Laser-revolusjon hos Memira i Tromsø

Med ny laser teknologi kan man nå få korrigert synet på 90 sekunder og være på jobb igjen dagen etter.

Synskirurgikjeden Memira har nå som de første i Tromsø fått markedets mest moderne laserteknologi, såkalt FemtoLASIK. Den nye laseren bruker mellom 5 og 90 sekunder og behandlingen er smertefri. Det medfører betydelig kortere rekonvalesens, og at personer som har vært avhengig av briller og linser hele livet, nå kan legge seg under laseren og være tilbake igjen på jobb dagen etter med perfekt syn.

– FemtoLASIK-teknologien gjør det mulig for enda flere personer å få utført en øyebehandling, siden også de med tynnere hornhinner kan behandles. Dermed åpner det seg muligheter for personer vi dessverre har måttet si nei til tidligere. Metoden er også mer skånsom og man opplever mindre ubehag, sier klinikkleder Sølvi Bangsund ved Memira i Tromsø.

– Dette betyr at vi nå har nyeste teknologi tilgjengelig ved alle våre klinikker. Vi er svært glade for å kunne tilby enda flere en rask og skånsom vei til liv uten briller eller linser.

Samarbeid med skiskytterne
Memira åpnet sin første klinikk i 1990, og har i dag nesten 50 klinikker i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland. Klinikkjeden samarbeider utelukkende med de fremste leverandørene av moderne teknologi, og tilbyr alle former for behandlinger innen synskirurgi.

I Skandinavia har Memira erfaring med rundt 230 000 behandlinger, og utfører i dag en behandling hvert 4. minutt. Memira samarbeider også med Norges Skiskytterforbund og har dermed ansvaret for at landslags- og Ishavslaget-løper Alexander Os skal se blinkene.

– Med Memira kan du være sikker på at du blir behandlet av de mest erfarne øyelegene med spesialistkompetanse og at vi benytter den absolutt beste og nyeste teknologien, sier Sølvi Bangsund.

For mer informasjon kontakt:
Sølvi Bangsund, Klinikkleder/Optometrist, tlf: 936 50 027, solvi.bangsund@memira.no
Lill Nyseter Kortgaard, Adm. Direktør, 40 06 09 28, lill.nyseter.kortgaard@memira.no

Regions

Memira er Nordens største øyelaserkjede og har ca 300 ansatte og nesten 50 kliniker i Norge, Sverige, Danmark och Tyskland. Memira behandler titusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller. En laserbehandling med den siste teknologien tar mellom 5-90 sekunder, og gir minimalt ubehag, økt presisjon og raskere helingstid.

Relatert innhold

Memira er Skandinavias største kjede av øyelaser og refraktiv øye kirurgi med nesten 40 klinikker i Norge, Sverige og Danmark.

Memira er Skandinavias største øyelaserkjede og har ca 200 ansatte og nesten 40 kliniker i Norge, Sverige og Danmark. Memira behandler tusenvis av personer per år for nærsynthet, langsynthet og astigmatisme (skjeve hornhinner). Memira er også ledende på å behandle alderssyn og kan hjelpe personer som har progressive briller og lesebriller.

Sørkedalsveien 10A, 2 etg.