VIDEO: Energiske MG Cybester – fremtidens bil er en realitet

VIDEO: Energiske MG Cybester – fremtidens bil er en realitet

• Unik konseptsportsbil ble presentert på Shanghai Motorshow
  • MG Cyberster har en sporty kabrioletform og er inspirert av MGs lange tradisjon
  • 800 km rekkevidde, 5G-tilkobling og nivå 3 for selvkjøring

MG Cyberster, «verdens første helelektriske e-sportskupé», visker ut grensene mellom tradisjonell mobilitet og e-sport ved hjelp av energisk designestetikk, moderne og intelligent teknologi og en e-sportkupé som tolker selve kjernen av MG Cyber-produktene, som er «trendy, intelligente og fremtidsrettede».

MG Cyberster er verdens første helelektriske gamingkupé i en supersportsbil, og den er skapt av MGs globale designteam. Bilen har den klassiske kabrioletformen og trendsettende stilen til MGB Roadster, i tråd med MGs nye designfilosofi «energisk romantikk», og viser den sterke kontrasten mellom voldsom estetikk og romantikk i perfekt balanse.

Fronten har MGs klassiske runde lykter og elegante grill. De interaktive lyktene med «magisk øye» er et bevis på individualitet. En elegant kromdetalj deler den unike fronten i to, med en innfelt grill og en iøynefallende nedre leppe. For å oppnå bedre aerodynamikk har grillen på MG Cyberster blitt videreutviklet til en luftkanal som fører luften til forhjulene – som en nytolkning av elbilens minimalistiske estetikk.

Sideprofilen er også svært elegant. LED-lyset ser ut som et laserbelte og kombinerer de futuristiske detaljene med den flotte, buede overflaten. I tillegg gjør de syveikede «hacker blade»-felgene med senterbolt bilen mer dynamisk.

Hekken til MG Cyberster har europeisk, aerodynamisk design. Den flater raskt ut for å forbedre turbulensen og sikre bedre aerodynamikk. «Red Wing»-baklyktene fremhever kammback-stilen med en svært tydelig og elegant linje. Den lysende logoen, de pilformede blinklysene, sideluftuttakene og spoileren har en integrert design i tråd med den sportslige designen.

Digitalisert e-sportkupé er fremtiden

Interiøret i MG Cyberster er sofistikert og effektivt og har mulighet for IOT-tilkobling. Bilen har en rekkevidde på 800 kilometer og kan akselerere fra 0 til 100 km/t på under tre sekunder, og den har også en ny og intelligent helelektrisk arkitektur og 5G-tilkobling, slik at kundene får endeløse muligheter.

Interiørtemaet med digitale fibre er utformet med fokus på føreren, med en design som er delt i en venstre og en høyre del, samt et stort LED-instrumentpanel med midtmontert skjerm for større kjøreglede. Alt betjenes med berøring. Instrumentpanelet er utformet i én del med flere temaer. Det viser den viktigste informasjonen, men fremhever også den klassiske europeiske, minimalistiske sportsstilen. Nullgravitasjonssetet har en mangefasettert, flytende stil. Det røde skinnhåndtaket på dørpanelet viderefører laserbeltet, de skarpe linjene og den unike teksturen gir sterkt moment, og designen fra eksteriøret går igjen inne og skaper en helhet.

I tillegg har MG og Bilibili E-sports skapt bransjens første gamingkupé i en supersportsbil, med et oppslukende interiør der lyd og belysning er inspirert av e-sport. Man får en følelse av interaksjon og en unik gamingopplevelse, slik at Gen-Z kan kombinere den virkelige og den virtuelle verdenen.

Når det gjelder ytelse, har MG Cyberster en oppdatert versjon av modulløs batteriteknologi (CTP) som gir en rekkevidde på 800 kilometer. MG Cyberster akselererer fra 0 til 100 km/t på under tre sekunder. MG Cyberster har avansert smartteknologi som i hovedsak vises i form av intelligent kjøreteknologi som kan oppgraderes, samt av den smarte kupeen. MG Cyberster har også L3-teknologi for selvkjøring.

MG utvikler seg kontinuerlig i tråd med grunnpilarene til SAIC Motor – «fire nye trender» – som representerer de tre tegnene for globalisering, digitalisering og foryngelse, samt å følge det strategiske målet MISSION 100. MG skal skape en drømmebil for hver nye generasjon. MG fortsetter å være nyskapende, og selskapet står i front for å skape en ny cyberverden for neste generasjon.

MG har vært forut for sin tid helt siden selskapet ble startet av Morris Garages i 1924, for nesten hundre år siden. Nå får en ny generasjon muligheten til å kjøpe bil fra dette ikoniske merket – elegant, intelligent, tilkoblet og klar for fremtiden. MGs mål er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for norske og europeiske kunder som ønsker å kjøre elektrisk. Vi vil levere smarte, praktiske, trygge, rimelige og teknologisk avanserte biler i forskjellige segmenter, tilpasset ulike behov. MG-modellene utvikles ved konsernets designstudio i Shanghai i tett samarbeid med vårt designstudio i London. MG produseres i Kina, og modellene er allerede i salg i en rekke europeiske land. MG har siden 2007 vært et av merkene til SAIC Motor, som er en av de 10 største bilprodusentene i verden.