MG Cyberster Front

MG CYBERSTER MED VERDENSDEBUT PÅ GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED

• Den nye helelektriske roadsteren fra MG får en av hovedrollene på Goodwood Festival of Speed.
  • Dette er første mulighet til å se MG Cyberster direkte når den tar fatt på det ikoniske billøpet.

MG Motor har bekreftet at den revolusjonerende nye sportsbilen MG Cyberster får sin verdenspremiere på Goodwood Festival of Speed 2023, og at den elektriske roadsteren vil vise sine prestasjonsegenskaper ved å delta i det ikoniske billøpet.

Den spektakulære toseters kabrioleten blir vist frem på MGs hovedstand, slik at festivaldeltakerne kan ta en nærmere titt på det banebrytende interiøret og eksteriøret. Aiden He, administrerende direktør for MG Motor Nordic and Benelux, sier:

"Vi er glade for å komme tilbake til Festival of Speed med en global debut. MG Cyberster markerer MGs etterlengtede tilbakevending til sportsbilsegmentet, og vi er klare til å vise hvordan den spennende fremtiden ser ut med denne høytytende, teknologisk avanserte elbilen.

Hertugen av Richmond sier: "Vi er svært glade for at MG Motor kommer tilbake til Goodwood i sommer, og vi er beæret over at de har valgt Festival of Speed som arena for den globale debuten til MG Cyberster. Med en så rik historie mellom Goodwood og MG, og med tanke på MGs 100-årsjubileum i 2024, er jeg glad for at MG blir en så stor del av festivalen i år."

MG Cybersters dristige design er inspirert av selskapets historie og kombinerer moderne design med særpregede detaljer som tar utgangspunkt i MGs rike historie som en kjent produsent av spennende og engasjerende sportsbiler.

De karakteristiske eksteriørmessige høydepunktene - som er utviklet av selskapets London-baserte designteam under ledelse av Carl Gotham - omfatter en karakteristisk lav front og kurvede bakparti, samt slående nye detaljer som saksedører og en Kammback-hekk.

Jan Kåre Holmedal

Daglig Leder +47 932 54 680