Elektriske Mazda MX-30 vises for kunder i Oslo

Mazda Motor Norge inviterer kunder og interessenter til en eksklusiv visning av Mazda MX-30 på DOGA i Oslo den 12. og 13. februar. Påmelding skjer via www.mazda.no og interessenter kan velge mellom 5 ulike tidspunkt. Det arrangeres egen pressevisning 11. februar kl 17.

Mazda MX-30 ble vist første gang under Tokyo Motor Show 2019, hadde europeisk premiere under Brussels Motor Show i januar 2020, og nå er turen kommet til Norge.

Kodo design

Dette er altså en sjelden anledning til å se det slående designet på MX-30 med egne øyne. Designet viser en ny retning av og et nytt uttrykk for det prisvinnende designspråket “Kodo – Soul of Motion”. Under temaet “Human Modern” har Mazda skapt et originalt design som er trukket i en mer futuristisk retning enn det vi kjenner fra øvrige produkter i Mazdas seneste produktgenerasjon.En hovedsaklig enkel formgivning er, sammen med en coupé-aktig taklinje, med på å gi Mazda MX-30 et elegant, men kraftfullt utseende. Designets karaktér blir ytterligere forsterket av bilens bakhengte «freestyle»-dører.

I tillegg til de estetiske kvalitetene er Mazda MX-30 en bil som setter virkelig bærekraft i sentrum med bruk av miljøvennlige materialer og et rightsizet batteri som gir en rekkevidde til å dekke de fleste kunders daglige behov. Som enhver Mazda er MX-30 bygget for å levere de gode kjøreegenskapene og kjøreopplevelsene som Mazda er kjent for.

Pressevisning 11. februar

Tirsdag 11. februar kl 17:00, dagen før publikum slipper til, arrangeres en uformell pressevisning av bilen. Påmelding til denne skjer ved å sende en e-post til PR & Produktsjef Petter Chr. Grüner Brinch på: pbrinch@mazdaeur.com

• Design

• mx-30