerksomheten rundt trafikksikkerhet ytterligere.

- Trafikksikkerhet er avgjørende for oss, og vi er veldig stolte av å motta denne prisen. Ikke minst fordi veiforholdene i Norge noen ganger kan være veldig utfordrende, med lange avstander, smale veier og noen ganger røffe forhold, sier Geir Morten Hoven, Head of Cylinder Operations iNorge.

- I Linde er sikkerhet en kjerneverdi som er integrert i alt vi gjør. Dette er den første prisen Linde Europe North har mottatt siden 2014. Dette er en bra prestasjon av teamet i Norge og oppmuntrer alle til å fortsette innsatsen med å forbedre sikkerheten ytterligere!, sier Jan Ellringmann, Business President, Linde Europe North.

EIGA er en organisasjon som er opptatt av sikkerhet og teknikk, og representerer det store flertallet av europeiske og en rekke ikke-europeiske selskaper som produserer og distribuerer industri-, medisin- og næringsmiddelgasser.

Medlemsbedriftene samarbeider tett om sikkerhetsmessige og tekniske forhold når det gjelder produksjon, transport, lagring og applikasjoner for å oppnå høyest mulig nivå av sikkerhet og miljøhensyn i håndteringen av gasser.

Unni Bekkevold

Pressekontakt Marketing Communications Manager – RBU Northern Europe +47 912 44 006
Carina Aspenberg

Pressekontakt Head of Communications +46 (0)70 616 01 19