Mitsubishi viser ny ladbar hybrid - neste ASX?

Mitsubishi viser ny ladbar hybrid - neste ASX?

Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid EV (PHEV), Mitsubishi sin unike ladbare SUV, ser ut til å få en lillebror. Konseptbilen XR-PHEV I er vist før, men nå er Concept XR-PHEV II klar for visning på bilutstillingen i Geneve, noe som tyder på at den nærmer seg produksjon.

Avgiftsvinner – eksepsjonelt høy salgstakt

De ladbare hybridene var årets avgiftsvinnere. Avgiften på Outlander PHEV ble redusert med kr. 32.000,- og utsalgsprisene deretter. I januar ble det skrevet 321 salgskontrakter på Outlander PHEV og det ser ut til å bli like mange i februar. – Det er meget hyggelig at så mange velger å kjøpe vår Outlander Plug In Hybrid. Vi har bestilt mye bil, og nærmere 1000 nye Outlander PHEV er på vei til Norge med ankomst de nærmeste månedene sier Adm. Dir. Rune Gjerstad hos Mitsubishi-importøren.

Konseptbilen XR-PHEV II – på størrelse med dagens ASX

XR-PHEV II er ca. 4,5 meter lang, altså på samme størrelse som Mitsubishi ASX. XR står for Crossover Runner, og som ladbar hybridbil er målsetningen å få CO2-utslippet ned under 40 g/km. Det er en urban SUV med et sportslig uttrykk og den uttrykker Mitsubishi sin nye designretning. Den elektriske motoren utvikler 163 HK mens Mitsubishi foreløpig ikke oppgir effekt på bensinmotoren som også vil fungere som batterilader i tillegg til å drive hjulene foran.

Konsept XR-PHEV II
Lengde x bredde x høyde (mm)...4490/ 1890/ 1620
Akselavstand (mm)..............2670
Antall sitteplasser............4
Batterikapasitet...............12 kWh
Ytelse el. motor...............120 kW (163 HK)
Drivlinje......................Forhjulsdrift
CO2-utslipp....................Under 40 g/ km

For flere bilder og om hva Mitsubishi ytterligere vil vise på årets Geneve utstilling, følg linken nedenfor.

(Flere bilder også av både nye L200, XR-PHEV II og mer i vår billedbank for pressen.)

Om MITSUBISHI MOTORS

Mitsubishi Motors Corporation er en global bilprodusent med hovedkontor i Tokyo, Japan, som har et konkurransefortrinn med biltypene SUV, plug-in hybrid, elbil og pickup. Siden Mitsubishi-gruppen produserte sin første bil for over hundre år siden har vi demonstrert våre ambisjoner og innovasjoner gjennom nye bilmodeller, og ved å være først ute med nyskapende teknologi. Mitsubishi Motors merkevare appellerer til alle bilkjøpere som ønsker å utfordre det bestående og omfavne endring. I samsvar med denne tankegangen introduserte Mitsubishi Motors sin nye merkevarestrategi i 2017. Slagordet “Drive your Ambition”– fanger opp kombinasjonen av en personlig indre motivasjon og fremtidsrettet holdning, og den uttrykker dermed samspillet mellom merkevaren og dens kunder. Mitsubishi Motors forplikter seg til å investere i innovative og nye teknologier, attraktivt design og produktutvikling for å svare på etterspørselen etter spennende nye bilmodeller til kunder over hele verden.

Hans Petter Aalmo

Pressekontakt Direktør, PR og Marked Pressekontakt 97122663
Rune Hofflund Gjerstad

Pressekontakt Administrerende direktør Presseansvarlig 23 37 61 54

Relatert materiale

Velkommen til Mitsubishi Motors Norge!

Mitsubishi i Norge er kjent for sine kjerneverdier kvalitet, 4WD/fremkommelighet, mer for pengene og at vi er miljøbevisste. Mitsubishi er pålitelige kvalitetsbiler som gir deg gode opplevelser, uansett hvor du er på vei.

Mitsubishi Motors Norge
Østre Aker vei 62