VI KOM OSS IGJENNOM JANUAR OG FEIRER MED Å SLIPPE 5 NYE ARTISTER TIL NEON 2024!

VI KOM OSS IGJENNOM JANUAR OG FEIRER MED Å SLIPPE 5 NYE ARTISTER TIL NEON 2024!

Selv om sommeren kanskje kjennes langt unna så er det bare noen korte måneder til vi igjen står samlet ved scenene på NEON. Det er en glede å dele at Lost Frequencies (BE), Cezinando (NO), Loreen (SE), Benson Boone (US) og 06 Boys (NO) kommer til Trondheim i juni! Sikre deg festivalpass nå!

Felix De Laet, kjent under navnet Lost Frequnecies fant og identiteten sin ved å remixe gamle låter til nye. Den belgiske superstjernen står bak megahits som «Where Are You Now» med Callum Scott, «Are You With Me» og «Reality». I dag er han ikke bare DJ, men også produsent for over 30 artister. Han har spilt på noen av de største festivalene i verden som Ultra Miami, Cochella, Tomorrowland, Lollapalooza, Rock in Rio og Creamfiels – nå skal han gjøre Dahls arena om til et dansegulv!

En samlet musikkpresse og en stadig voksende fanskare har applaudert Cezinandos unike musikalske univers helt siden han slapp debuten «Cez 4 Prez» som 16-åring. Med utgivelser som «Noen ganger og andre» og «Et godt stup i et grunt vann», «Samtidig» og «Sprengkulde», har han for alvor befestet sin posisjon som en kraft å regne med på den norske musikkscenen. Cezinando har preget hitlister og radiobølger, og har blitt belønnet med en rekke priser. Han har også markert seg som en enestående liveartist, og har tatt konsertgjengere landet over med storm med sine eksplosive show. Han har stått på landets største festivalscener og spilt for fulle hus landet over. Nå er det endelig klart for mer Cezinando i liveinnpakning igjen og han gleder seg til å ta med seg etablerte og helt nye hits til Neon!

Med låta «Tattoo» vant fenomenet Loreen Eurovision Song Contest for andre gang. Det har kun skjedd en gang tidligere at noen har klart bragden å vinne konkurransen to ganger. Loreen fengsler publikum med sin fantastiske stemme, rørende tekster og unike kunstneriske uttrykk. Hun deltok i svenske Idol i 2004, men det massive gjennombruddet kom først med «Euphoria», som vant Eurovision Song Contest 2012, og toppet listene over hele verden. Det umiddelbare refrenget, Loreens uttrykksfulle stemme og den unike scenesettingen fanget hele Europas hjerte. I høst spilte hun en stappa konsert på Rockefeller i Oslo, og til sommeren gjester hun Trondheim!

Vi gleder oss til at en av de fremste nye artistene på popstjernehimmelen gjester NEON! Benson Booneble først oppdaget av Imagine Dragons-frontmannen Dan Reynolds, som signerte Boone til plateselskapet sitt Night Street Records. I 2021 slapp han breakup-balladen «Ghost Town», som genererte over 530 millioner streams, og ble hans første låt på Billboard Hot 100. Deretter fulgte han opp med «In The Stars», som ble en enda større hit. Begge singlene er å finne på den hyllede debut-EP-en Walk Me Home. I fjor slapp han EP-en Pulse, som tok det hele et stort skritt videre. Benson Boone har nå passert 1.7 milliarder globale streams, har nettopp gitt ut den nye singelen «Beautiful Things», og har et etterlengtet debutalbum på vei. Karrieren peker bare en vei for Benson Boone!

Med deilige hits som «Sprint», «Chili», «Flax» og nytt album på vei skal denne festivalsommeren bli den beste hittil når 06 Boys inntar Trondheim. Høylytt allsang, over gjennomsnittet imponerende dansemoves og følelsesladde saksofonsoloer! På listen av høydepunkter har gutta allerede solgt ut Rockefeller i Oslo, Havet i Trondheim, Driv i Tromsø. Etter en utrolig reise fra gutterommet i Molde er gutta klare for NEON.

Til nå er Jason Derulo (US), Kaizers Orchestra (NO), Astrid S (NO), Lost Frequencies (BE), Tom Odell (UK), Emma Steinbakken (NO), Kjartan Lauritzen (NO), Cezinando (NO), Loreen (SE), Benson Boone (US) og 06 Boys (NO) bekreftet til festivalen. Det finnes ingen bedre måte å starte sommeren på enn med alle vennene og favorittartistene dine på NEON 2024!

Emner

Live Nation Norge er landets største konsertarrangør. Vi booker, produserer og markedsfører de fleste konsertene her til lands, alt fra små klubbshow til større arena- og stadionkonserter, samt Neon, Trondheim Rocks, Vaulen Open Air, Tons of Rock, Findings, Feelings og Bergenfest. Vårt program har et vidt spenn; det representerer alt fra grensesprengende musikk og nye artister, til det mer etablerte superstjerner og legender. Vi jobber til en hver tid for å tilby publikum det beste; både før, under og etter arrangementene, og garanterer at vi selger billetter gjennom pålitelige billettsalgspartnere. Velkommen til din neste store konsertopplevelse!

Haddy Maria Sarr

Pressekontakt Digital Marketing Manager