Ferdigretter laget med Micvac-teknologien

Caroli Foods Group lanserer 10 ferdigretter med Micvacs teknologi

Caroli Foods Group, den lokale markedslederen innen behandlede kjøttprodukter på det rumenske markedet, har lansert en rekke kjølte ferdigretter under deres varemerke Maestro. De  for å oppfylle forbrukernes og kundenes stadig høyere krav.

– Etter at pandemien brøt ut, har forbrukerne begynt å etterspørre retter som smaker som hjemmelaget. Den innovative Micvac-teknologien passer derfor godt til det fremtidige markedet, sier Roxana Manolescu, adm.dir. i Caroli Foods Group.

For å oppfylle kravene fra forbrukerne på det sørlige østeuropeiske markedet har Caroli Foods Group, som er en del av den globale Sigma-gruppen, lansert et bredt sortiment av kjølte ferdigretter. De 10 nye rettene, under varemerket Maestro, er laget med ferske ingredienser og er inspirert av hjemmelaget mat.

– Vi lytter aktivt til forbrukernes ønsker og gjør det lille ekstra for å tilby dem produkter som er laget av naturlige ingredienser. Det er derfor vi startet samarbeidet med Micvac for å lansere våre Maestro ferdigretter i Romania for første gang. Denne innovative og patenterte teknologien – som sørger for pasteurisering og vakumpakning av ferdigretter direkte i emballasjen, inkludert den «smarte» ventilen – er allerede godkjent av vesteuropeiske forbrukere, og vi tror at også rumenere vil kunne nyte godt av disse fordelene.

Høy kunde- og forbrukertilfredshet og fortsatt produktutvikling

Det er første gang Micvac-teknologien tas i bruk på det rumenske markedet og den har allerede hjulpet Caroli Foods Group til å lykkes. Den unike teknologien gjør at ferdigretten får 60 dagers holdbarhet, ingrediensene beholder både smak, konsistens og næring over tid, uten tilsetninger eller konserveringsmidler. Etter en vellykket lansering sommeren 2021 utviklet selskapet flere retter i november, og det er allerede planlagt ytterligere lanseringer.

– Vi har tatt et nytt grep om denne stadig voksende kategorien og tilbyr våre forbrukere flere fordeler. Vi er stolte over at både forhandlere og forbrukere setter pris på vår innsats og hjelper oss med å skrive et nytt kapittel i selskapets suksesshistorie, avslutter Roxana Manolescu.

Kategorier

Micvac er et svensk matteknologiselskap som utvikler teknologi for produksjon og emballering av kjølte ferdigretter. Selskapet ble etablert i år 2000 og har hovedkontor i Mölndal.

Micvac tilbyr en helhetsløsning for produksjon av fersk ferdigmat i verdensklasse. Med den patenterte metoden blir maten varsomt tilberedt og pasteurisert rett i emballasjen. På den måten ivaretas både smak og næringsinnhold helt uten unødvendige tilsetningsstoffer eller konserveringsmidler. Dessuten får maten lang holdbarhet, noe som reduserer matsvinnet i hele kjeden. Med Micvac-metoden møter man næringsmiddelindustriens stadig strengere krav til holdbarhet og sikkerhet. I tillegg får forbrukeren en fantastisk smaksopplevelse.