NY BATTERIDREVET STØVSUGER – KAN HENGES ELLER BÆRES OVERALT PÅ BYGGEPLASSEN

Milwaukee lanserer nå en nyhet med renhold, mobilitet og allsidighet i helt ny drakt: M18 FUEL stillegående, batteridrevet syklon støvsuger. Kan bæres på ryggen eller henges på stillas eller en vegg, helt uavhengig av strømkabel.

Stor sugekraft med børsteløs motor og syklonkonstruksjon. Mer stillegående enn andre byggstøvsugere. Med bæresele, krok og håndtak, kan bæres, henges og tas med overalt.

– Vi oppsøkte byggeplasser og fant ut at brukerne fortsatt er avhengige av store, tungvinte støvsugere med ledning for å utføre nesten alle støvsugingsoppgaver. Dette understreker behovet for en allsidig støvsuger som kan brukes overalt på byggeplassen. Den må raskt og effektivt kunne suge opp rester og avfall fra et bredt spekter materialer.

Det sier Tobias Jönsson, Product Manager for Milwaukee®.

På bakgrunn av denne undersøkelsen har M18 FUEL™ ryggsekkstøvsuger blitt utviklet.

– Den nye støvsugeren kombinerer vår avanserte batteriteknologi med en effektiv syklonkonstruksjon. Det gir brukerne en støvsuger som kan takle mange forskjellige støvsugingsoppgaver, sier Tobias Jönsson.

Støvsugerens POWERSTATE™ børsteløse motor og en syklonisk konstruksjon gir en sugekraft på hele 189 mbar og et luftvolum på hele 1557 liter luft per minutt. Det er nok til å fjerne gipsstøv, betongstøv, tre- og metallspon og annet vanlig avfall på arbeidsplassen raskt og effektivt. Avfallet suges opp i en beholder med kapasitet 3,8 liter.effektiv syklonkonstruksjon. Det gir brukerne en støvsuger som kan takle mange forskjellige støvsugingsoppgaver, sier Tobias Jönsson.

Uansett om man rydder et avgrenset område eller skal ta siste opprydding på hele arbeidsplassen er dette et effektiv verktøy. Med støynivå på kun 76 dBA er støvsugeren opptil tre ganger mer stillegående enn andre byggstøvsugere.

Bæresele som raskt festes og tas av gir brukeren mulighet for å ta med støvsugeren overalt, men likevel ha begge hender fri. Integrert bærehåndtak gjør den enkel å flytte. Støvsugeren er dessuten enkel å henge fra seg med en uttrekkbar krok. Det kan eksempelvis være nyttig ved bruk på stillas eller lift ved betongboring i høyden.

Beholderen løsnes og tømmes på få sekunder, kun ved å trykke på en knapp. Dermed kan brukeren raskere fortsette arbeidet.

Et M18 REDLITHIUM-ION™ 9,0 Ah-batteri gir støvsugeren en driftstid på opptil 25 minutter i High modus og over 40 minutter på Low.

M18 FUEL™ ryggsekkstøvsuger er fullt kompatibel med hele M18™-serien, som nå består av over 135 batteridrevne verktøy.

Spesifikasjoner

M18 FUEL ryggsekkstøvsuger (M18 FBPV-0)

• Luftvolum: 1557 l/min
  • Beholder kapasitet: 3,8 l
  • Lydnivå: 76 dB(A)
  • Maks sugekraft: 189 mbar
  • Filter: HEPA
  • Støvklasse: L
  • Oppbevaring av tilbehør i enheten
  • Vekt med batteri: 8,1 kg

Leveres med HEPA-filter, fleksibel slange, teleskopisk forlengelsesrør, gulvmunnstykke, fugemunnstykke og adapter for støvutsug (batteri og lader selges separat).

Se en video som viser bruken av det nye M18 FUEL™ ryggsekkstøvsuger eller finn din nærmeste butikk på www.milwaukeetool.no

• Entreprenørskap

• børsteløs
  • lithium
  • rykksekkstøvsuger
  • støvsuger
  • m18fuel
  • m18
  • kompakt
  • elverktøy

OM MILWAUKEE®

For over 90 år siden ble det første Milwaukee-verktøyet laget i Wisconsin, USA. Siden har Milwaukee fokusert på én ting: å produsere det beste og mest slitesterke verktøyet for profesjonelle brukere. I dag er Milwaukees navn forbundet med produkter av høy kvalitet, lang levetid og høy pålitelighet.

Hos Milwaukee er heavy duty mer enn bare en del av slagordet. Det er et løfte om å tilby det beste til profesjonelle brukere. Milwaukees ingeniører utvikler ikke bare verktøy. De utvikler verktøy som løser oppgaven bedre, raskere, sikrere og mer pålitelig.

Tobias Jönsson

Pressekontakt Trade Product Manager Milwaukee Powertools +46 702 261 906