Coop og Grön Ko først ute med Micvacs nye forpakning

Coop og Grön Ko først ute med Micvacs nye forpakning

For å kunne tilby kundene sine flere valgmuligheter lanserer nå Coop Sverige, i samarbeid med Grön Ko, en ny størrelse på forpakningen til ferdigmat. Den nye forpakningen fra Micvac er rund og rommer 300 gram.

– Den nye forpakningen er mindre enn dem vi allerede har i vårt sortiment og koster derfor mindre å kjøpe inn og produsere. Det gjør at vi kan tilby produkter av samme høye kvalitet, men til en lavere pris til forbrukerne, sier Jesper Malm, Strategic Buyer Private Label, Coop Sverige AB.

Coop har idag cirka 13 produkter med Micvac-forpakning innen sitt eget merkevaresortiment samt et stort antall blant andre merkevarer. Den nye forpakningen inneholder sopprisotto fra merkevaren Grön Ko og ble lansert i uke 16. Coop velger å satse på en ny forpakning for å skape større differensiering i ferdigmathyllen, da det er et behov for forskjellige størrelser, former og retter for å lage en interessant og attraktiv hylle.

– Micvac-forpakninger gjør det mulig å selge ferdigmat som likner hjemmelaget mat i størst mulig grad. Tilberedningsmåten gir dessuten produktene i Micvac-forpakning lang total holdbarhet, og det hjelper oss å forebygge svinn, sier Jesper Malm.

Også Micvac opplever økt etterspørsel etter forskjellige størrelser på forpakningene.

– Fersk ferdigmat er en av de raskest voksende kategoriene i svensk dagligvarehandel. Forbrukerne etterspør både et større utvalg og variasjon i matretter, men også flere forpakningsstørrelser. Derfor er det naturlig for oss å tilby kundene våre flere størrelser for å imøtekomme den økte etterspørselen, sier Malin Brodén, Marketing Director Micvac.