Gå videre til innhold
Vinner av Beste innendørsprosjekt, Norsk lyspris 2019- Under, Lysdesign av Light Bureau, fra venstre Stine Kaalstad, Benjamin Reinhoff og Thea Collett

Søk Norsk Lyspris 2020

Norsk Lyspris er den gjeveste hedersutmerkelse for lysdesign og belysningsprodukter i Norge.

Belysningen eller produktet skal bidra til å fremheve bygningens arkitektur, understøtte bygningens bruk og menneskers trivsel og velvære.

Den årlige tildelingen av Norsk Lyspris og diplomer løfter frem noen av de beste innen norske lysprosjekter og -produkter fra de siste to årene. Norsk Lyspris er viktig i kommunikasjonen med omverden for å synliggjøre hva gode lysprosjekter og -produkter gir av merverdi. Norsk Lyspris legger standarden for hva som er et godt lysprosjekt, hvor det tverrfaglige samarbeidet er avgjørende for sluttresultatet. Slik er Norsk Lyspris med på å styrke belysningens rolle i utformingen av morgendagens Norge.

- Å motta Norsk Lyspris er en høyt ettertraktet hedersutmerkelse som gir mye positiv oppmerksomhet for alle aktører i prosjektet, sier Katia Valerie Banoun, daglig leder i Lyskultur.

Vinnere av Norsk Lyspris blir dessuten nominert videre til kåring av Nordisk Lyspris, som arrangeres i samarbeid med de fire andre belysningsorganisasjonene i Norden, annet hvert år.

Vi oppfordrer både de med små og store prosjekter å søke Norsk Lyspris 2020. Prisen deles ut innen fem kategorier under Lysets Dag 11. november på DOGA. Søknadsfrist er 15. September og vi gleder oss til å se ditt bidrag, sier Banoun.

Norsk lyspris kåres i kategoriene "Beste utendørsprosjekt", "Beste innendørsprosjekt", "Beste produkt eller tekniske løsning", "Norsk lyspris - UNG" og "Åpen klasse".

Søknadsfrist 15.september!

Gå til søknaden her

Se tidligere vinnere her

Kort om Norsk Lyspris

Norsk Lyspris deles ut av non-profit-organisasjonen Lyskultur, som er Norges ledende kompetansenettverk innen lys og belysning. Norsk Lyspris er en hederspris, og belønnes med en Norsk Lyspris-plakett og et diplom. Vinnere og diplomer blir kåret av en uavhengig og bredt representativ jury. Norsk Lyspris ble etablert av Lyskultur i 2001 og er en årlig begivenhet. Én av vinnerne av Norsk Lyspris har mulighet til å bli nominert videre til Nordisk Lyspris.

Kort om Lyskultur

Lyskultur er Norges ledende kompetansenettverk innen lys og belysning. Lyskultur jobber for å fremme fagpolitiske interesser og bedre rammevilkårene for alle som jobber med lys og belysning . Foreningen er non-profit og ble stiftet i 1936. Lyskultur er landsdekkende med regionale avdelinger og komiteer. Lyskulturs medlemmer er toneangivende aktører innenfor belysningsbransjen, fra lysdesignere og rådgivende ingeniører til produsenter, importører, installatører og salgsleddet innenfor belysning. Lyskulturs medlemmer er aktive bidragsytere i utviklingen av nasjonale og internasjonale standarder, rapporter og veiledere.

Ida Thorendahl

Pressekontakt Daglig Leder 90654123
Jørgine Riise

Pressekontakt Kurs- og markedskoordinator 90218181

Norges ledende kompetansenettverk innen lys og belysning.

Kort om Lyskultur:
Lyskultur er Norges ledende kompetansenettverk innen lys og belysning. Vi jobber for å fremme fagpolitiske interesser og bedre rammevilkårene for alle som jobber med lys og belysning . Foreningen er non-profit og ble stiftet i 1936. Lyskultur er landsdekkende og medlemmene er toneangivende aktører innenfor belysningsbransjen, fra lysdesignere og rådgivende ingeniører til produsenter, importører, installatører og salgsleddet innenfor belysning. Lyskulturs medlemmer er aktive bidragsytere i utviklingen av nasjonale og internasjonale standarder, rapporter og veiledere.

Lyskultur
Lysaker Brygge 24