Masalamagic lanseres i Sør-Korea

For vår gründerreise er det en stor fjær i hatten og en staselig nyhet at vi utvider vår serie til et nytt marked og nytt land, i en tid hvor det har blitt satt begrensninger for mennesker å kunne reise og oppleve nye kulturer. Det er derfor ytterst gledelig at Masalamagic er lansert i Sør-Korea.

Indisk mat i vinden i Øst-Asia
Masalamagic ivaretar ønsket om smakfulle, enkle og plantebaserte måltider laget uten kunstige tilsetninger. Med dette grunnlaget treffer vi forbrukerens ønske om å spise mer bærekraftig og rent, uten at det skal gå på bekostning av gode smaker og ta for lang tid i en ellers travel hverdag.

Masalamagic finnes allerede i rundt 1500 butikker og nå kan enda flere smake Nirus mat, også utenfor Norge. Deler av serien er lansert av Macrocom i Kurly som er en koreansk online portal med premium produkter fra hele verden. I første omgang blir seks produkter å finne blant konkurrerende merkevarer som fransk syltetøy og Callipo tuna. Grunnet Covid-19 har netthandelen økt betraktelig; også for nettbaserte matbutikker, noe som har gitt salg av produkter fra forskjellige verdensdeler et godt løft.

Følgende produkter fra vår matserie har blitt lansert: Nirus Tikka Masala saus, Nirus Korma saus, Nirus Butter chicken saus, Nirus Curry paste, Nirus Mango & Lime chutney.

Det indiske kjøkkenets store fortrinn
Norge er et høykostland, men takket være produksjon i India leverer Masalamagic kvalitet og autentisk indisk smak til en konkurransedyktig pris. De fleste ønsker et sunt og godt måltid i løpet av dagen, og ikke minst er det økende interesse for plantebasert kost. Her har det indiske kjøkken store fortrinn, da grunnoppskriftene kan brukes til både kjøtt- og plantebaserte retter. Masalamagic gir et smaksløft i takt med trenden.

”Serien min er ikke nødvendigvis bare for vegetarianere, men for alle som ønsker et sunt, raskt og mettende måltid uten kunstige tilsetningsstoffer. Dessuten gir det brukeren fleksibilitet til å tilsette foretrukne råvarer og for eksempel lage lam korma hvis man ønsker det” sier Kumra.

Kvalitet og smak av hjemmelaget
Å lage indisk mat krever litt tid, en god del ulike krydder og flere ingredienser. Indisk mat er en av smakene som vokser sterkest innen det asiatiske kjøkkenet. De aller fleste synes det er krevende å få til den ekte indiske smaken med den riktige kombinasjonen av ulike krydder.

Niru Kumra har gjort det enkelt for alle som vil ha smakfull mat på kort tid, eller som rett og slett synes det er vanskelig å lage indisk mat fra bunnen av. – Det er viktig for meg at maten smaker ekte indisk og hjemmelaget. Nå gleder jeg meg til å nå nye ganer som ønsker autentisk smak og høre forbrukernes tilbakemeldinger fra Korea, sier gründeren.

Et gründereventyr
Kumra startet Masalamagic på et skolekjøkken, som nå er blitt en vaskeekte familiebedrift. Visjonen er å lære matglade ganer mer om det indiske kjøkken via matkurs, blogg og drahjelp på kjøkkenet. Suksessen har blant annet ført den lille, indiske dagligvareleverandøren inn på Gaselle-listen og har laget Norges beste Tikka masala saus på glass. Nå tar familiebedriften steget ut av Norge. Masalamagic er en plantebasert matserie uten kunstige tilsetninger som finnes i NorgesGruppen, Coop Mega, OBS, X-tra, Oda og Adams Matkasse. Flere produkter fra serien leveres også til storkjøkken og industriproduksjon.

• Mat, drikke

Masalamagic er for deg som liker eksotiske retter, spennende smaker og ønsker den autentiske indiske smaken. Masala betyr krydderblanding og magic betyr å trylle. Vi lærer deg "å trylle med krydder" enten ved å delta på våre kurs eller lage de lekreste indiske rettene på ditt eget kjøkken med våre kvalitetsrike produkter og krydder. Du kan selv velge foretrukne råvarer og få ønsket styrke på rettene.