MG CYBERSTER

MG CYBERSTER DEBUTERER PÅ AUTO SHANGHAI

• Spektakulær ny helelektrisk MG-sportsbil kunngjøres nå offisielt.
  • MG Cyberster er klar til å åpne et nytt kapittel i MG-historien, og den forventes i salg i Storbritannia og i Europa/Norge i løpet av sommeren 2024.
  • Et revolusjonerende design kombinert med vår ikoniske roadster-arv. Et moderne designspråk skreddersydd for bilmerket.

Et spennende nytt kapittel i MG-historien har nettopp blitt kunngjort på Auto Shanghai 2023, hvor selskapet offisielt bekrefter produksjonsplanene for sin unike elektrisk sportsbil – MG Cyberster.

Roadsteren, med to seter, markerer et etterlengtet tilbakeblikk til sportsbilproduksjon av det berømte MG-merket. MG Cyberster er klar til å videreføre historien med sin kraftige helelektriske drivlinje og moderne cockpit med en banebrytende førerteknologi.

Carl Gotham, direktør for avansert design i selskapets Marylebone designstudio i London, kommenterer:

"Vår intensjon var å skape en helt ny roadster klar for en ny generasjon bilførere og samtidig åpner vi et nytt spennende kapittel for MG." Videre forklarer han:

"Fokuset for MG Cyberster var å skape et design som respekterte merkets berømte fortid og i tillegg til å bringe tilbake den sportslige linjen».

MG Cybersters flotte styling er en hyllest til MG merkevarens tradisjoner gjennom sitt karakteristiske lange panser, lave neseparti og kurvede overflater, samtidig som den introduserer nye designelementer som de karakteristiske saksedørene og Kammback-designet bak.

Med dette er MG klar for en elektrisk, sportslig fremtid, og dette er den perfekte måten å starte feiringen av vårt 100-årsjubileum på, sier Jan Kåre Holmedal, i Norwegian Mobility Group.

MG-Cyberster forventes å komme i salg i Storbritannia og Europa/Norge sommeren 2024.

For mer informasjon om MG eller for å finne din nærmeste forhandler, besøk www.mgmotors.no