Mitsubishi øker i Thailand

Mitsubishi øker i Thailand

I en tid hvor noen bilprodusenter sliter, feirer Mitsubishi Motors Corporation 2 millioner eksporterte biler fra sitt fabrikkanlegg i Laem Chabang, Thailand, og øker produksjonskapasiteten her fra 460.000 til 510.000 enheter i løpet av 2013.

Mitsubishi Motors produserer ulike bilmodeller til forskjellige verdensdeler i Thailand. Til Europa og Norge produseres pick-up’en L200 og nå den nye småbilen Space Star. Det er eksportert 615.000 L200 til Europa mellom 1992 og 2012.

Siden oppstarten i 1988 er 2 millioner biler eksportert:
- Personbiler (Lancer, Mirage/ Space Star) 95.726 enheter
- Ett tons-pick up (Strada/L200/Triton) 1.736.146 enheter
- SUV (Pajero Sport) 181.464 enheter

Småbilsuksess fra kroner 99.900,- til 151.400,-*

Også i Norge har salget av den nye småbilen Space Star startet veldig bra. – Space Star ble introdusert i midten av januar 2013, og det er skrevet 256 salgskontrakter frem til nå. Vi har økt våre bestillinger hos fabrikken av den populære modellen, sier Rune Gjerstad, Administrerende direktør hos den norske importøren.

*Veiledende pris Drammen Bilhavn. Frakt og leveringsomkostninger til forhandler tilkommer.

Om MITSUBISHI MOTORS

Mitsubishi Motors Corporation er en global bilprodusent med hovedkontor i Tokyo, Japan, som har et konkurransefortrinn med biltypene SUV, plug-in hybrid, elbil og pickup. Siden Mitsubishi-gruppen produserte sin første bil for over hundre år siden har vi demonstrert våre ambisjoner og innovasjoner gjennom nye bilmodeller, og ved å være først ute med nyskapende teknologi. Mitsubishi Motors merkevare appellerer til alle bilkjøpere som ønsker å utfordre det bestående og omfavne endring. I samsvar med denne tankegangen introduserte Mitsubishi Motors sin nye merkevarestrategi i 2017. Slagordet “Drive your Ambition”– fanger opp kombinasjonen av en personlig indre motivasjon og fremtidsrettet holdning, og den uttrykker dermed samspillet mellom merkevaren og dens kunder. Mitsubishi Motors forplikter seg til å investere i innovative og nye teknologier, attraktivt design og produktutvikling for å svare på etterspørselen etter spennende nye bilmodeller til kunder over hele verden.

Hans Petter Aalmo

Pressekontakt Direktør, PR og Marked Pressekontakt 97122663