MG Cyberster vil være en av hovedattraksjonene på Goodwood Festival of Speed 2024

MGs 100-ÅRSJUBILEUM I SENTRUM PÅ GOODWOOD FESTIVAL OF SPEED 2024

• MG Motor skal være midtpunktet på Goodwood Festival of Speed 2024, når merket feirer 100 år.
  • MG Cyberster vil være en av hovedattraksjonene.

MG vil være hovedattraksjonen i den legendariske Central Feature-utstillingen på Goodwood Festival of Speed 2024 og samtidig feire sitt 100-årsjubileet.

Senere i år lanseres MG Cyberster - en ny generasjon elektrisk sportsbil som markerer en milepæl i MGs historie. Dens sentrale posisjon på verdens mest prestisjefylte bilarrangement skal bli et av de mest spennende øyeblikkene i MGs 100-årsfeiring i Storbritannia og i resten av Europa.

Hertugen av Richmond og grunnleggeren av Festival of Speed om MG:

"Etter verdenslanseringen av den ikoniske MG Cyberster på 2023 Festival of Speed, er vi glade for at MG vender tilbake til Goodwood i år for å feire sitt 100-årsjubileum med stil. Det blir en storstilt hyllest til de første 100 årene av en av Storbritannias eldste og mest populære merkevarer, som har hatt langvarig tradisjoner på Goodwood Festival.

MG var tilstede på banen fra 1948-1966, og før det ledet bestefaren min MG-teamet på 1930-tallet, og vant det berømte Double-Twelve Hour Race på Brooklands i 1931. Han var fascinert av deres smarte ingeniørarbeid – egenskaper som fortsatt ligger til grunn for merket i dag. MGs 100-årige historie kombinert med deres kontinuerlige drivkraft for innovasjon, stemmer perfekt overens med årets tema ‘Horseless to Hybrid’, som anerkjenner fremskrittene innen teknologi og kraft som har formet motorsporten de siste 130 årene."

Aiden He, administrerende direktør i MG Nordic & BeNeLux, kommenterer følgende:

"For hundre år siden var MG pionerer i utviklingen av den populære sportsbilen, og gjorde drømmer til virkelighet for millioner av entusiaster over hele verden. Vi er fortsatt forpliktet til den grunnleggende visjonen om å levere innovative biler med smart teknologi.»

"Festival of Speed er den perfekte anledningen til å feire vår arv i vårt hjemmemarked hvor MG-historien begynte, samtidig som det gir en perfekt plattform for å demonstrere merkets dynamiske fremtid på en verdensscene."

På Goodwood Festival of Speed vil MG Cyberster ledsages av en vakker 1964 Mk1 MGB Roadster med en 1,8-liters BMC-motor. De to MG-roadsterne fra forskjellige epoker vil spille en fremtredende rolle på Festival of Speed 2024.

MG vil også returnere til det berømte bakkeløpet i 2024, og selskapet vil kunngjøre flere lanseringer rett før Festival of Speed 2024. Goodwood Festival of Speed 2024 finner sted på Goodwood Estate, South Sussex, på Sørkysten av England, fra 11. til 14. juli 2024.