Norwegian Mobility Group utvider samarbeidet med Bavaria Norge. I løpet av våren vil selskapet tilby det britisk/kinesiske  elbilmerket MG fra bilhuset i Breivollveien.
Norwegian Mobility Group utvider samarbeidet med Bavaria Norge. I løpet av våren vil selskapet tilby det britisk/kinesiske elbilmerket MG fra bilhuset i Breivollveien.

Norwegian Mobility Group utvider samarbeidet med Bavaria Norge; nå står Oslo for tur

Norwegian Mobility Group (NMG) som er importør av det nyskapende britisk/kinesiske elbilmerket MG utvider nå samarbeidet med Bavaria Norge. Etter å ha etablert seg som forhandler av MG i Molde og Kristi- ansund i fjor, vil Bavaria i løpet av våren nå også tilby kunder i hovedstaden et av Norges mest populære elbilmerker.

Samarbeidet med MG representerer en spennende og strategisk satsning for Bavaria. Bilbransjen er i en rivende utvikling, og behovet for kontinuerlig tilpasning er stort. Det britisk/kinesiske merket komplimenterer Bavarias produktportefølje med BMW, MINI og INEOS Grenadier svært godt. MG tilbyr rimelige, intelligente og velutstyrte elbiler av høy kvalitet og sikkerhet.

- Det er gledelig å kunngjøre at NMG satser videre på Bavaria. Vi har et svært godt samarbeid med import­øren, og gleder oss over muligheten til å få representere det innovative elbilmerket også i hovedstaden. Vår erfaring fra Molde og Kristiansund har vært utelukkende positiv, og vi opplever at vi tiltrekker oss en helt ny kundegruppe med lavere snittalder enn det vi er vant til, sier Hallvard Vikeså, administrerende direktør i Bavaria Norge.

Bavaria står for kvalitet og lever opp til sin visjon om å være overraskende annerle- des og merkbart bedre. I dag forhandler selskapet BMW, MINI, og nisjebilen INEOS Grenadier fra det fem etasjer høye bygget i Breivollveien.

- Vi gleder oss til å få MG på plass hos Bavaria Oslo slik at kundene våre får enda flere valgmuligheter. Med modeller som MG Marvel R Electric, MG4, MG5 og MG ZS EV kan vi imøtekomme ulike preferanser og nå helt nye kundegrupper som ønsker elektrisk mobilitet. MG gir oss enda større konkurransekraft, sier Espen Dalby Johansen, daglig leder i Bavaria Øst.

For å sikre en optimal kundeopplevelse, vil selskapet rekruttere tre dedikerte salgskonsulenter som vil fokusere utelukkende på MG. Lanseringsdatoen vil bli kunngjort så snart den nye MG-organisasjonen er på plass.

Bavaria og MG gleder seg til å styrke samarbeidet i Oslo. Det populære elbilmerket flytter inn i signalbygget ved E6 så snart en ny, dedikert salgsorganisasjon er på plass. F.v. Dag Asbjørnsen (kommersiell direktør i Norwegian Mobility Group), Jan Kåre Holmedal (daglig leder i Norwegian Mobility Group), Espen Dalby Johansen (daglig leder i Bavaria Øst), Hanna Madelaine Ulsrud (Salgssjef i Norwegian Mobility Group) og Hallvard Vikeså (administrerende direktør i Bavaria Norge).

Optimalt partnerskap

- I Bavaria har vi funnet en profesjonell partner med en sterk markedsposisjon og et tydelig fokus på kunden. Strategien deres er helt i tråd med våre forventninger og ambisjoner. Nå bygger vi videre på det gode samarbeidet. Vi skal bygge et enda sterkere markedsnærvær for MG i Oslo-regionen. Bavaria er en perfekt match for oss. Ved å utvide samarbeidet vårt med dem til Oslo, befester vi vår sterke posisjon ytterligere på det norske markedet, sier Jan Kåre Holmedal, daglig leder i Norwegian Mobility Group.

Med nærmere 15 000 registrerte biler i Norge beviser MG at de har en portefølje som passer svært godt for det norske markedet.

- Med nærmere 15 000 registrerte biler i Norge siden oppstarten i februar 2020, beviser MG at de har en portefølje som passer svært godt for det norske marke- det. Vi ser nå frem til å skape unike kundeopplevelser for MG-kunder i Oslo, og til å bygge videre på det gode samarbeidet med Norwegian Mobilty Norge, avslutter Vikeså.