Foto: Inge Trondsen Studio Design.

Katharina Th. Bramslev tiltrer som Utviklingssjef 2050 i LINK Arkitektur

Katharina Th. Bramslev går fra stillingen som daglig leder i Grønn Byggallianse til nyopprettet rolle som Utviklingssjef 2050 i LINK Arkitektur.

LINK ønsker å være en driver for bærekraftig og digital transformasjon og legger ambisiøse planer for utvikling. Selskapet vil hjelpe kunder til å møte nye rammebetingelser fremover mot 2050; endrede kundebehov, miljøkrav, bankenes krav og nye reguleringer. Som del av planen etableres stillingen Utviklingssjef 2050. Katharina vil jobbe tett med kunder som en strategisk partner innen bærekraftig eiendoms- og stedsutvikling.

• Jeg ser frem til å ta fatt på min nye rolle i LINK Arkitektur. Jeg mener at arkitektene får en avgjørende rolle for at samfunnet lykkes med å nå bærekraftsmål framover. Arkitektene kommer inn i tidlig fase der de viktigste veivalgene gjøres, og jobber bredt og helhetlig. Begge deler er avgjørende for å nå de globale bærekraftsmålene. LINK er et av Nordens største arkitektkontorer og er allerede svært langt fremme på bærekraftig og digital arkitektur. De satser også på transformasjon og rehabilitering, som jeg brenner for. Jeg gleder meg til å være med på å løfte LINK ytterligere og vil bruke all min kunnskap og lange erfaring som kundens strategiske partner i prosjekter, sier siv.ing. Katharina Th. Bramslev.

LINK benytter metoden «Impact Architecture» hvor ambisjonen er «mest bærekraft per krone». Satsningen har resultert i en omfattende portefølje av bærekraftige prosjekter som nullutslippsbygg, BREEAM Outstanding og DGNB-sertifiserte prosjekter og større byutviklingsprosjekter hvor man gjennom sosial inkludering har løftet «særskilt utsatte» bydeler til trygge og levende boligområder.

• Vi er en stor organisasjon med 500 ansatte i Skandinavia som representerer en god bredde innen arkitektur og transformasjon. Vi burde derfor ha de beste forutsetninger for å bane vei for fremtidsrettet arkitektur og ta en aktiv samfunnsrolle i det grønne skiftet. Katharina har solid og relevant erfaring innen bærekraftrådgiving, vi er stolt over at hun starter hos oss! I LINK vil hun først og fremst jobbe tett med kunder som en strategisk partner innen bærekraftig eiendoms- og stedsutvikling. Satsningen er i tråd med LINK sin bærekraftstrategi og vår allerede etablerte posisjon i det grønne skiftet. Vi ser virkelig frem til å få henne ombord, sier adm.dir. Grethe Haugland.

Katharina starter hos LINK Arkitektur i midten av oktober.

LINK Arkitektur er et av Skandinavias ledende arkitektkontorer med nær 500 medarbeidere i 15 byer i Danmark, Norge og Sverige. Vår spisskompetanse dekker alle fagområder innen arkitektur, interiør, landskap og plan; Fra planlegging av omfattende byutvikling til prisvinnende produktdesign. Vår ambisjon er å skape rom for bedre liv og besørge bærekraftig samfunnsarkitektur.

Grethe Haugland

Administrerende Direktør Sivilarkitekt +47 480 95 470