En av Norges mest kjøpte bensindrevne småbiler fornyes

En av Norges mest kjøpte bensindrevne småbiler fornyes

Mitsubishi Space Star i nåværende utførelse ble introdusert våren 2013 og på 3 år er det registrert 1750 stk. I mai 2016 ankommer nye modellvarianter med betydelige endringer.

En stor 5-dørs småbil blir større
Space Star er med sine 3,8 m lengde (+8,5 cm) en stor småbil. Med ny front, nytt panser, LED lys foran og ny støtfanger bak har den et karakteristisk og sporty uttrykk.Innvendig er det gjort et løft i materialvalg på dashbord og instrumentpanel, samt for seter og paneler. Hjuloppheng og styring er tunet for økt kjøreglede.

Mye for pengene
Av eksempler på nytt eller mer utstyr blir LED markeringslys foran, DAB+ og bakkestartassistent (HSA) nå standard på samtlige varianter. Toppmodellen Instyle+ har får 15" lettmetallfelger og Bi-Xenonlys som standard. Space Star 2016 er trolig den første bilen i sin klasse som tilbyr Bi-Xenon.

Økonomiske bensinmotorer med lavt utslipp
Motormessig leveres Space Star med to bensinmotorer som tilfredsstiller Euro 6 utslippskrav. Begge er tresylindrede, en 1,0 liter på 71 hk (manuelt gir) og en 1,2 liter på 80 hk (manuelt gir eller CVT automatgir). Forbruket ved blandet kjøring oppgis til 0,4 liter per mil for den minste motoren og 0,43 liter per mil for den største motoren, både med manuell eller automatisk girkasse.

2016 modellvarianter og priser*

Invitemanuelt gir1,0-71 bensinkr. 137.500,-
Invite+manuelt gir1,2-80 bensin kr. 155.500,-**
Invite+CVT1,2-80 bensin kr. 168.500,-
Intense+manuelt gir1,2-80 bensinkr. 166.500,-
Intense+CVT1,2-80 bensinkr. 177.000,-

* Veiledende pris levert Drammen Bilhavn. Frakt og leveringsomkostninger til forhandler tilkommer.

** Introduksjonstilbud 140.500,- på de 250 første som ankommer)

Velkjent kvalitet med en ny og frisk personlighet. En bil i tiden med meget lavt forbruk og utslipp. Vi gleder oss til å starte opp med denne - uttaler Rune Gjerstad adm. dir. hos MMC Norge AS.

Les mer om nye Space Star på mitsubishi.no

Mitsubishi Motors Company

Mitsubishi har et landsdekkende forhandlernett med 62 salg- og servicebedrifter og 5 serviceverksteder som hver dag står på for skape enda flere fornøyde Mitsubishi bileiere. Selskapet har vært importør av Mitsubishi siden 1975. Kjerneverdiene til Mitsubishi i Norge er kvalitet, value for money, 4WD/fremkommelighet og miljøbevissthet.

Christian R. Schmidt

Pressekontakt Administrerende direktør PR & kommunikasjon

Velkommen til Mitsubishi Motors Norge!

Mitsubishi i Norge er kjent for sine kjerneverdier kvalitet, 4WD/fremkommelighet, mer for pengene og at vi er miljøbevisste. Mitsubishi er pålitelige kvalitetsbiler som gir deg gode opplevelser, uansett hvor du er på vei.

Mitsubishi Motors Norge
Østre Aker vei 62