Matenerklar-no lanserer gavekort

Matenerklar introduserer gavekort

I mai ble abonnementstjenesten på mat Matenerklar.no lansert i Norge, med de første leveringene i Stor-Oslo. Tjenesten er basert på det svenske Middagsfrid-konseptet som for tre år siden åpnet et helt nytt marked i Sverige. Tjenesten hjelper barnefamilier med å lage sunn mat raskt ved å levere råvarer og oppskrifter til fem middager til fire personer en gang i uken.

I Norge utvidet Matenerklar i august med nye områder i Bergen og i Lillestrøm, Skjetten, Strømmen. I dag lanserer vi muligheten å kjøpe gavekort for ukesleveranser av sunn, god og klimasmart mat. Man kan selv velge for hvor mange uker gavekortet skal gjelde.

Gaver med mening
Gavekort har i lengre tid vært tilgjengelig i Sverige og har blitt en stor suksess. Gavekort brukes både av privatpersoner og bedrifter forteller daglig leder i Norge, Hans Horndalsveen. Vi har besteforeldre som ser at barn og barnebarn sliter med å rekke et sunt kosthold i en travel hverdag. En julegave i form av en ukesleveranse fra Matenerklar.no kan gi nye brukere og familier inspirasjon til nye matvaner og -retter. Bedrifter bruker gjerne gavekort som ekstra bonus ved kjøp av for eksempel kjøkkenløsninger eller til premiering av dyktige medarbeidere i travle bedrifter.
En gave med mening og som gjør godt både for miljø og kropp, sier Hans Horndalsveen. Tid til å planlegge og lage maten er de to største hindrene for å spise sunt, ikke priser. Dette forteller barneforeldre i vår undersøkelse.

For nærmere spørsmål, ta kontakt med daglig leder i Matenerklar.no, Hans Horndalsveen på mobil 907 25 865 eller mail hans.horndalsveen@matenerklar.no

Matenerklar.no leverer fem ferdig planlagte middager på døren  - med oppskrift og råvarer. tilbyr levering hjem på døren av ferdig planlagte matposer med tilhørende oppskrifter. Kundene får tid til å lage god, sunn og klimasmart mat av beste kvalitet og får samtidig en god samvittighet. Vi arbeider også for en større bevissthet om hva som klimasmart mat. For oss er det ekte matglede. Matenerklar.no er et datterselsap av familieselskapet Middagsfrid som ble grunnlagt i Stockholm i 2007 og leverer i dag sunne råvarer til familier i Sverige, Danmark, Tyskland og Norge.

Fakta om tjenesten

• Friske råvarer leveres med oppskrifter for fem middager til fire personer. Maten leveres på døren med kjølebil mandag ettermiddag/ kveld.
  • Du får ordentlige råvarer, ofte nærprodusert og økologisk dyrket. Dessuten er så mye som mulig økologisk, ikke grønnsaker som er dyrket i oppvarmede og energikrevende drivhus. Hver uke får du en rett fra fire ulike kategorier; kjøtt, fisk og fjørfe, samt en lekker vegetar-rett, som for eksempel lasagne med mozzarella og cole slaw, eller havre- og speltpannekaker.
  • Vi unngår selvfølgelig kunstige tilsetningsstoffer og såkalte light-produkter som ofte inneholder modifisert stivelse og andre tilsetningsstoffer som kroppen ikke kjenner igjen.
    Eksempel på en ukesmeny er for eksempel A. Kyllingbiff med potetmos og erter (2 middager) samt tyttebærsyltetøy og gulrot- og agurkstaver. B. Torsk i tomat- og eggsaus med brokkolisalat og ris/ gryn, C. Ovnspannekake med prosciuttochips , råkost og tyttebær. D. Gode pølser med saftig hveteris-salat

• middagsvaner
  • julegavetips
  • økologisk
  • barnefamilier
  • spise sunt
  • sunne matvaner
  • matenerklar.no
  • mat levert hjem
  • matpose
  • middagspose
  • sunn mat levert

Matenerklar.no leverer fem ferdig planlagte middager på døren  - med oppskrift og råvarer. Kundene får tid til å lage god, sunn og klimasmart mat av beste kvalitet og får samtidig en god samvittighet. Vi arbeider også for en større bevissthet om hva som klimasmart mat. For oss er det ekte matglede. Matenerklar.no er et datterselsap av familieselskapet Middagsfrid som ble grunnlagt i Stockholm i 2007 og som i dag leverer sunne råvarer til familier i Sverige, Danmark, Tyskland og Norge.

Hans Horndalsveen

Pressekontakt Pressekontakt 907 25 865