MGs nye elektriske superkonseptbil EXE181

MG feirer sitt hundreårsjubileum ved å avduke en ny elektrisk superbil, og markerer samtidig høydepunktet av en global legendarisk reise på Beijing Auto Show 2024.

25. april 2024 – MG hadde en imponerende entré på Beijing International Auto Show 2024.

Den verdensomspennende lanseringen av den helt nye elektriske konseptsuperbilen EXE181 fungerte som en hyllest til menneskets streben etter fart i det 20. århundre, og skapte en forbindelse mellom fortid og fremtid gjennom en tidsmessig dialog.

Samtidig ble den ni måneder lange reisen, prosjektet "Cyberster Global Journey", over det eurasiske kontinentet elegant avsluttet.

Elektrisk superkonseptbil EXE181: En hyllest til fart og innovasjon – Brobygging mellom arv og fremtid

MG har en lang historie med fart, fra dens tidlige suksess på racerbaner og fartsrekorder på 1920- og 30-tallet, til å definere «Roadster» på 50- og 60-tallet, og til dette århundret med sine moderne og elegante roadstere.

Den legendariske MG EX181 med kallenavnet "Roaring Raindrop", kjent for å sette en fartsrekord på 410,5 km/t i 1959 med den amerikanske F1 legenden Phil Hill bak rattet, holdt stand til 2014 før rekorden ble slått av Bugatti.

Den nye EXE181 er konstruert for å trosse grenser og tar sikte på en topphastighet på 415 km/t, kombinert med en luftmotstandskoeffisient (Cd) på 0,181, noe som understreker MGs forpliktelse til å redefinere hastighet i den elektriske tidsalderen. Denne ambisjonen skyter EXE181 inn i den eksklusive "0-100 km/t under ett sekund-klubben", og forbinder MGs historiske arv med et løfte om en fremtid hvor innovasjon og hastighet går hånd i hånd.

Med sin banebrytende teknologi og aerodynamiske design er denne elektriske superbilen klar til å markere seg ved sin globale debut på Beijing Auto Show, etterfulgt av en forventet opptreden på Goodwood Festival of Speed i juli 2024.

EXE181 & EX181
MGs nye elektriske superbil EXE181

Entusiasme og partnerskap

Goodwood Festival of Speed i juli i fjor markerte begynnelsen på en legendarisk reise for de britiske eventyrerne Ross og Hugo Turner. Deres ferd fra Storbritannia, i en MG Cyberster, tvers over det eurasiske kontinentet, og inn på Beijing Auto Show, har blitt fulgt med stor interesse av bilentusiaster over hele verden.

Når det gjelder partnerskap, har MG flere samarbeid med kjente fotballklubber som Arsenal, OL Club og Bayer 04 Leverkusen. I tillegg blir MG hovedsponsor for Goodwood-festivalen i juli 2024, og tar over etter Porsche. Med sitt 100-årsjubileum har MG som mål å fortsette å lage produkter og tjenester av høy kvalitet for å tilfredsstille sine kunder over hele verden, og samtidig gå inn i et nytt århundre preget av fremragende prestasjoner i bilindustrien.