Norgespremiere Mitsubishi Space Star – sensasjonelt mye bil for pengene

Norgespremiere Mitsubishi Space Star – sensasjonelt mye bil for pengene

Den nye småbilen fra Mitsubishi vil få navnet Space Star i Norge og Europa. Salget starter nå, med de første leveringene til kunder i april 2013. Takket være blant annet lett vekt og to nye effektive 3-sylindrede bensinmotorer, senker Mitsubishi prisen til under 100.000 kroner og priser innstegsmodellen til sensasjonelle kr. 99.900,-.

Thailand produksjon

Produksjonen foregår i et helt nytt fabrikkanlegg i Laem Chabang, Thailand, hvor Mitsubishi allerede produserer Mitsubishi L200 m.fl. Produksjonskapasiteten her vil kunne økes opp til 200.000 enheter per år.

Space Star – 5 dørs kombi, hyggelig og lettkjørt

Med sin lengde på 3,71 meter er den en del større enn utvalget i småbilsegmentet ellers, derfor er den interessant i forhold til pris. Bagasjeromsvolumet er på 235 liter (VDA). Likevel er svingradiusen på kun 4,4 meter, noe som gjør den til en lettkjørt bil. Space Star veier 845 – 865 kilo avhengig av motor og utstyrsoppsett.

Nyutviklede motorer

Mitsubishi tilbyr to nye bensinalternativer i Space Star. En 1,0 liter på 71 hk og en 1,2 liter på 80 hk. Sistnevnte kan leveres med automatgir (CVT) som har sportsvalg og lavgir. Begge motorene er 3-sylindrede, med DOHC (doble overliggende kamaksler), ECI-multi point injection og 4 ventiler per sylinder. CO2-utslippet på 92 gram per kilometer er klasseledende lavt.

Mye for pengene, veiledende priser Drammen Bilhavn* er som følger:

1.0-71Inform99.900

1.0-71 Invite111.400

1.2-80 Invite+121.400

1.2-80 Intense+141.400

1.2-80 Intense+ CVT151.400

- Det er ikke vanlig at småbiler leveres med navigasjonsanlegg som standard, men basert på hva kunder på våre større modeller velger, har vi valgt å legge inn litt ekstra på Intense+. Vi er nokså sikre på at Intense+ blir våre mest solgte varianter, sier produktsjef Vegard Werner i Mitsubishi.

*Leveringsomkostninger og frakt til forhandler kommer i tillegg.

Prisene inkluderer Tectyl-behandling.

Christian R. Schmidt

Pressekontakt Administrerende direktør PR & kommunikasjon

Velkommen til Mitsubishi Motors Norge!

Mitsubishi i Norge er kjent for sine kjerneverdier kvalitet, 4WD/fremkommelighet, mer for pengene og at vi er miljøbevisste. Mitsubishi er pålitelige kvalitetsbiler som gir deg gode opplevelser, uansett hvor du er på vei.

Mitsubishi Motors Norge
Østre Aker vei 62